Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Själv spelade jag nog sämre än nånsin igår, framförallt i 5k garan men skyller på att de va ja trött och inte spelar så många MTTs ;)

Master (Mjuukiz): va hade du den handen då jag drog in J på rivern och visade dig AKs? Bordet va typ AQTxJ .. rivrade jag dig eller hade ja dig hela vägen? :) .. om du nu minns handen? ;) Känns som ja spelade den handen dåligt frånochmed turn iaf..

• Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

hmm...vann du handen?

då var det bra spel:) har ja hørt i alla fall...

per han satt på 5-3 kanske :roll:

sol idag osså, blir bling bling i parken....ær ju ændå bara tomteperiod på prima så lika bra o inte spela asså....

bling bling

Postad

hmm...vann du handen?

sol idag osså, blir bling bling i parken....ær ju ændå bara tomteperiod på prima så lika bra o inte spela asså....

bling bling

Postad

har ju sagt innan att jag brukar spela HU mot en snubbe ("crudebar")... han sitter jämt på 200$ HU borden och jag brukar avrunda natten/morgonen med att plocka han på nåt inköp... Idag satt han där som vanligt, och jag hann knappt ta plats bredvid han innan han försvann fort som fan.... LOL.. Går tillbaka lite senare och då sitter han där igen.... samma sag upprepas 3ggr... jag kommer och han flyr... Ska göra ett nytt försök... LOL

Postad
Själv spelade jag nog sämre än nånsin igår, framförallt i 5k garan men skyller på att de va ja trött och inte spelar så många MTTs ;)

Master (Mjuukiz): va hade du den handen då jag drog in J på rivern och visade dig AKs? Bordet va typ AQTxJ .. rivrade jag dig eller hade ja dig hela vägen? :) .. om du nu minns handen? ;) Känns som ja spelade den handen dåligt frånochmed turn iaf..

Jag hade J9, slog nog om lite för lite för att få en tomte att lägga top-par ;)

Fatta dirr att du hade AK när du tomtesyna sådär :D Vad kan ja ha lixom, floppar alltid nöten om jag slår om 8-)

Du sakta ner på turn har jag för mig, synapa där bara va?

Får nöt på river och betar ut hårt... suck ;) Vad kan du ha lixom.

Postad
hmm...vann du handen?

bling bling

Ozzzaja spelar alltid dålig poker, speciellt mot mig, ska in o hammra i onödiga situationer... ;)

Postad

hehe japp :D

spelade den som sagt mycket dåligt på turn, var livrädd för ett floppat monster och att du skulle slå om på turn.. då är det väldigt bra å checksyna in en 3outare har ja hört.. eller hur? :roll: spelade förresten ännu sämre på river, vad ska ja ha som sagt? :) hehe

Lite OT (som om de skrivs nåt annat här iaf? :lol: ): Ja har faktiskt aldrig letat upp dig me flit Per, det har bara blivit så att jag har råkat gå in på borden där du håller till :) iofs lite svårt å undvika me ditt nötande..? :shock:;)

Postad

woah, alltid lika kul att klonka fyrtal, speciellt mot ett slowplayat KK... ;)

***** Hand History for Game 4216699137 *****

$400 NL Texas Hold'em - Monday, May 08, 13:15:24 ET 2006

Table Table 107226 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Abjdjhbeb ( $428.20 )

Seat 3: ANG0416 ( $445.70 )

Seat 5: kgk48 ( $327.08 )

Seat 6: JWL76 ( $108.01 )

Seat 2: Elvane ( $446 )

Seat 4: adamski2v ( $49.50 )

Elvane posts small blind [$2].

adamski2v posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Elvane [ 5s 5d ]

kgk48 calls [$4].

JWL76 folds.

Abjdjhbeb folds.

Elvane calls [$2].

adamski2v checks.

** Dealing Flop ** [ 9d, 5h, 2s ]

>You have options at Table 105920 (No DP) Table!.

Elvane checks.

adamski2v checks.

kgk48 bets [$8].

Elvane calls [$8].

>You have options at Table 105920 (No DP) Table!.

adamski2v calls [$8].

** Dealing Turn ** [ Qs ]

Elvane checks.

adamski2v checks.

kgk48 bets [$16].

Elvane raises [$40].

adamski2v folds.

kgk48 raises [$48].

Elvane raises [$160].

kgk48 calls [$136].

** Dealing River ** [ 5c ]

Elvane bets [$116].

kgk48 is all-In [$115.08]

Elvane shows [ 5s, 5d ] four of a kind, fives.

kgk48 doesn't show [ Kd, Ks ] two pairs, kings and fives.

Elvane wins $0.92 from side pot #1 with four of a kind, fives.

Elvane wins $664.16 from the main pot with four of a kind, fives.

Postad
hade sagt adjö till kungarna ganska snabbt efter checkraisen på turn...

Vad kan du ha som han slår liksom??...

Jag tror han satte Elvane på 93s och att han fick flushdraget på turn, därav omslaget. Mkt bra read.

Postad

Va me om en kall kille inatt..

Sitter o småspelar lite på unibet 1/2 bord. gick in med en hunka euro o spelat upp mig till 200, börjar bli trött o tänker att jag ska sluta.

BB är en tight o bra spelare som jag raisat eller wewraisat ungefär 80% av potterna från SB :lol:

Alla lägger sig fram till mig på SB, hittar AQ o waisar till 6 varpå han slår om till 12... tänker att han har ett svagt A eller mellan pocket... synar, floppen kommer A22. Kan omöjligt se att jag har sämre handen o betar ut 14 i potten varpå han slår om till 28 o jag synar.

Turn kommer 3 o jag kan fortfarande omöjligt se att jag är slagen.. så jag betar ut 30 o han skriver i chaten nåt i stil med att han VET att jag inte har A o att han har A7 själv... Märkligt tänkte jag när han dubblar min 30 bet till 60... jag ställert direkt o han blixtsynar.. med A7 mkt rikigt.. KLONKEN ekar fortfarande i min skalle när den gamla klassiska klöversjuan visar sig på rivern...

Min sista all in va ändå på nästan 100 euro till... va tänker han att jag ställer på när han sagt sin hand? Den stämde ju dessutom.. kallt o tro att jag inte tror han en enda gång... jaja... vardagsmat men ändå..

Postad

Sitter och kör lite NL5-10... sitter en galning som är super över aggressiv och raisar min BB hela tiden... Han har 3600$ som han genom klonkskills fått av en annan snubbe vid bordet... Bara man låter honom ha intiativet i potten så matar han in $... Jag har jobbat upp mig till 1850$.

Han raisar min BB upp till 35$, Jag KK slår upp till 165$ (vill att det ska se ut som en stöld och att jag är trött på han, han slår om till 500$, jag synar bara för att lura han... Kommer ett A på floppen så får jag ett svårt beslut och får förlita mig på hur han betar...

Flop: 679 regnbåge... Han betar automatiskt in 1000$ så AA har han inte... tror han är helt tom som bäst har han AK... Jag ställer mina 1350$ och han synar med AKs.... Ingen hjälp för tomten och jag är 3700$ rikare... MKT bra.. :D

Postad

jotack man ska inte klaga... Fast 30k blev det ju inte riktigt.... hälften va ju mina från innan..... Men jo tack att snitta 15k/dag.. det skulle inte göra något det heller.. Men har en bit kvar att vandra tills dess... ganska lång bit faktiskt... :?

Spelar ju som sagt mest NL 1-2... även att det blivit vanligare och vanligare med besök högre upp, det är ju så mkt roligare poker NL 2,5-5 och uppåt...

Ett ex: På ett annat bord blir en pott på 2200$.... vinnaren har A högt :roll: ... den andra missa sitt drag och blir sönderläst... det skulle "aldrig" hända på tajta 0,25-50 - 2-4 .....

Bygger du rulle nu some1blue?? Kan tipsa om en "fisk" på prima som du kan hålla ögonen på isådantfall... lätta $$.... Tror han heter mjuukiz nånting... :lol:

Postad

Tomten ni snackar om har inte några pengar att snacka om, konstigt dock eftersom han är en grym pokerspelare.

Nu ska han in o klonka lite så leta upp honom och sno honom på pengar...

Postad
Sitter och kör lite NL5-10... sitter en galning som är super över aggressiv och raisar min BB hela tiden... Han har 3600$ som han genom klonkskills fått av en annan snubbe vid bordet... Bara man låter honom ha intiativet i potten så matar han in $... Jag har jobbat upp mig till 1850$.

Han raisar min BB upp till 35$, Jag KK slår upp till 165$ (vill att det ska se ut som en stöld och att jag är trött på han, han slår om till 500$, jag synar bara för att lura han... Kommer ett A på floppen så får jag ett svårt beslut och får förlita mig på hur han betar...

Flop: 679 regnbåge... Han betar automatiskt in 1000$ så AA har han inte... tror han är helt tom som bäst har han AK... Jag ställer mina 1350$ och han synar med AKs.... Ingen hjälp för tomten och jag är 3700$ rikare... MKT bra.. :D

Nice pot... :P Har också börjat "slowplaya" höga pockets mot vissa spelare, som är överaggressiva och ofta slår om preflop.

Situation igår, jag standard raisar KK på knappen, BB aggressiv spelare slår om.. jag synar bara... på så sätt kan jag få in extra pengar när han är tom (vilket han ofta är i denna sitatuation). Dessutom har jag position efter floppen. I det här fallet synade jag bara, han bettade pott på floppen (som var safe), jag slår om och han BLIXTLÄGGER sig :)

Postad
Va me om en kall kille inatt..

Sitter o småspelar lite på unibet 1/2 bord. gick in med en hunka euro o spelat upp mig till 200, börjar bli trött o tänker att jag ska sluta.

BB är en tight o bra spelare som jag raisat eller wewraisat ungefär 80% av potterna från SB :lol:

Alla lägger sig fram till mig på SB, hittar AQ o waisar till 6 varpå han slår om till 12... tänker att han har ett svagt A eller mellan pocket... synar, floppen kommer A22. Kan omöjligt se att jag har sämre handen o betar ut 14 i potten varpå han slår om till 28 o jag synar.

Turn kommer 3 o jag kan fortfarande omöjligt se att jag är slagen.. så jag betar ut 30 o han skriver i chaten nåt i stil med att han VET att jag inte har A o att han har A7 själv... Märkligt tänkte jag när han dubblar min 30 bet till 60... jag ställert direkt o han blixtsynar.. med A7 mkt rikigt.. KLONKEN ekar fortfarande i min skalle när den gamla klassiska klöversjuan visar sig på rivern...

Min sista all in va ändå på nästan 100 euro till... va tänker han att jag ställer på när han sagt sin hand? Den stämde ju dessutom.. kallt o tro att jag inte tror han en enda gång... jaja... vardagsmat men ändå..

Du kan ju trösta dig med att vara nöjd över att få in ALLA pengar som storfavorit i det läget, inte många som lyckas med det.. dom flesta fjuttbettar ju bara.. sen att rivern kommer 7 är ju inget att göra nåt åt, sånt händer :P

Kan dra en egen badbeat för omväxlingsskull:

Satt å lira Stars 1 mil guarantee $200+15 buyin..

5200 deltagare, ca 725 kvar (750 får pris). Jag ligger bra till och har spelat aggressivt under en period (dels steals, dels bra händer) så jag har en super-loose image.

Kille med stor stack raisar från UTG, jag slår om på knappen med QQ, han går all-in jag synar... han har 66. Kommer fortfarande ihåg den 6an som klonkade in på rivern... han hade t.om. hunnit säga "nh.. grats"... korten går slött där vid all-in... fyfan... men shit happens :)

Postad

ääh skitspel.. :) åka i andra handen is the shit.. ville ju lira cashgame ffs ;)

synd att ja inte hittade nån hand bara.. hade ju minst dubblat med tanke på aggresiviteten på de bordet :D hehe

Postad

Detta ser man inte varje dag...

***** Hand History for Game 4235616338 *****

$10/$20 Texas Hold'em - Wednesday, May 10, 19:14:50 ET 2006

Table Table 95713 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 5

Seat 3: Elvane ( $1381.20 )

Seat 5: SMRT_ ( $695.60 )

Seat 1: BigBadMama65 ( $447 )

Seat 4: actiondan_ ( $678.50 )

Seat 6: SUNSET59 ( $104.85 )

BigBadMama65 posts small blind [$5].

Elvane posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Elvane [ 7h Kh ]

actiondan_ folds.

>You have options at Table 95913 Table!.

SMRT_ raises [$20].

SUNSET59 calls [$20].

BigBadMama65 folds.

Elvane calls [$10].

** Dealing Flop ** [ Th, 2h, 8s ]

Elvane checks.

SMRT_ bets [$10].

SUNSET59 calls [$10].

Elvane calls [$10].

** Dealing Turn ** [ Td ]

Elvane checks.

>You have options at Table 95913 Table!.

SMRT_ bets [$20].

SUNSET59 raises [$40].

Elvane raises [$60].

SMRT_ folds.

SUNSET59 is all-In [$34.85]

Elvane calls [$14.85].

** Dealing River ** [ 2c ]

Elvane shows [ 7h, Kh ] two pairs, tens and twos.

SUNSET59 doesn't show [ 7s, Qs ] two pairs, tens and twos.

Elvane wins $262.70 from the main pot with two pairs, tens and twos with king kicker.

Och för er som tycker jag spelar konstigt, det finns ofta en BRA anledning till mina beslut.. :P

Postad

Mina reads har varit klockrena på senaste tiden på nätet... en i mängden:

***** Hand History for Game 4236500900 *****

$200 NL Texas Hold'em - Wednesday, May 10, 20:48:28 ET 2006

Table Table 107474 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 1: toms2866 ( $404.40 )

Seat 2: Elvane ( $242.20 )

Seat 6: EdMoney111 ( $20 )

Seat 5: lex52 ( $54.95 )

Seat 4: Henrique0225 ( $196 )

Elvane posts small blind [$1].

Henrique0225 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Elvane [ Tc 9c ]

lex52 folds.

EdMoney111 folds.

toms2866 folds.

Elvane raises [$6].

Henrique0225 calls [$5].

** Dealing Flop ** [ 3c, 6c, 4d ]

Elvane bets [$8].

Henrique0225 calls [$8].

** Dealing Turn ** [ 4s ]

Elvane bets [$14].

judgehold has joined the table.

Henrique0225 raises [$50].

>You have options at Table 107471 Table!.

Elvane is all-In [$213.20]

>You have options at Table 107631 Table!.

Henrique0225 folds.

Elvane does not show cards.

Elvane wins $305.20

Postad

Har ni någon gång varit BOMBSÄKRA på att vinna en hand när alla kort är ute... och sen, oh well...

***** Hand History for Game 4237061865 *****

$200 NL Texas Hold'em - Wednesday, May 10, 21:48:16 ET 2006

Table Table 107471 (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 2: toms2866 ( $352.54 )

Seat 4: Elvane ( $213.90 )

Seat 1: Nobilis333 ( $171.14 )

Seat 6: mfw0015 ( $132.30 )

Seat 5: JessiL222 ( $201.30 )

toms2866 posts small blind [$1].

Elvane posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Elvane [ 8c 8h ]

>You have options at Table 106611 (No DP) Table!.

JessiL222 folds.

mfw0015 calls [$2].

Nobilis333 calls [$2].

toms2866 calls [$1].

Elvane raises [$6].

>You have options at Table 107474 Table!.

mfw0015 calls [$6].

Nobilis333 calls [$6].

toms2866 calls [$6].

** Dealing Flop ** [ 5s, 2c, 2d ]

toms2866 checks.

Elvane bets [$18].

>You have options at Table 106620 (No DP) Table!.

mfw0015 calls [$18].

Nobilis333 folds.

toms2866 folds.

** Dealing Turn ** [ 8s ]

Elvane bets [$20].

mfw0015 calls [$20].

** Dealing River ** [ 7c ]

Elvane checks.

mfw0015 is all-In [$86.30]

Elvane calls [$86.30].

Elvane shows [ 8c, 8h ] a full house, Eights full of twos.

mfw0015 shows [ 2s, 2h ] four of a kind, twos.

mfw0015 wins $278.60 from the main pot with four of a kind, twos.

Postad

WOW... oflyt?

***** Hand History for Game 4237140455 *****

$200 NL Texas Hold'em - Wednesday, May 10, 21:57:57 ET 2006

Table Table 106620 (No DP) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: tiger11606 ( $606 )

Seat 2: Vanish22 ( $196.10 )

Seat 3: TheTambourineGuy ( $195 )

Seat 4: llp10 ( $117.87 )

Seat 5: stbplayer ( $111.85 )

Seat 6: Elvane ( $222 )

stbplayer posts small blind [$1].

Elvane posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Elvane [ Qh Ah ]

tiger11606 calls [$2].

TheTambourineGuy folds.

llp10 folds.

stbplayer calls [$1].

Elvane raises [$5].

tiger11606 calls [$5].

stbplayer folds.

** Dealing Flop ** [ Th, 9d, Ad ]

Elvane bets [$8].

tiger11606 calls [$8].

** Dealing Turn ** [ 5s ]

Elvane checks.

tiger11606 bets [$25].

Elvane calls [$25].

** Dealing River ** [ Qs ]

Elvane bets [$60].

tiger11606 is all-In [$566]

Elvane is all-In [$122]

Elvane shows [ Qh, Ah ] two pairs, aces and queens.

tiger11606 shows [ Js, Ks ] a straight, ten to ace.

tiger11606 wins $384 from side pot #1 with a straight, ten to ace.

tiger11606 wins $444 from the main pot with a straight, ten to ace.