svint0 Postad 10 December , 2005 Rapport Postad 10 December , 2005 Ett homegame, cashgame lir. 1-2 SEK i blinds, 200 max buy-in. Vi är cirka 8-9 spelare runt bordet. Sb är en maniac, som bettar riktigt hårt när han har bra, men kan göra en höjning pre med vad som helst. Bb är en weaksemitight spelare, som älskar att syna drag, men som är ganska lätt att spela ut. Sb ~ 300-500 BB ~ 100 UTG ~ 150 Jag ~ 150 MPx ~ 150 Jag är UTG+1 UTG raisar till 10 Jag kollar ner på QJs MPx synar SB höjer till 40 BB synar UTG synar Vad ska jag göra lägga mig/syna? Jag synade i alla fall. Floppen kommer i alla fall QJ3 SB - Check BB - Check UTG - Check Jag - Höjer till 35 eller 50 (Jag minns inte riktigt) MPx - fold SB - Reraise till 125 eller 150 BB- fold UTG - fold Vad göra? EDIT: Tycker ni jag borde ha lagt mig preflop? * Lite RP - QoS * Citera
rai Postad 10 December , 2005 Rapport Postad 10 December , 2005 hade stekt all in,,du kan inte sätta han på färgen, och om han hade den skulle han troligtvist slowplayat den lite, om han är en maniac som du säger kan han ha ha 910, men troligtvist AKos med Ah eller AAmed Ah,,hade ha haft KK med kh hade han nog vart mer rädd fär Ah så ja skulle syna, har ju trots allt stoppat in så pass<mkt o leder kanske såg u att han sätter dig all in, vill kanske inte ha utdragning då,,men syn ändå pga så pass commitad,,, skulle ja spela den skulle ja folda pre flop dock Citera
svint0 Postad 10 December , 2005 Författare Rapport Postad 10 December , 2005 hade stekt all in,,du kan inte sätta han på färgen, och om han hade den skulle han troligtvist slowplayat den lite, om han är en maniac som du säger kan han ha ha 910, men troligtvist AKos med Ah eller AAmed Ah,,hade ha haft KK med kh hade han nog vart mer rädd fär Ah så ja skulle syna, har ju trots allt stoppat in så pass<mkt o leder kanske såg u att han sätter dig all in, vill kanske inte ha utdragning då,,men syn ändå pga så pass commitad,,, skulle ja spela den skulle ja folda pre flop dock Okej. Intressant förslag. Återkommer med mer info när fler skrivit EDIT: För att han skall reraisa preflop har han _oftast_ Top 10, starthand + AJs/AJo Citera
psatiw Postad 10 December , 2005 Rapport Postad 10 December , 2005 Givet den HD du skriver att han reraisar med så sitter han ju ofta på ett överpar här, eller AQ. Jag tror han sitter på ett överpar med ett hjärter för 14 floppouts. Det ligger 310 i potten, synen för 100 blir given med dryga 40%'s vinstchans. Citera
Plinga Postad 10 December , 2005 Rapport Postad 10 December , 2005 Givet den HD du skriver att han reraisar med så sitter han ju ofta på ett överpar här, eller AQ. Jag tror han sitter på ett överpar med ett hjärter för 14 floppouts. Det ligger 310 i potten, synen för 100 blir given med dryga 40%'s vinstchans. 100/310~30% I övrigt kan jag bara hålla med... Klar syn. Sätter du hands range till AhAx, KhKx, QQ, JJ, AhKx, AhQx, AhJx har du 46% equity. Inkluderar du alla AA och KK till hans range kommer du upp i 53% equity. Citera
Steel Postad 10 December , 2005 Rapport Postad 10 December , 2005 EDIT: Tycker ni jag borde ha lagt mig preflop? EDIT: För att han skall reraisa preflop har han _oftast_ Top 10, starthand + AJs/AJo Du svarar väl på din egen fråga här. Du bör inte syna med 1/5 av din stack när du nästan alltid kommer vara dominerad. Efter floppen ska pengarna in såklart. Citera
svint0 Postad 10 December , 2005 Författare Rapport Postad 10 December , 2005 Okej tack. "Jag" är inte jag, utan min kompis som är den största gnällspiken i vårt pokergäng, som jämt lipar över utdragningar osv. Jag är "SB", vår maniac alltså. Jag tyckte han gjorde fel som syna preflop med QJ. Btw. så hade jag AA [Två SVARTA], och jag ställde han all-in på floppen, för att jag visste att han inte hade färg. På turn kom Klöver 3 och jag hade helt plötsigt träffat 2-par . På floppen hade jag ~ 30% chans att vinna. Och han lipar över att jag alltid har tur. Vilket är det jag stör mig på För när jag kom hem till han och spela, hade varit iväg på match så kom lite senare, första 3 potterna vinner jag väl typ 200-300 kr på. Så han tyckte väl att jag hade tur, men det har han sagt i typ 3 veckor nu och det börjar bli lite smått irriterande. Vad ska man säga till folk som tycker man har tur? När man vet att man spelar bra i många potter, men även att jag kan dra ut folk ibland. Men det är ju bara för att jag bettar mina drag osv. aggressivt! Citera
Kimmy Postad 10 December , 2005 Rapport Postad 10 December , 2005 Svinto en ensam pot är i största del tur! Men i längden är d skicklighet som är överlägsen.. Det är bara att ignorera personer som säger så för man måste ha en viss del tur i spelet annars skulle man inte kunna spela alls Men d många "nybörjare" räknar som tur är när man går med på sina egna odds (bra odds dvs) och vinner då ser många nybörjare att man har en massa med tur men då risken som vi vet är stor att man sak träffa Citera
svint0 Postad 10 December , 2005 Författare Rapport Postad 10 December , 2005 Svinto en ensam pot är i största del tur! Men i längden är d skicklighet som är överlägsen..Det är bara att ignorera personer som säger så för man måste ha en viss del tur i spelet annars skulle man inte kunna spela alls Men d många "nybörjare" räknar som tur är när man går med på sina egna odds (bra odds dvs) och vinner då ser många nybörjare att man har en massa med tur men då risken som vi vet är stor att man sak träffa Bra sagt. Tycker typ samma. För ett tag så pendla jag mellan minus ett par 100 kr och plus ett par 100 kr. Nu så har jag tagit klivet och vunnit de flesta gångerna vi spelat på sistone. Så jag ligger x100 plus. Han loosar för det mesta, för han bluffar bort en del pengar och ibland förlitar han sig mer på turen och så som gör att han vinner. Ibland bluffar han alldeles för ofta, då blir han synad med botten-par osv. och förlorar potten, ibland även A-hög av mig:D Citera
Recommended Posts