Ariados Postad 28 Juni , 2006 Rapport Share Postad 28 Juni , 2006 Du har limpat med 66, 3-vägs pot... Flop 267 med två BB (Mjukis) betar pot för han har 73. Vad gör du? Ska berätta vad tomten gör... senare.. när jag fått en analys från er pro´s Jag skulle ställt för Mjukis kan inte släppa topp par Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 28 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2006 ähh... hade jag haft färgdraget så hade ja blixtfoldat.. Du hade ställt med top paret och klonkat ngt konstigt.. med din tur.. Men den här tomten synar mitt bet, kommer ett ruter till på turn.. jag checkar, han med. River blankt.. check check.. LoL.. Tack sa jag.. Hade kanske synat ett bet på river... mkt konstigt spel.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 28 Juni , 2006 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2006 en del spelar sån dåligt poker... tom sämre än vad ja gör.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 28 Juni , 2006 Rapport Share Postad 28 Juni , 2006 träffade på en riktig SYNapa förut... två av många potter vi spelade: Jag A A , synapan 8 9 Flop: K K J .... överbet av mig han synar??? Turn: Q ..... pottbet han synar?? River:4 ... check, ckeck och det är bara att le... Jag 810, han Q3o som han limpat med.... Flop: 88Q..... Jag pottbetar, han synar... Turn:4 ..... Överbet, han synar river:4..... Jag jätte överbetar, SYN.... Sen blev han plutt.... han synar allin på flop Han K6o, pluttarn AQ ...Flop: AK9..... ett halvt inköp åker in på den brädan.... Framtiden ser ljus ut........ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 4 Juli , 2006 Rapport Share Postad 4 Juli , 2006 Hur går det för alla?? Själv har jag inte haft en vinst dag på 2 veckor(?) och torskat ett ANTAL månadslöner... gick dock 50k SEK + veckan innan det och hade 30 vinstdagar av 31 möjliga i maj t.ex... men nu är det bedrövligt... set mot set.. två outare river efter river... osv MEN, den här va iaf kul > KongavUllern shows a high card, Queen (Qd 9c 8d 7c 6s ) > el_ariados shows a high card, King (Kd Qd Jh 8d 6s ) > el_ariados wins $370 with high card, King 1/2 NL, inte varje dag man vinner 185 BB pott med K högt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 4 Juli , 2006 Rapport Share Postad 4 Juli , 2006 Jag har det precis likadant som dig Ariados.... Fast jag går +/-0 istället... + ena sittningen och - nästa.... Kan inte hitta storplusset nånstans... River kills me... Tomtarnas tid på prima... Ett av många ex: Jag KK , "känd" stor tomte 94o.... (2-4NL) Jag raisar 4ggr blinds och får 3 syn Flop: 6 7 10 regnbåge .... Jag bombar pott 94o synar Turn: A inget roligt kort men en tomte som han kan inte ha en sån bra hand... Jag betar 2/5 pott och hoppas han ska representera A:et och självklart faller han i fällan och reraisar kraftigt... jag ställer han har bara 100$ kvar efter reraiset.... han blixtsynar och självklart går hans äckliga hålstege in... River: 8 800$ i potten.. och jag går till sängs nu efter en dag till med sönderslagna knytnävar.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baros_milan Postad 5 Juli , 2006 Rapport Share Postad 5 Juli , 2006 hitta syn... ok en raise... jag reraise.... han reraise... jag syn... flopp 467.... han bet 10d... jag har 46 slår om till 30d... han steker sen syn... turn 7 bordet parar sig... jag ställer honom all in med 48d han steker...SYN river K o potten till han... han har AK lixom hitta syn på flopp o turn asså!! inte ens per skulle hitta det där.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Andersson1 Postad 5 Juli , 2006 Rapport Share Postad 5 Juli , 2006 tro mig per hade hittat en syn där.. han e en tomte! han hade tänkt KAN KOMMA!!! klonka och vinn! teo du måste lära dig klonka bättre! 2 par e bara lägga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 5 Juli , 2006 Rapport Share Postad 5 Juli , 2006 skillnaden mellan honom och per är ju att per hade blixtsynat inte steksynat.. känn dig utmobbad herr ordförande Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 5 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 5 Juli , 2006 Per hade troligtvis hittat fold där, ska handen spelas så hade jag ställt, speciellt mot Theo.. Men AK är väl alltid nuts, oavsett flop? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 6 Juli , 2006 Rapport Share Postad 6 Juli , 2006 haha tomtar har kommit på att det är bara byta taktik för fold knappen verkar ju inte ens EXISTERA på prima nätverket... och om den gör det måste den va jävligt väl gömd, för folk verkar ha VÄLDIGT SVÅRT ATT HITTA DEN Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baros_milan Postad 6 Juli , 2006 Rapport Share Postad 6 Juli , 2006 verkar som om prima e på väg utför asså... Per vart hade du ställt?? på flopp eller tomte...jaa theo kan ju inte ha bra händer...folk verkar ju i alla fall tro det...o eftersom det är julafton för dom sämre pokerspelarna nu så jaa nee jaa vad ska man göra lixom... bling bling... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 Juli , 2006 haha tomtar har kommit på att det är bara byta taktik för fold knappen verkar ju inte ens EXISTERA på prima nätverket... och om den gör det måste den va jävligt väl gömd, för folk verkar ha VÄLDIGT SVÅRT ATT HITTA DEN Ariados blir utdragen varje hand?! Skadeglad som man är... haha hooh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 Juli , 2006 verkar som om prima e på väg utför asså... Per vart hade du ställt?? på flopp eller tomte...jaa theo kan ju inte ha bra händer...folk verkar ju i alla fall tro det...o eftersom det är julafton för dom sämre pokerspelarna nu så jaa nee jaa vad ska man göra lixom... bling bling... Hade aldrig ställt, kanske höjt på flop för att se om du va intresserad av floppen... Klart du kan ha ngt.. men varför ska du ha en åtta när Ibbe har ett A lixom... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baros_milan Postad 7 Juli , 2006 Rapport Share Postad 7 Juli , 2006 per orkar inte ens svara på det sista... skulle ha sett han igår... bling bling Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 11 Juli , 2006 Rapport Share Postad 11 Juli , 2006 Riktigt trevligt att man hittat grinden igen efter en lite seg period... 3 raka + dar nu och är väldigt stolt att hitta +et även idag efter alla sjuka utdragningar på HU spelet ... Backade 1200$ på HU spel... skicklighet kan inte rå på rötkukstur tyvärr så det var bara att betala... Men dagen slutade ändå med några inköp +... Spelade även 19k$g idag och hade bestämt mig för att spela lite seriösare turneringpoker än vad jag brukar.... inga odödiga 50-50 och dyl... Slutade 12:a av 701 stycken jätte tomtar... Måste säga att det var fruktansvärt dålig poker man fick se. När det var 20 tomtar kvar så låg jag på en andra plats men förlorade sen 4 raka coinflip så det var inte mkt att göra... Halvbubblan som alltid med sin usla betalning... Spelade även 11k$g och slutade på 32/100+? .... åkte ut med AQ mot AJ Flopp: QQK Turn: blank River: 10.......... allin preflop. Måste säga att jag är riktigt sugen på att dra till WSOP men tycker inte att det är värt 15-20k$ som det skulle kosta när man vet att man är i jätte behov av fru fortuna som man är i en turnering.... Jag vill bestämma mitt öde bättre med så mkt $ inblandat och det gör jag inte i en turnering... EN turnering 80% rötkukstur och 20% skills... Men ska ändå spela 3st 154$ wsop satteliter på crypto den 15-16/7 så vi får väl se om jag kommer iväg eller inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 11 Juli , 2006 Vart spelas det bäst/flest satelliter till Wsop? Main helst, kommer ju klonka en sån sat känner ja på mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 11 Juli , 2006 Rapport Share Postad 11 Juli , 2006 mest antar jag pokerstars kör.... bäst?? Crypto har en hel del satelliter också från några dollar i inköp till dyra... Dom billiga på crypto spelas i steg, och finalerna går den 15-16/7... Tror det är 8 olika finaler, där dom garanterar 60st wsop paket, så värdet på dom vet jag ej än men tror inte att dom blir fulla, så övervärde är att räkna med. Ett direkt inköp i en sådan final kostar 154$. Motståndet på crypto kan beskrivas med ett ord: engelsmän.... Ds: kärringen spela HU (cash) förut och plutta 6st på raken... Hon börjar ta sig.. Och denna månad hoppas jag att hon ska betala alla räkningar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 11 Juli , 2006 Rapport Share Postad 11 Juli , 2006 Urval från dagens 1/2 NL potter: - Jag raisar med 77, flopp 7-10-A Jag bettar, blir raisad, synar. Check-raise turn all-in, blixt syn från A-10, A på river... - Får se gratis flopp med 4-8 i BB.. flopp 2-4-8 regnbåge... jag bettar pott, blir raisad ganska kraftigt, jag drar in med en REJÄL re-re-raise... SYN! Turn Q, jag ställer resten (inte mkt kvar), syn av Q-8.... - synar en raise med 99 flopp A-9-X, chk chk, turn A, jag bettar stort (potten va stor innan pre), SYN, river Q och jag check/synar hans stora bet, han visar QQ. Det här varit så här varje dag i flera veckor och känns som det aldrig kommer ta slut... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 11 Juli , 2006 Rapport Share Postad 11 Juli , 2006 GL förresten på att komma till WSOP.. Full Tilt Poker har bra satelliter också, dessutom får man 10mille dollar extra och man kvalat in via dom och vinner hela skiten... hoho! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OzzzaJa Postad 11 Juli , 2006 Rapport Share Postad 11 Juli , 2006 lol lätt värt Per lova att du hälsar till mig när du ger segerintervju till Norman Chad Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 11 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 11 Juli , 2006 Ska moona i dirr sändning! Såg en rolig flop nyss, med roliga händer. Q78 regnbåge, det blir bet o raise o all in o grejer på flop. QQ vs 88 vs 77 vem kan lägga 77 där om du sitter sist med 2 all in innan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TomEriksson Postad 11 Juli , 2006 Rapport Share Postad 11 Juli , 2006 Har varit med om exakt samma hand Per... Jag KK rejsar innan flop, 2 synar... Flop K 6 7, jag första pos ställer in resten, den andra synar, den tredje steker ett tag men går all in så den andra fick gå all in med... den ena 66 o den andra 77... Inga klonkerier från deras sida och jag tar hem potten... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 12 Juli , 2006 Rapport Share Postad 12 Juli , 2006 detta hände mig en sen natt efter några öl i kroppen... Väldigt lätt fold när man tänker på handen i efterhand men men det gick ju bra iallafall... Dåligt spel lönar sig... Jag raise med 77, en reraisar (KK), och en synar (QQ).... självklart är jag med och fiskar efter set... Flop: KQ7 regnbåge , det blir kontrahöjningar efter varandra och jag ställer.... .... vad ska dom ha liksom ... båda synar och jag håller på att garva ihjäl mig när jag klonkar en vacker 7:a till på turn efter att det gått upp i huvudet vad jag gjort... Blir mobbad för detta spel fortfarande för det var en av mina "kompisar" på nätet som hade kungarna.... Jag skyller på ölen annars är det väl en ganska lätt fold pga reraisen preflop och att motståndet var bra.. Ariados... Visst vill man bara dö ibland när det är så där... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
some1blue Postad 12 Juli , 2006 Rapport Share Postad 12 Juli , 2006 Ariados... där ser du, de är tomar som Kejan som sitter o drar ut dig sådär... No offence... mkt vacker 7:a kan jag förstå... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts