Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

miniraise och ur position.. värsta kombinationen dessutom men jag hade också betalat iallafall på den nivån... Mot "nöt" grindare på 2-4 och neråt brukar jag folda om jag har en normal uppfattning på han/hon..

Men högre nivåer så är det ev- tror jag att folda där..

Själv gick jag -500$ på lite cashgame och lite inköp till turneringar.... Hade ingen flyt så kärringen fick spela istället och hon fixade till siffrorna till -100$ bara.. en bra -dag måste jag säga..

Ingen ny klonk tyvärr...

125000$ gar på prima:

Jag 14500 och knappen 10500 (avg ca 8500)

Jag 99 (cutoff) raise upp till 600, knappen synar med AK..

Flop: 552 regnbåge.. Jag betar 1000, knappen reraisar till 3000... vad ska han ha liksom, sätter honom allin 6000 till för honom att syna... blixtsyn med AK och han klonkar givetvis en K på rivern

Ställer sen som shortis med QQ... Syn av 1010 och klonk på en 10:a...

Postad

Turneringar är hopplöst ibland... :P Gillar dock att dom ändrat till 2k i start-chips, mkt bra initiativ.

Dags å påbörja comeback idag, planen är att 5-6 tabla $1/2 NL resten av månaden. Målet är $200+ / dag i snitt. Med dom pengarna + det jag redan plussat blir det ändå en fin månadspeng, speciellt om man räknar in rakebacken.. :) Hoppas klonket håller!

Postad

har hänt mycket ser ja asså....50/100 o ja som tycker att ja gamblar när jag spelar 5/10 :lol:

här är några roliga händer från igår på klubben....

theo rasie 75kr...

zoran syn....

flopp 10 ,9,6 i klöver...

theo sitter med floppad stege... 7,8 ruter....

bet 75 på flopp....

syn zoran....

en femma kommer i hjärer...

theo bet 200...

zoran syn...

river 10..ruter...

theo bet 400kr....

zoran går all in...

theo steker o steker...kostar 900kr o syna asså....

jag säger har du träffat kåk eller?

för färgen hade han aldrig spelat så...

okej jag synar...

han har 10-5 of....

klonk runner runner kåken....

orka jaga på färgad o stegbräda o tvåpar o bättre 10:a vad som helst....!!!

men en tia asså, helt otroligt...

lite senare...jag rasie 75 innan flopp, standardraise på 5/5 i blinds :lol:

jag har k-10...

zoran syn o baki syn...dom synade mig hela tiden asså...

flopp a,4,5 regnbåge...tror ja asså

jag bet 300 tror jag...

soran syn...

baki fold....

på turn kommer nått skit typ en 7:a...

jag går all in 500 till....

soran synar med 33....bling bling...

river en kung!!!! :lol:

theo får potten..

bling bling...

Postad

Bra Theo, tycker min syn med 44 var fin.

Theo raisar 15 och hela bordet synar.

Flop A47 regnbåge, bra, Per kan slowa för han vet att det åker in pengar från något håll.

Zoran betar ~40, alla lägger sig till Theo som slår till 110. Jag synar och Zoran slår om till 410, Theo lägger sig och jag ställer 350 till.

Blixtsyn från Zoran och A7. En 4a landar på turn och jag slipper vara rädd för A eller 7.

Handen efter synar jag raise med 7c8c.

Hela bordet synar.

Flop 9cxJc

rundcheck.

Turn 9

rundcheck.

River 10c mkt bra. Jag måste växla lite marker då jag bara har hundringar så jag slänger över en 100 marker till Theo, Baki som tror att jag betar 100 synar... jaha.. han blixtsynar 100... då betar vi 160 (i en 60 pot)

Blixtsyn av x9... bling bling...

Det var min rush

Postad

Tjosan, Tillbaka igen efter o ha varit instabil pga diverse OT saker från pokern !

Mitt sitngo lir ska dras igång på allvar nu o det ska hållas !

Började torsdagen med att bränna igång 6st 100kr's,

Vann dom första 3 enkelt, spelade stabilt och hade visserligen tur i en 55 vs 55 situation men sånt får man ju räkna med !

Avslutade sedan dom 3 sista spelen med att ta hem 2st andra platser och en 3e..

Körde även en 100kr MTT, 280 deltagare.

Dominerar genom hela turneringen fram tills vi blir 20 pers kvar, Då knäcker dom mig trots att jag är favorit i alla allin situationer..

Blir trots allt tia till sist , plussar 320 på den !

Totalt 1120kr+

Bankrullen just nu på SS : 8497

Postad

Härlig streak Diego, hoppas den fortsätter... du är bra på turneringspoker ;)

Jag är själv på comeback efter MÖRDARDAGEN

10 sep -$3600

Efter det har det sett ut så här..

11 sep +$300

12 sep +$250

13 sep +$500

14 sep +$1150

Mkt bra.

Postad

Spelade Sverigerankingen igår 100kr inköp, 205 spelare med !

Klarade mig ner till plats 17 sen fick mina AT smisk av den inte alltför Klassiska AQ !

Slutade på +53

Idag är det delfinal i veckopotten o jag tänker vinna mig en plats till morgondagens final där inköpet ligger på 2000kr.

Men ska nog börja dagen med några sitngo lr lite cashlir nu :)

Postad

Kan börja med att skriva TOMTE jompa... Går det bota dig på nåt sätt??

I förrgår backade jag 2,2k$ på NL5-10. Spelade skitbra men hade inget flyt så jag kunde inte gjort nåt annorlunda... bara att vara nöjd och betala...

Idag spelade jag också NL5-10 och plussade över 4k$ och spelade min livs poker nånsin.. Så jävla skönt att syna ner nån och vinna potter på 650$ respektive 880$ med A högt.. Sen en pott på 440$ med K högt. Hade riktigt dåligt kortsnitt men gjorde inget misstag förutom sista potten då jag torska ett inköp med QQ.. skyller på trötthet men det var ju en drag flop så han kunde ju lika gärna haft det... men men kunde ha foldat..

Satt på samma bord som "Helgul" och han hade 7500$ vid bordet.. Har aldrig sett nån value beta så bra som han gjorde.. Förstår att han har vunnit så mkt som han gjort.. Helt grym snubbe.. Rekommenderar att titta på honom när han spelar.. sen är det bara att härma han och börja håva in pengar.. :roll:

Postad

Haha kejan såg att du satt på $5/10 idag, verkade gå bra... nice win :D Jag har varken rulle eller kunskap för att spela på den nivån, många riktigt bra spelare där numera varav flera har 100k+ rolls. Har dock shortstackat ett par ggr där och gjort en hel del pengar. Folk är i allmänhet dåliga på att anpassa sig till shortstacks...

Helgul är ju gammal 25/50 nötare... verkar va riktigt, riktigt duktig. Typ nån icke-kändis som försörjt sig under en lång tid på nätpoker, av vad jag hört iaf...

Postad

Hand från kvällens $2/4 NL session (som för övrigt slutade +$700):

Stacks:

UTG= ca $560

Jag= sitter på en betydligt större stack, kanske kan vara nyttigt att veta eftersom stora stackar ofta anses spela på ett annorlunda, ofta galnare sätt.

UTG (bra, klurig multi-tablande regular) raisar till $16, jag slår om på knappen till $42 med AA, blinds foldar, syn från UTG.

Flopp ($90) K-3-2 regnbåge

UTG chk, jag bettar $45. Syftet med den "svaga" betten är att missade händer kanske bluff-raisar, samtidigt som jag inte vill skrämma bort händer som AK utan suga in dom i vad som kan bli en stor pott...

UTG mini-raisar till $90, lol? Jag synar iaf...

Turn ($270) J

UTG chk, jag checkar efter för att hålla potten nere och eventuellt inducera en bluff på river, samtidigt som jag lättare får betalt av halvbra händer när jag visat svaghet på turn.

River ($270) 4

UTG chk, jag bettar $200. Syftet med den relativt stora betten är att den lättare tolkas som en bluff, till skillnad mot typiska smörsatsningar...

Iaf, UTG chk-raisar all-in för $228 till.... jag gillar inte läget men synar pga pott storleken och oddsen den ger mig...

Kommentarer? Vad tror ni UTG sitter på?