WinstonSmith Postad 5 Oktober , 2004 Rapport Postad 5 Oktober , 2004 Game # 012,631,814 - Omaha High Pot Limit EUR 0.50/1-Table "Brussels" Game ended Monday 2004-Oct-04 11:34:21 PM GMT Players: aboo (EUR 227.50 in seat 1) Rappe (EUR 62.50 in seat 2) TheWorm03 (EUR 387.00 in seat 3) WinstonS (EUR 140.00 in seat 4) ibens (EUR 82.50 in seat 5) lol (EUR 216.75 in seat 6) jasmin (EUR 91.50 in seat 7) youre (EUR 520.75 in seat 8) Många limpar vanligtvis in men preflop-höjningar förekommer varvid de flesta som limpat synar för att se floppen. Dealer: TheWorm03 Small Blind: WinstonS (0.50) Big Blind: ibens (1.00) WinstonS was dealt: 5c - Ad - Ah - 4c Preflop: Gillar ässen men är inte riktigt nöjd, lågt färgdrag och chans till en låg stege. Handen spelas bäst HU men då vill jag ha in mycket pengar innan flopen. lol Fold jasmin Fold youre Raise (3.50) aboo Call (3.50) Rappe Fold TheWorm03 Raise (6.00) WinstonS Call (5.50) ibens Fold youre Raise (25.00) aboo Fold TheWorm03 Call (22.50) WinstonS Raise (112.50) youre Raise (360.00) TheWorm03 Fold WinstonS All-In (21.50) youre Payback (248.50) Flop 3c - Tc - Ts Turn 3c - Tc - Ts - 3s River 3c - Tc - Ts - 3s - 5d WinstonS shows: 5c - Ad - Ah - 4c (two pairs, aces and tens) youre didn't show: 6h - Kh - As - Qs (a pair of tens) WinstonS wins: EUR 310.50 (with two pairs, aces and tens) Rake: EUR 2.50 Frågor: 1. Gör jag rätt som bara synar första gången med en raise och en reraise framför mig? Jag tänkte då att de galna ryssarna (Youre och Worm) förmodligen skulle synat vilket gett mig en svår situation på flopen. Jag skulle ju bara kunna få in knappt en tredjedel (40E) av stacken preflop, med antagande om att ingen höjer bakom mig. Detta skulle ge mig ett svårt beslut på flopen, då jag troligtvis missar den. 2. När Youre sedan raisar bakom mig trycker jag in nästan allt, korrekt med denna hand med antagande om att a) en synar, en foldar b) båda synar c) båda foldar. C-alternativet har jag själv listat ut - måste vara +EV. 3. Om jag raisat i första läget och Ryssarna synat min raise, vad ska jag göra på flopen först att agera? Det känns inte helt osannolikt att en tia kan vara med i en av de tänkbara händerna som ryssarna har synat med. Worm som foldade innan flopen hävdade att han hade 10-J-Q-K, vilket jag iofs tvivlar starkt på, lol. Citera
Hjort Postad 5 Oktober , 2004 Rapport Postad 5 Oktober , 2004 Frågor: 1. Gör jag rätt som bara synar första gången med en raise och en reraise framför mig? Jag tänkte då att de galna ryssarna (Youre och Worm) förmodligen skulle synat vilket gett mig en svår situation på flopen. Jag skulle ju bara kunna få in knappt en tredjedel (40E) av stacken preflop, med antagande om att ingen höjer bakom mig. Detta skulle ge mig ett svårt beslut på flopen, då jag troligtvis missar den. Jag skulle synat och hoppats på omslag från någon. Får jag inte det är jag inte så fäst vid den här potten. Om man höjer in en tredjedel av stacken så får man antagligen möta den bästa av två händer på floppen om ingen slår om. Kan man istället få in allt preflopp så kan inte den sämsta handen lägga sig och oddsen blir bättre. 2. När Youre sedan raisar bakom mig trycker jag in nästan allt, korrekt med denna hand med antagande om att a) en synar, en foldar b) båda synar c) båda foldar. C-alternativet har jag själv listat ut - måste vara +EV. Det är +EV i samtliga alternativ. 3. Om jag raisat i första läget och Ryssarna synat min raise, vad ska jag göra på flopen först att agera? Det känns inte helt osannolikt att en tia kan vara med i en av de tänkbara händerna som ryssarna har synat med. Om du höjt så har du 2/3 pottbet kvar och på den floppen har du ett rejält knepigt beslut. Jag tror du ofta kan checkfolda faktiskt, dina motståndare har 8 kort tillsammans. Mot en motståndare så har du ett pottbet kvar och bör vara rätt mycket mer benägen att spela. Citera
Recommended Posts