Gå till innehåll

Resultat: Tala ut om dina förluster eller vinster. Analysera

Mjukis

Recommended Posts

Ni grabbar o era stora turneringar ;) !

Hoppas ni kan klonka fint när mainevent drar igång då :)

Fasen Kejan, Imponerad över din strikta regel med money management =) !

Nån här som har grym koll på sina sitngo lr ?

Undrar lite typ om nån har koll på hur stor % av sina sitngo dom lyckas klonka hem lr komma "itm" i !

Tänkte börja grinda sitngo för o komma igång med liret samt få upp min rulle på en viss sida !

Funderar på att starta dagbok men vet inte om jag nyttar det ännu !

Håller mig till denna resultat tråd sålänge :)

Mitt mål är iaf att få upp rullen till 12k(minst) denna månaden och just nu ligger den på 7.5k !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Herr bling bling, Din storvinst kommer garanterat snart ! :)

Du verkar va het inför hösten =)

Tack Kejan lr Jessica, Vet ju aldrig vem som skriver under nicket Fanny ;)

Jaha min första sitngo session blev 6 st,

Dundrade in 4 raka förluster pga coinflips som gick åt fanders...

Avslutar dom 2 sista med vinst som tur är !

Kejan, Sitngo.. 10 seats lr 5 seats ?

Sjukaste riggen denna sessionen,

Händerna får jag i rad, AA, QQ , KK , AA, AK.. =) Vann allihopa :)

Tack Tack säger man väl ? :)

Länk till kommentar

Nån här som har grym koll på sina sitngo lr ?

Undrar lite typ om nån har koll på hur stor % av sina sitngo dom lyckas klonka hem lr komma "itm" i !

Jag har nog spelat runt 1000 sng's på B2B och då låg jag på ungefär 40% ITM ganska jämnt fördelat på 1:a, 2:a och 3:a. Det viktiga är väl ens ROI - Return On Investment dvs hur många procents vinst man gör per sng jämfört med inköpet. Om man kan spela någorlunda bra och inte har sjukt mycket otur så bör man ligga på 10-20% alltså mellan $2,2 och $4,4 om man spelar $20+2 sng's

Länk till kommentar

"Bubbelhelvete"

Spelar jag handen fel?

Blinds 600/1200 i 35 000 G

Jag BB (A Jo) stack ca 35 000

Alla foldar fram till knappen: Rais BBx2 (stack ca 55 000)

SB fold

Jag RR till 4 800

Syn

Flop J A 2 regnbåge :D

Jag potbet 10 200 8-)

Knappen rais x2 (vad ska han ha liksom) ;)

RR All in

Syn (Käner mig segervis :D )

Tills han visar pp 2 :shock: ( han synar en RR med pp 2)

Turn 3

River 3

Slutar 52:a :evil: plats 50 itm

:evil::twisted::evil::twisted::evil::twisted:

Länk till kommentar

"Bubbelhelvete"

Spelar jag handen fel?

Blinds 600/1200 i 35 000 G

Jag BB (A Jo) stack ca 35 000

Alla foldar fram till knappen: Rais BBx2 (stack ca 55 000)

SB fold

Jag RR till 4 800

Syn

Flop J A 2 regnbåge :D

Jag potbet 10 200 8-)

Knappen rais x2 (vad ska han ha liksom) ;)

RR All in

Syn (Käner mig segervis :D )

Tills han visar pp 2 :shock: ( han synar en RR med pp 2)

Turn 3

River 3

Slutar 52:a :evil: plats 50 itm

:evil::twisted::evil::twisted::evil::twisted:

Raisa mer pre-flop. Efter floppen har du ju all anledning att tro att du leder... bara in med pengarna... gärna betta lite mindre typ 1/2 pott bet efter floppen och ge han en chans att bluffa på esset i fall han inte skulle ha någonting.

Länk till kommentar

Handen är ju omöjlig att komma undan på den brädan... otur...

Men jag tycker ändå att du spelar handen lite lustigt...

Han höjer till 2400, Du dubblar bara hans bet till 4800 och ur position dessutom. Tycker det är helt rätt att reraisa knappen eftersom han oftast bara har skit... men slå hårdare och försök ta potten innan flop för som du spelar nu så lär han ju syna med i stort sett vad som helst eftersom ni har hyfsat djupa stackar... Du har ju 35000 i stacken så självklart synar han 2400 till för att dra för settet... Han har ju fina odds så hans syn tycker inte jag det går att klaga på... Slå till 7200 iallafall och om han pushar så är det ju bara att lägga sig om det är en "normal" spelare som inte ställer på A8o och sånt skit..

Länk till kommentar

:oops: Jag vet efter en dags tänkande på vad som gick fel, "att jag skulle raisat hårdare". Jag satt honom på AQ lr AK med det raiset, hade spelat mot honom i 3 timmar, så jag trodde faktiskt att jag hade honom där. :oops:

Vid varje dubbling innan och låga pockets la han sig direkt. I och med syn satt jag honom på ovanstående kort.

:evil: Surt som fan, men det kommer nya turneringar och man lär sig alltid nåt nytt. ;) Var trots allt första turneringen jag spelade på NB.

Tack för svaren, behövde bara gnälla av mig lite. :D

Länk till kommentar

turre 15000g....

går bra sen så går man ned på en stor pott med 48suit o träffar färg...jaha då har en kille högre färg...

lite senare...

jag har big blinds k6...en limpar in...

flopp kq6...

han betar ut 600..

jag reraise...1800...

han går all in....

jag har 7000 kvar...18000 e medel....

syn eller fold...???

jao vad ska han ha...kq så klart...hur ska man vinna turrar med denna flyt...o sen ser man folk vinna all in med högsta paret o tomtar överspelar sina låga pockets....

god natt o...

bling bling...

Länk till kommentar

handen 4,8 suit var gratis...typ 6 spelare med innan jag på lilla blind...

bara o syna den stora när ingen har höjt o hoppas på färg lixom...

jao det fick man osså!! så dessa händer svårt o komma ifrån lixom...

håller med asså får ha tålamod ariados...

gl and bling bling...o kejan ska prova typ 8 bord nån gång...på en jätteskärm o sen chatta heöa tiden...

:lol:

Länk till kommentar

klonkat klöver 9:e på turn och hoppats att ingen sitter på KcJc :lol: ....

Den var svår faktiskt... När utg fjantbetar 10$ och sen minislår så där brukar det ju betyda stål i 98% av fallen...

Händer utg kan ha är ju AA med klöver esset, konstigt spel men ändå många som spelar så...

AcQ- också konstigt spel men liten möjlighet..

Floppat set QQ,1010,77- MÅNGA som spelar så... vill ha betalt men ändå inte committa så mkt av sin stack... Så dom kan lägga sig ifall nästa kort ej passar... och är potten inte så stor så har man ju bättre implicita pottodds för att jaga 20% på rivern... kåken alltså.. Oftast bombar dom på turn om inget klöver kom.... om ett klöver kommer så brukar dom fjantbeta igen och HOPPAS att ingen orkar slå om så dom får en billig river..

AcKc och AcJc är ju väldigt stor chans med det spelet som oftast indikerar "nuts"....

Själv hade jag nog hållt ner potten och tittat på turn lite billigt.... Inget par på bordet eller nån klöver så stoppar jag in pengarna och betalar av en högre floppad färg.... Det är ju så extremt liten chans att två stycken floppar färgen så jag tror att det är ev- att folda där i längden...

Det är ju 0,84% chans att DU floppar färgen... vet ej siffran för att två stycken floppar den men den är ju så jävla minimal att jag iallafall betalar...

Det tunga med att bara syna är ju om det kommer ett par på bordet... Du kan ju faktiskt fortfarande ha bästa handen men om utg:s pengar åker in där och han har tex AAc... Så lär du ju råna honom förr eller senare ändå.. Själv väljer jag nog att folda turn då mot ett tungt bet... För många händer som slår dig..

Men att pusha ordentligt på floppen är inte heller helt fel men tror jag föredrar att syna och pusha med bara ett kort kvar... Han lär ju ändå inte släppa ett floppat set om det är ett bra kort för dig... Sen vad "knappen" har är svårt att säga med så lite info men hade varit räddare för utg med den infon man fått en så länge...

Tror att du denna gång blev 600$ fattigare mot UTG:s floppade nuts...

Länk till kommentar

Tackar förresten.. :D

Tänkte jag skulle klonka nån turnering idag också... :roll: Så länge man är het... Så du får nog "toppa" det i sådantfall totti ... Välkommen tillbaka förresten.. trodde man gick i ide på vintern men tydligen inte du..

Börjar bli sugen på en "grundkurs" i omaha snart... hör av mig när jag är för tilt för att spela..

Länk till kommentar

Tror att du denna gång blev 600$ fattigare mot UTG:s floppade nuts...

Bra läst... han hade AK klöver. Jag re-raisa igen stort på floppen.. tänkte att har han floppat högre färg (liten chans) betalar jag, har han set, AcAx etc ska han få betala... men jag håller med om att hans min-bet, min-raise STINKER styrka...

-$1300 idag, inte helt illa då jag låg -$3300 back ett tag... roliga svängningar :roll:

Kanske dags att inse att jag inte är redo för högre nivåer ännu, blir nog low limit grind resten av månaden istället, innan jag spelar bort hela min vinst.. :shock:

Länk till kommentar