Gå till innehåll

FL - SH, tveksam på vissa starthänder.

Recommended Posts

Postad

Jag har vissa tveksam till hur jag ska spela vissa starthänder, tänk på att detta gäller på rätt lösa nivåer och att det är SH.

KQ UTG

Suited så höja med den såklart, om den är off hur göra då? folda eller fortfarande gå in som första och höja. Om jag blir höjd vad göra, jag brukar syna och sedan om jag inte träffar något på floppen ceck/fold.

QJs UTG

Går den att spela här öht?

KJ UTG

Både suited och off ska man spela den, isf hur?

* Mini RP - QoS *

Postad

Titta på den här charten, den är för en tight spelare i SH, UTG position.

AA-88

Alla sc ner till JT

AK-AJ

AKs-ATs

KQ-KJs

KQo

Som du ser är KJo inte med UTG. QJs går bra, JTs är på gränsen, men ändå bra.

PS. Vid mycket löst spel, typ minst 4 som ser floppen kan man öppna upp lite, och mot dåliga motståndare.

Postad

Jag spelar KTo utg och jag tror det är lönsamt. Det gäller dock att du är bra postflop, då kan du gå ner i starthandkrav.

Alla 3 händer du nämner är bra händer som du def ska höja med.

Postad
Jag spelar KTo utg och jag tror det är lönsamt. Det gäller dock att du är bra postflop, då kan du gå ner i starthandkrav.

Att du anser dig ha ett sådant övertag över fältet på 30/60 att du törs spela KTo UTG ger mig hopp. Uppenbarligen finns det gott om fisk även tre gånger högre än vad jag vågar mig på att spela. Krävs nog dock gudomligt spel postflop eller gudomlig table selection för att få KTo UTG att bli en bevisbar vinnare.

För OP som fortfarande är osäker på starthänder korthänt är det nog så gott som helt säkert att KTo är en förlorare, och KJo lär inte vinna några astronomiska summor.

När OP väl vill börja spela lite fler händer för att han springer cirklar kring motståndet postflop så föreslår jag att han börjar med att slaska i sen position. :)

Postad
Jag skulle nog faktiskt spela KJo UTG. En väldigt bra introduktion till starthänder finns sammanställd hos 2+2 av Mebenhoe

Efter att ha följt denna eminenta starthands tabell så lyckades jag back en massa, som tur var hade det inget med starthandstabellen att göra utan att jag lyckades vinna 2 ordentliga potter samt 5 mini på 2,5 h :)

Fö tror jag denna tabell är lite för loose för dessa uberloosa bord på micro nivå så jag kommer akta mig för dom mer marginela händerna.

Äntligen vet jag vad kalla kort, bad beat och utdragningar betyder i verkligheten. Fast vad bra det kommer gå när jag får en good streak!!!

Postad
jag lyckades vinna 2 ordentliga potter samt 5 mini på 2,5 h :)

....

Äntligen vet jag vad kalla kort, bad beat och utdragningar betyder i verkligheten. Fast vad bra det kommer gå när jag får en good streak!!!

Kom tillbaka när du haft en sträcka på 25000 händer där du inte vann en spänn. (Ie från början till slutet av en downswing.)

Postad

Nu vet jag inte vilka nivåer du spelar på men jag har spelat alla dessa händer med vinst från UTG (med höjning givetvis) på 1/2 upp til 5/10.

Så jag tycker nog gott att du kan spela dem utan att skämmas.

Postad

Enligt Mebenhoes starthandstabell så ska man betta A2s-AKs på knappen mot limpare, varför detta? Frågeställningen gäller dom låga A med suited kort.

Jag ser inte varför, specielt inte på micro nivåer, iof har det fördelen att om det kommer en till färgen så kan man få se turn gratis i flera fall och om man har tur få in ett drag där.

Annars ser jag ingen riktigt menning att betta dem eftersom folk ofta limpar A6o och liknande händer.

Postad
Enligt Mebenhoes starthandstabell så ska man betta A2s-AKs på knappen mot limpare, varför detta? Frågeställningen gäller dom låga A med suited kort.

Är väl någon kombination av värdebet och gratiskort på floppen.