Gå till innehåll

Resultat: Tala ut om dina förluster eller vinster. Analysera

Mjukis

Recommended Posts

• Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fint floppat... sånt är så vackert, men ändå lite pinsamt... slaskade lite igår o gick massor plus, tightade till mig o gick massor minus... komiskt..

slutar ändå plus givetvis...

Ni vet dom där tomtarna man sitter o skriver om som klonkade ut en med svaga kort? De va jag igår kväll... :lol:

hur som, börjar gå mkt bra nu äntligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste förändra sitt spel lite. Hur ofta får man ut tokmkt pengar ur en pot med AA? Svårt att släppa dom oxå. Lite lättare att släppa 74 om man inte träffar men träffar man bra får man hela stacken av fi. Mkt bra.

Any 2 cards! :lol:

Danne, du har väl alltid varit den som dragit ut en annan med skitkort ;)

Länk till kommentar

håller med dig mjuukiz... any 2 cards...

Speciellt om man är på en rush och träffar allt... då är det ju bara höja med 57s, 23h, 108c....

men om man däremot är i en badstreak så får man hålla låg profil och spela uber-super-mega-tight..... för varför höja när man inte träffar ändån.. När vi är på rush så spelar vi nog ca 12-14h / dag när vi har badstreak max 4h/dag ..... eller tar en liten paus på några dar... Som sagt minimera sina förluster och maximera sina vinster..

"familjens" mars månad kan summeras som en "bergådalbana"...

1-14/3- Inte än ända minus dag och flera inköp + dagligen/per bord och statsministern börjar känns som en låg inkomsttagare... 8-)

15-18- 4 minusdagar i rad?? ....

19-21- +/- 0 ..... allt är segt... jaja blir ju lite rake $ iallafall...

22-30- segt, alltid näst bästa handen, utdragningarna är vanligare än pizzerior i västervik.... alltså ganska många... känns som det är tomtarnas tid nu då jag pratat med många av dom "stabila" grindarna och ingen har gått bra senaste 2 veckorna... Månaden slutade ändå godkänt... och det är ju det som är det viktiga..

Ibörjan av min "online" karriär så hade man "vattenskalle", inte för den varat så länge men ändån... EX: Åhh jag har vunnit 12 dagar i rad si och så mkt och så började man slå på miniräknaren och räknade ut månads lön och hur mkt man skulle ha på kontot efter si och så lång tid... Har märkt med tiden att några förväntningar ska man inte ha, bättre att ta det som det kommer... för om mina utträkningar hade stämt hade jag köpt en hummer till sommaren... får väl se vad det blir istället... ;)

Jaja bara lite tankar som flög ur mig... tror många känner igen sig eller??

/k

Länk till kommentar

Kejan: Om du har otur mot tomtarna kan du ju alltid köpa en sånhär ist för en hummer. Ska vara mkt tålig och förlitlig.

Hur gör du när du sover om dagarna Kejan? Jag har tagit ma ett lut på ca 2 timmar nu men är fortfarande lika trött? Går det över? Kan man göra ngt för att stilla tröttheten? Funkar det med bananer? Hur lång är en liter?

Helt otroligt OT: Någon som testat att spela på SS ännu?

Länk till kommentar

Varför inte, en riktig skönhet... Bilen är ju lagom stor till "mini" kärringen också, så hon slipper ha extra pedaler för att nå ner som i våran saab... lolololol :D

Annars har väl funderingarna gått kring en Fiat Uno, eller en Toyota Yaris..

Hur lång 1 liter är får nog nån annan svara på... :roll:

Svenska Spels sida har jag ej testat men borden ser riktigt sköna... Borden ska tydligen vara döpta efter olika fiskar också... Mjuukiz satt på "mörten" och klonka in en stege med sin 35o... dö fint ju.. Att det spelas med SEK tycker jag skulle kännas konstigt också, men det blir att prova på lite längre fram i tiden när det börjar flockas mkt folk där..

Har också sökt länge på ett svar på frågan: Går det stilla trötthet?? Personligen är jag ju snart 25 år och tror jag är den 25 åringen som sovit bort mest timmar av alla i den åldern... Har alltid varit trött av mig, och kan somna överallt... När jag jobbade som licenssvetsare så var jag runt i sverige och for... Var i värnamo och jobbade... sov mitt på betonggolvet när VDn gick förbi (kl 13.00).. :oops:

Var på CLAB (förvaring av gammalt kärnbränsle) på kärnkraftverket i oskarsamn... upps jag somna visst på kvällsskiftet när jag låg i en "tank" och svetsa..

2h sovning.... njaa inte ofta det hjälper.. isådantfall måste du ha sovit ut på natten... minst 12h... för att inte vara grinig när "kärringen" väcker dig efter din 2h vila...

Länk till kommentar

Jag spelar på Svenska Spel atm... weak tight motstånd, skön klient och lägsta raken på nätet så vitt jag vet (2.5%, max 20kr) Dock bara lirat på lägre nivåer än så länge, 2/4 no-limit KR... nåt som är coolt dock är att max inköp är 200BB ist för 100.

HAHA kejan, känner igen det där med att försöka räkna ut snittlön när det går bra... har slutat med det nu :) Mars var ok.. låg 6k dollar plus men hade en ganska brutal downswing på limit borden de sista dagarna, aja blev en hyffsat månadslön iaf... men men, ny månad, nya tag... och nu blir det no-limit för hela slanten :)

Trött jämt? Ja, klart man blir det när man sitter å grindar hela dagarna ;)

Länk till kommentar

Blev nyfiken på SS... och eftersom jag har "formsvacka" så tänkte jag att jag kunde ladda hem SS programvaran istället för att spela poker...

Håller med Ariados att klienten är skön och allt gick smidigt och lätt...

Tycker också om att man kan ha 200BB som inköp blir ju bättre spel på alla gator då... Gillar också att det finns 5 handed bord... MKT bra betyg från min sida... Har dock ej spelat om "riktiga" SEK än...

Tror det var 3700 personer inloggade när jag var där...

Hehe ariados... visste väl att jag inte var ensam om att räkna ut "framtidslöner"...

Länk till kommentar

jammen tjena...jag tror jag har blivit lite missförståd på slutet asså,

ja e ju ingen fisk men det verkar som om alla på nätet har lagt en liten not på mig som fisk!!!

så det var skönt när en kille på en turnering sa: killen till vänster om mig är en mycket bra pokerspelare:) nu har man slaskat lite morgonpoker! 600+ på en timma fint ju:) vann ju med monsterhänder som sett med damer och kåk med mina pocket aa!! o syn hela vägen, snacka om syntomtar...

Jag älskar dom och ja kanske spelar på dåliga kort ibland men att kalla mig fisk (nja) det handlar ju snarare om att förändra sitt spel då o då.

Länk till kommentar

theo du är en liten "mört" bara att acceptera ;)

Förresten när åker ni hem från norge och hur ?? ..... Bil, tåg eller kanske "vattenvägen".... lololol ....

Bara skojar med dig "mörten"....

wicke..

en Yaris kanske vore nåt... en turbokonventerad Yaris vore ännu roligare..

men moton är väl inte så stor antar jag (1,3l??) så en turbo skulle hjälpa så mkt..

/Kejan

Länk till kommentar

Sitter och lirar lite NL 2-4$...

Jag KJo limpar UTG .... Knappen raisar 16$, BB synar, jag synar..

Flopp: 2 :heart: 4 :club: 6 :heart: ... min tanke dom har höga kort bara att själa denna pott och representera låga limp kort... Jag betar 28$ ... en synar (fan)

Turn: 3 :spade: ... kan ju inte ge upp nu.. Jag betar 76$, han synar??...Färgdrag har han inte, då det är en "bra" spelare... sätter han på slowspelat AA... KK och QQ tror jag inte, han skulle inte våga släppa 2 kort och det var han som raisade så jag "vet" att han inte har 66, 44 eller 22... då han limpar med dessa...

River:3 :heart: .... YES perfekt skrämsel kort, jag betar in 270$.... han tänker länge och skriver i chatten AA nh.... lol, tack skriver jag 22... 535$ i potten.. mkt bra och sådant spel växer man av..

Och en tråkig pott mot samma spelare..

Jag raisar 16$ med AJo UTG+1, 3 synar... hmm

Flopp: 5 A J regnbåge.. Jag betar in ett lock bet på 28$.. en syn..

Turn 4 ... han knackar och jag betar in 64$, han checkraisar upp till 128$, Jag synar bara antar att jag har honom om han inte har 55 har ju position också....

River K ... han går allin med typ 120$ till och jag är tvungen att syna, känns som jag vet vad han har nu nämligen AK, så sant klonk på 3 outern och 735$ i potten.. ush..

Länk till kommentar

SÄMSTA BLUFFEN JAG SETT:

5-handed, en synar min BB, jag checkar 10-8o.

Flopp 2-3-8, jag bettar 3/4 pott, SYN.

Turn: 6, jag bettar 3/4 pott, SYN.

River: 8, jag bettar 2/3 pott, den andra MINI-RAISAR, jag synar, han visar K-J????? LOL, SHIP IT.

Detta på 10/20 SEK NL.

Länk till kommentar

Okej, behöver hjälp att analysera detta spel (en sitation som kommer upp ganska ofta):

10/20 SEK NL, 5-handed.

UTG limpar (20), MP höjer till 60, jag synar extra 40 i BB med Qd10d, UTG synar.

Flopp: Kd, 9d, 2h

Jag checkar, UTG checkar, MP bettar 100, jag höjer till 300.. kommentarer? Fördelar/nackdelar med ett sånt spel? Hur gör ni oftast, och varför? Jag brukar variera, 50% av gångerna synar jag, 50% av gångerna slår jag om..

Länk till kommentar

Gör som du, 50/50, ibland fiskar ja ibland slår jag om och hoppas dom lägger sig eller får syn och klonkar. Ojoj vad betalt man får om man klonkar!

Som du skrev i andra tråden, har du floppat A med bra kicker så ere bara att ställa, men se upp för lankorna på bordet, dom träffar gärna dom. A2 typ.

Vet inte hur många jag har tömt på ss idag.

Kejan: 6-2 är lite av en favorit nu oxå, floppat stege och hus idag. Massa betalt :lol:

Länk till kommentar

Hahaha jag bara måste lägga ut den här...Har inte varit med om värre!

Detta hände nyss på 0.5/1 bord

Jag hade Q8 med BB, flop Q 6 4, killen i fråga checkar, jag betta pott, han synar, turn 8, jag får nästan potbet mot mig, jag dubblar, han synar...river Q...Fint tänker jag hoppas han har set i 8 eller stege eller nåt, ingen färgchans på bordet, Han bettar typ halv pott, Jag all in han synar och visar 5 3 off?!?!?!?

Hahahaha...hur FAN kan han syna???

En stund senare lämnar han bordet och folk skrev, fuc k fuc k fuc k, för de hade tydligen satt sig vid bordet enbart för att han satt där...En väldigt känd fisk med andra ord...HAHA :)

Länk till kommentar