Gå till innehåll

NLT - QQ inför svårt beslut


Biggy

Recommended Posts

Hej, första posten men läst forumet ett tag. Känner mig tvungen att diskutera den här handen med er. Skulle gärna vilja ha lite feedback på hur ni skulle gjort i denna hand. kommer förklara hur jag tänkte i varje moment.. På sidan jag lirar på kan man inte exportera händerna så jag får skriva för hand så gott det går..

 

Jag spelar 6 handed, 2/4$

 

Alla fodar till mig på knappen. Jag har QQ. Raisar till 12$

Alla foldar till BB som callar.

 

Flopp: 666

 

Han checkar, jag bettar 26$, han callar. Här är jag inte så orolig, han kan nog calla med ett bra ess lr ett lågt par.

 

Turn: Q

 

Han checkar, jag checkar. Jag har grymt stark hand och är inte orolig för något kort som kan komma på rivern. Brukar normalt inte slowspela, men i detta tillfälle tyckte jag det var passande eftersom om han har t ex ess högt så kommer han bluffa rivern.

 

River: A

 

Han går all in (Jag blir all in om jag callar). Nu blev jag helt ställd. Detta kändes precis som han verkligen hade ett monster typ fyrtal och hoppades på att jag träffade mitt ess så jag skulle ha huset. Tänker länge, men tillslut så känner jag att jag inte kan folda, om han skulle ha typ AK lr nått sånt så tar jag hem en stor pott. Plus att jag visade svaghet på turnen med checken. Med hjärtat i halsgropen så callar jag...

Han visar AA.

 

Han spelade den bra. Skulle ni lagt QQ i denna situation? Eller är detta en situation där man ska förlora pengarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stora stackar hade ni? Känns som att det är otroligt viktigt i ett sånt här läge.

Om det är ett rejält överbet känns det som att det beror väldigt mycket på vilken motståndare man möter. Hans all in "borde" betyda 6:a, AA eller bluff. Finns absolut ingen anledning att göra det med Qx eller Ax, då han har en hand med showdown value som ändå aldrig kommer få syn av en sämre hand.

Mot en sämre spelare är det lurigare. Då kan det också vara ett huvudlöst bet med Ax ("jag har ju kåk"!), men även 26o efter en fisksyn pre-flop. AA är förstås svår att se, känns inte som att du kan sätta honom på den handen.

 

Om hans riverbet är på flera gånger pott och han är en s k "solid" spelare kan du nog hitta folden. Annars är det bara att betala av.

För övrigt förstår jag inte varför han inte check-raisar rivern. Alla händer som betalar av en all-in kommer att betta rivern i ett sånt här fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle aldrig lägga den handen där tror ja inte ... du spelade precis som ja skulle gjort.. potten är trots allt runt 90 och han skulle kunna göra den moven med ett Ax för att få dig till en "vågar du syna för split" med ett annat Ax.. och i det här läget är det väl precis det han fösöker representera för det är antagligen det han sätter dig på efter bet på flop och check vid turn.

 

bra spelat av han och jag ser inte att du skulle kunna gjort annorlunda heller.. framgår inte riktigt hur djupa stackar ni hade där .. det är väl det enda som skulle kunna framkalla en fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade du gått allin på turn hade han förmodligen synat där.

 

Med just den handen han nu hade, ja. Men betydligt oftare så skulle ju det vara ett riktigt skitspel tycker jag, som får massor av sämre händer att lägga.

 

Jag skulle spelat turn precis som du - checka för att hoppas han sitter på A/K/Q och att river ger honom nåt att betta/syna med, eller att han åtminstone får chansen att bluffa river.

 

Hans extrema överbet på river (300 i en pott på 90, om jag förstod rätt, och du hade honom täckt) känns dock faktiskt en aning läskigt. Vad skulle han egentligen göra så med, och varför? Med ett A på handen skulle han antagligen betta pott eller halvpott, och med Q skulle han med stor sannolikhet bettat ut turn, och inte spelat river så alls. Så det känns ju verkligen som att du är slagen där. Ändå är det samtidigt klart svårt att folda den handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med just den handen han nu hade, ja. Men betydligt oftare så skulle ju det vara ett riktigt skitspel tycker jag, som får massor av sämre händer att lägga.

 

Jag sa att han spelade helt rätt. Bara påpekade att fi skulle synat en allin på Turn inte att han skulle gått allin på turn. Tycker han spelade helt rätt som slöspelade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...