Hjort Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 Att höja som hjälten gör istället för att gå all-in skadar nog inte i teorin, Jag är rätt säker på att den gör det eftersom den gör en massa hemska stop'n'go-spel möjliga (man vill ju mycket hellre all-in mot 33 preflopp än att tvingas folda på en missad flopp) samt tillåter fi att fiska efter par/drag med en del lite sämre händer och ibland lägga på floppen. Citera
Callahan Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 Att höja som hjälten gör istället för att gå all-in skadar nog inte i teorin, Jag är rätt säker på att den gör det eftersom den gör en massa hemska stop'n'go-spel möjliga (man vill ju mycket hellre all-in mot 33 preflopp än att tvingas folda på en missad flopp) samt tillåter fi att fiska efter par/drag med en del lite sämre händer och ibland lägga på floppen. Du kanske har rätt, men visa för mig att J9o hellre är all-in mot 33 än blir stop'n'go:ad på alla floppar. J9o kommer att syna det spelet som klar favorit i medel mer än 50% av gångerna. Vad beträffar händer som tar av floppen och ibland lägger så oroar det mig lite. Kan 76s syna och sedan kliva typ 50% av flopparna? Det kan den nog. Några av de händer som kanske tror sig kunna kan i alla fall inte, tex T9 och 98. Citera
Hjort Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 Du kanske har rätt, men visa för mig att J9o hellre är all-in mot 33 än blir stop'n'go:ad på alla floppar. J9o kommer att syna det spelet som klar favorit i medel mer än 50% av gångerna. Hur kommer du till 50%? Citera
Callahan Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 Du kanske har rätt, men visa för mig att J9o hellre är all-in mot 33 än blir stop'n'go:ad på alla floppar. J9o kommer att syna det spelet som klar favorit i medel mer än 50% av gångerna. Hur kommer du till 50%? Alla par och alla stegdrag (och färgdrag) inklusive håltjorvar. Citera
Recommended Posts