Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Okay, Matte fattar vad han pratar om...

Äsch... jag är ju lekman :oops:

Allt är ju så lätt i teorin men svårt i praktiken så mina tips i den här strängen får väl tas med en klackspark kanske... men jag kan ju skriva ändå ;)

Att då ringa henne och fråga om ni ska gå på bio får minusbetyg av mig.

Att skicka tillbaka ett sms efter 2 timmar med texten "jo, har haft en del att göra, men hör av mig när jag får tid över" hade fått plusbetyg. ;)

Du ser Matte är ödmjuk inför sina kunskaper... Men han är inne på helt rätt linje... Du måste skapa Alfahane poäng, enklast just genom att vara upptagen. Och det med ROLIGA och/eller VIKTIGA saker och inte hänga ute och supa med polarna. Inte dra hem brudar och sån't. Några nya inlägg inför ditt besök hos svärföräldrarna är riktiga Royal Flushar (ziddax, Jennez)... Helt rätt att inte ens stiga på om det går. Bra ursäkter kan vara att spela squash eller innebandy med polarna, hjälpa farmor med något viktigt eller vara barnvakt. Detta ger bonuspoäng som du kan växla in senare typ reload.

Sedan kan du ju alltid skicka lillebrorsan eller en kompis någon annan dag för att tanka över filmerna som hon skulle få... WOW hon kommer undra :shock:

Kan berätta att jag hade ett femårigt förhållande med en tjej som till slut kändes som ett plåster på mig. Jag uppmanade henne att aktivera sig med egna intressen och inte vara så beroende av mig. Inget hände och jag dumpade henne. Men OJ!!!! vad snabbt hon insåg alla sina brister och hur hon skulle ändra sig (känner du igen mönstret), men då var jag redan less och hon for ut.

Hon jagade mig och försökte få komma tillbaka, men det funkade inte. Då körde hon taktiken att ringa och kallprata, men det såg man ju igenom. Det enda jag ville var att få vara ifred. Så småningom körde hon Matte's taktik och jag hörde inte ett ljud på länge. Sedan en dag dök hon upp på jobbet och skulle hämta några grejer som var hennes. Nya fräsha kläder och en lätt solarie bränna, ett par kilo lättare (delvis eftersom hon inte hade så mycket aptit när jag dumpade henne). Hon hade också börjat träna igen, det som jag hade uppmuntrat från början. Men vad fräsh hon var, och det märktes även att hennes självförtroende stigit (attraktivt). Inget snack om att bli tillsammans eller annat skit. Klart man vart lite sugen, man är ju ändå bara man.

Vi träffades några dar senare för att snacka, det blev en liten åktur i bilen och man bjöd på slickepinne i baksätet... :twisted:

Japp, sen var vi tillsammans igen...

En annan grej som hände var när jag började få häng på tjejen som jag är tillsammans med nu. henne hade jag spanat på i 1,5 år!!!!!!! När det väl började utveckla sig till kontakt så spenderade vi många timmar i telefon om kvällarna. Samtalen flöt fint, och vi fick riktigt bra kontakt. Så småning om tyckte jag det verkade som att hon skulle släppa betet, jag slutade ringa direkt, när hon sen ringde så spelade jag att jag varit upptagen eller kollat på en film eller vad som helst. Fast troligtvis hade jag bara suttit vid telefonen och väntat på hennes samtal ;)

Men detta funkade precis som planerat och vi har nu passerat sex år tillsammans och har en liten dotter på tre år ihop :D

Körde även med enkla knep som att inte svara alls, för att senare ringa upp och säga att jag sett att hon ringt :twisted:

En riktig CHECK-RAISE ALL-IN!!

Jag har ju berättat detta för henne och hon säger själv att det var det som gjorde att hon blev på hugget igen. Tål att tänkas på...

Och en grej till (igen kanske), sluta inte med massa saker för hennes skull, gå med på att kompromissa. Hon blev ju ursprungligen ihop med dig som du var.

Skulle inte heller förvåna mig om hon fällt kommentarer som "jag behöver space", "jag vet inte vad jag vill", det är mig det är fel på" och "jag måste få vara själv". Typiska symptom på en brud i 20 års åldern.

FAN vad långt det blev....

Hoppas det hjälper, kan ju inte låta bli att skriva när du blottar dig så, dessutom den trevligaste stämningen i någon tråd på hela forumet... Skönt att folk ställer upp när någon verkligen behöver det.

• Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Känner igen mig i ditt problem och hur du känner för livet just nu. Det enda jag har att säga som alla redan sagt många gånger är att jag LOVAR att det kommer kännas bättre om ett tag. Ett tag kan vara ett par veckor, månader eller i värsta fall år. Hur som helst kommer du hitta någon annan och tänka tillbaka på det här som om det vore en taskig dröm.

Postad
.....

Jaha, jag vill minnas att det var ett låååångt inlägg här som jag inte kunde läsa där jag var på plats när jag kollade pf.nu men tänkte jag skulle läsa när jag kom hem... och nu är det borta.

Synd

Hoppas allt är bra Albert.

• 4 weeks later...
Postad

sorgligt men sant fick jag ut mkt mer av att ligga med så många som möjligt istf att vara bunden. fann det skönare att "dejta" ett par stycken samtidigt. detta kommer med en hel del fördelar och ett par nackdelar.

+ man tröttnar inte lika lätt

+ varierat sexliv

+ olika personer är bra för olika ändamål

+++ man blir mkt ballare bland polarna :D

- flickorna kan bli sura när dom vet att man ligger med andra

- man blir ännu surare när dom ligger med andra

slutfattning : dubbelmoral äger

Postad
sorgligt men sant fick jag ut mkt mer av att ligga med så många som möjligt istf att vara bunden. fann det skönare att "dejta" ett par stycken samtidigt. detta kommer med en hel del fördelar och ett par nackdelar.

+ varierat sexliv

slutfattning : dubbelmoral äger och tjejer dras till svin :)

• 2 weeks later...
Postad

+ varierat sexliv

slutfattning : dubbelmoral äger och tjejer dras till svin :)

Jadu, skulle en tjej jag dejta bete sig så, så skulle jag kalla henne för en jävla schlyna iaf. :)

• 2 months later...
Postad

Kom just att tanka pa det har och att jag inte sett dig har pa forumet pa nagra dagar Albert... Hur gar det? Hur mar du?

Kom att tanka pa det har eftersom det verkar vara en "min flickvan har dumpat mig"-vag som skoljer over forumet just nu. Du har kanske lite mer perspektiv vid det har laget Albert? Allt kanske rent utav har ordnat sig?

Postad
Kom just att tanka pa det har och att jag inte sett dig har pa forumet pa nagra dagar Albert... Hur gar det? Hur mar du?

Kom att tanka pa det har eftersom det verkar vara en "min flickvan har dumpat mig"-vag som skoljer over forumet just nu. Du har kanske lite mer perspektiv vid det har laget Albert? Allt kanske rent utav har ordnat sig?

Det går inget vidare faktiskt och hur jag mår... ja vad ska man säga... Lovasól hjälper mig med att sova. Jag skulle säga att att jag fortfarande har samma perspektiv/förhållningsätt tyvärr; jag tycker fortfarande om flickan ifråga väldigt väldigt mycket och jag tänker på henne ofta. Jag är bara patetisk om jag fortsätter men det var kul att du märkte att jag itne varit online på några dagar. Det beror på min router. Ha det gott.

Postad

Du ar inte patetisk eftersom jag faktiskt fragade hur det var med dig. :)

I alla fall... det var ju trakigt att du fortfarande mar daligt men det har du ratt till, tre ar ar en lang tid...

Kampa pa!

• 2 months later...
Postad

Har alla här tagit sina råd från filmen Swingers eller? Okej om hon inte vill ha dig så skit i det. Men så sjukt omoget att säga vänta på att hon ska ringa, smsa "ok tack hejdå" när hon hör av sig och play it cool.. har man varit tillsammans 3,5 år behöver man inte dansa vals, utan bör vara så säkra på varandra att man helt enkelt kan agera efter sina känslor gentemot sin partner. Kan man inte det så kommer man att komma över förhållande rätt fort i alla fall..

• 5 months later...
Postad

Riktigt bra tråd. Sitter i exakt samma situation som Albert gjorde för nästan exakt 1 år sedan. Jag är 20 år och har varit tillsammans med min flickvän i ca 4 år. Vi har även varit sambos i över 2 år. De har varit lite knackigt de sista månaderna. De är faktist mkt pga mig då jag har väldigt skev dygns rymt å lirar en hel del poker. Dock är de är de mitt jobb och har vart de lite över ett års tid så de är ju ändå ett måste.

Hon har gett mig lite hints och så att hon vill flytta för hon mår så dåligt och så men jag har aldrig tagit de på allvar, trodde aldrig att de skulle kunna hända på riktigt. Hon säger nu i efter hand att de var just för att jag skulle bry mig mera om henne å så där. Jag har verkligen tagit allt för givet som de säkert är lätt att göra efter 4 år tillsammans. Men nu så har de blivit på riktigt och jag är helt förstörd. Hon säger att hon måste flytta för de går inte längre å att hon inte vet vad hon känner för mig längre. Sen dess har jag verkligen varit helt förstörd inte ätit på 2 dagar å verkligen varit jätte knäckt. Ser verkligen inte hur jag skall kunna å leva vidare å sånna saker. Sen idag när vi träffades böla jag ut som vanligt snälla lovar å bättra mej å jag tar ett uppehåll från pokern å bla bla bla. Hon säger just "Vi kan väl bara ta de lite lugnt å vara i från varandra ett tag". Och de känns verkligen som de är helt kört att de skall kunna bli någonting seriöst igen. Och att hon bara är rädd för å såra mig ännu mer genom att säga rakt ut vad hon egntligen vill. Men ändå säger hon att hon älskar mig innan vi gick i från varandra idag, gör hon så bara för att göra mig lite gladare? Vet intee vad jag sakall ta mig till.

Å de kändes faktist väldigt bra å läsa den här tråden. Väldigt skönt å läsa om andra som har vart med om samma sak å se att dom faktist lever efter nått år. För just nu käns de verkligen iten som man kommer leva efter nått år. Tack till alla som har gett sina tips.

Och sen till själv huvudfrågan. Hur mår du idag då Albert? har du kommit över henne än? Känns som du satt i eaxkt samma båt för ett år sedan så hoppas du mår bättre idag iaf.

Postad

Och sen till själv huvudfrågan. Hur mår du idag då Albert? har du kommit över henne än? Känns som du satt i eaxkt samma båt för ett år sedan så hoppas du mår bättre idag iaf.

Jag mår bra men jag kan inte säga att jag kommit över henne fullt ut faktiskt. Om hon ville ta mig tillbaka så skulle jag välkomna henne med öppna armar men det är bara ett önsketänkande. Var länge sedan jag jag läste i den här tråden och jag kommer inte ihåg alla råd jag fick och jag har inget "superråd" att komma med själv utan att man får bita ihop. Gråt så mycket du vill men det kommer alltid nya båtar.

En sak som var jävligt lärorik var hur mitt beteende var. Du, liksom jag, var frånvarande och ignoranta. Det fungerar inte i ett förhållande.

Jag vill ju inte ingjuta falskaförhoppningar hos dig MEN än är inte hoppet ute för dig (hopper är ju inte ute för dig även om hon inte skulle vilja ha dig något mer) så antingen visar du hur mycket hon betyder för dig eller så ger du henne lite "space".

Apropå min och din situation så är det en högst olyckligt illa valt tillfälle att göra slut på.

Alla människor tar hand om sina problem på högst varierande sätt och om du skulle känna att det bränner för mycket i hjärtat så tala med din familj, vän eller någon annan. Håll inte allt för dig själv.

Jag hoppas att det löser sig för dig och att du på något vis kan ta lärdom av detta.

/A

Postad

Skönt och höra att mår bra idag iaf, då kanske man själv kan må bra nån gång i framtiden =). Men just nu känns de väääldigt långt borta. Vill bara ringa å tjata att jag skall bättra mig osv men de funkar ju inte så. skall försöka håll mig från att stressa å tjata på henne. får väl bara låta henne vara den tiden som hon vill för sig själv. Men de är ju lättare sagt än gjort.

Postad
De är faktist mkt pga mig då jag har väldigt skev dygns rymt å lirar en hel del poker.

Ok, pekpinne kl 04:04, ;) (ja har sovmorgon imorrn), men ett tips är att försöka att inte ha skev dygns rytm, det sabbar den mesta typ av umgänge som går att ha... det går faktiskt att lira poker på dagen och kvällen också .. man måste inte sitta kl 23-04 på natten :shock:

Postad

nu har jag läst igenom den här tråden för tredje gången, känns riktigt bra att läsa den på nå vis. Någon som har nått bra tips på andra sidor eller trådar som skulle skulle vara bra att läsa i ämnet.

Jag är fortfarande helt förstörd och jag blir verkligen inte klok på tjejen ifråga. Igår morse ringde hon och var lessen och sa att han hon hade saknat mig väldigt mkt och att hon älskade mig. Självklart gjorde detta mej helt överlycklig, men på nått vis kä'ndes de bara som hon bara kände sig ensam lr nått för stunden. Vi pratade väldigt länge och allt kändes ganksa bra för en stund. Sen senare fram åt kvällen så kändes de som vanligt igen, hon var ignorant, ville helst itne prata med mig osv. Vad menar hon egentligen? Känns som att hoppet är ute, men de är just de där lilla hoppet som gör att jag ens orkar gå upp ur sängen. Nånstans inne känns de som de vore bäst att bryta allting på nå vis. Men förstår inte riktigt hur jag skall lyckas med de. Alla råd hur jag skall göra är verkligen välkomna.

Albert om du orkar ge gärna några tips hur du lyckades komma över henne lite iaf.

Postad

Matteprof sa tidigare att man skulle hålla distans och det tror jag är ett råd värt att följa så ha inte någon kontakt med henne på ett par dar. Som du säger så ringer hon och du bekräftar att du saknar henne och detta kanske är något hon inte gillar, eller vafan jag är ingen psykolog jag bara spekulerar.

Ett konkrettips: Mkt öl + att utforska nya marker och då menar jag inte att resa som jag också gjorde...

Postad
Matteprof sa tidigare att man skulle hålla distans och det tror jag är ett råd värt att följa så ha inte någon kontakt med henne på ett par dar. Som du säger så ringer hon och du bekräftar att du saknar henne och detta kanske är något hon inte gillar, eller vafan jag är ingen psykolog jag bara spekulerar.

Ett konkrettips: Mkt öl + att utforska nya marker och då menar jag inte att resa som jag också gjorde...

ja jag skall verkligen försöka att inte kontakta henne å så. Men sjukt svårt. Ja mkt öl kommer de definitivt bli men känns nog bäst att lugna sig lite med de iaf så jag inte får sne fylla å ställer till med massa scener =). De som är fruktansvärt jobbigt är att vi bor på ett litet ställe med ca 20k invånare lr nått sånt. Och finns typ ett stort ställe ditt man går ut på freda å lördagar. Och att se henne ute på fyllan blir nog verkligen ingen hitt. Plus att hon är sjukt sjukt snygg gör de inte heller så mkt lättare då halva stan kommer passa på att äckla sig med henne :evil:.

Jaha så ut å resa funkade inge vidare eller? Har tänkt på de en del själv.

Ty för alla tips, hjälper faktist mkt å läsa från andra som vart med om samma sak.

Postad

menar du "byta lag"? :shock::roll::D

Ja. Om man resonerar logiskt så är det bara att inse faktum att en man har mer gemensamt med en annan man än exempelvis en man och en kvinna har. Båda har penis. Båda har förmodligen snarlika intresseområden. Jmfr. man och kvinna då mannens intresse är att få komma till skott snabbt och få det hela överstökat. Kvinnan vill i regel ha det precis tvärtom. Mycket förspel och hålla på länge. En man som får en annan mans penis i rektum vill att det ska gå snabbt att komma in och snabbt att komma tillskott. Tror det här är mitt bästa tips framför ölen.

Postad

Jaha så ut å resa funkade inge vidare eller? Har tänkt på de en del själv.

Ty för alla tips, hjälper faktist mkt å läsa från andra som vart med om samma sak.

Resa hjälpte! Blev dock två dyra telefonsamtal ett från Amsterdam och ett från Eilat. På Schiphol så fanns det några snillrika telefonautomater som man bara behövde stoppa in sitt VISA i så var det bara att ringa. Dyrt.