Ariados Postad 23 Mars , 2006 Rapport Postad 23 Mars , 2006 ship it ***** Hand History for Game 3805850963 ***** $400 NL Texas Hold'em - Thursday, March 23, 18:26:11 ET 2006 Table Fryerstown (No DP) (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 1: Elvane ( $627.40 ) Seat 6: Brenz ( $54.27 ) Seat 4: aldahan ( $397.50 ) Seat 2: LordWatt ( $284 ) Seat 3: hal_balle ( $422 ) Seat 5: billburns4 ( $429.50 ) Elvane posts small blind [$2]. LordWatt posts big blind [$4]. ** Dealing down cards ** Dealt to Elvane [ Ks Ad ] hal_balle folds. aldahan raises [$15]. billburns4 folds. Brenz calls [$15]. Elvane calls [$13]. LordWatt folds. ** Dealing Flop ** [ Qs, Js, Td ] Elvane checks. aldahan bets [$36.03]. Brenz is all-In [$39.27] Elvane raises [$75.30]. >You have options at South Pole Table!. aldahan is all-In [$346.47] Elvane calls [$307.20]. ** Dealing Turn ** [ 5d ] ** Dealing River ** [ 4c ] Elvane shows [ Ks, Ad ] a straight, ten to ace. aldahan doesn't show [ Ah, Ac ] a pair of aces. Brenz doesn't show [ Kc, 9c ] a straight, nine to king. Elvane wins $686.46 from side pot #1 with a straight, ten to ace. Elvane wins $163.81 from the main pot with a straight, ten to ace. Citera
Ariados Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 Heads up skoj.. ***** Hand History for Game 3806080205 ***** $400 NL Texas Hold'em - Thursday, March 23, 19:03:21 ET 2006 Table Fryerstown (No DP) (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 2 Seat 1: Elvane ( $1322.10 ) Seat 2: FULL_OF_HATE ( $414.40 ) Elvane posts small blind [$2]. FULL_OF_HATE posts big blind [$4]. ** Dealing down cards ** Dealt to Elvane [ Qc Ac ] >You have options at South Pole Table!. Elvane raises [$10]. >You have options at South Pole Table!. FULL_OF_HATE raises [$35]. Elvane calls [$27]. ** Dealing Flop ** [ 4c, Jc, 7s ] >You have options at South Pole Table!. Elvane checks. FULL_OF_HATE bets [$50]. Elvane calls [$50]. ** Dealing Turn ** [ 8c ] Elvane checks. FULL_OF_HATE bets [$100]. Elvane raises [$200]. FULL_OF_HATE calls [$100]. ** Dealing River ** [ 3s ] Elvane bets [$200]. FULL_OF_HATE is all-In [$125.40] Elvane shows [ Qc, Ac ] a flush, ace high. FULL_OF_HATE doesn't show [ Kh, Ks ] a pair of kings. Elvane wins $74.60 from side pot #1 with a flush, ace high. Elvane wins $827.80 from the main pot with a flush, ace high. Citera
Mjukis Postad 24 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 24 Mars , 2006 Bra där av Aldahan att vägra inse att AA är slaget! Kan du inte posta lite HH där du backar Ariados? Eller ror du bara hem fina potter hela tiden Gör du ngt vettigt för pengarna? Såsom strippklubbar, dumpventil till nån gammal golf du har i din ägo, nån gammal resa till kiosken i gamleby och tar dig en riktigt fin korv? Nu ska Mjukis bussa till Strömstad och sedan vidare till Tanumshede! SKöj! Citera
OzzzaJa Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 håller med, det finns inte att fortsätta spela AA på det bordet, framförallt inte när du visar dig oerhört stark.. bara tacka och ta emot Citera
Ariados Postad 24 Mars , 2006 Rapport Postad 24 Mars , 2006 Folk KAN inte släppa AA haha.. Torskar en del stora potter också mjukis fast inte lika kul å läsa? Eller är ni kanske skadeglada? Har dock för mig jag postat ett par, bla när ja torska set i 6or mot set i A's.. Jag wastar rätt bra med cash av det jag vinner, ska till new york i april bla GL I GREBBESTAD NU GOTT FOLK!!!! Citera
some1blue Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Bedrövligt... klonk klonk.. runner runner... kåk mot floppad stege... Hamnade vid ett mkt tajt o bra bord, INGEN åkte på hela första kvällen.. ingen riktig lowstack.. ändå gick jag upp till 22600 första kvällen utan att få mer än blinds på mina tre enda (egentligen) spelbara händer... Sen va de bara klonkande som satte stopp för mig... herregud va less jag är på tomtar... Dominerade fullständigt, men va hjälper det mot såna skills... Citera
DiegoForlan Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Grebbestad sammanfattas med 3 ord... Bad Luck poker Fyfan så påfrestande på Diegos mtt psyke Citera
x_totti_x Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Yiiiihaaaa! Kom före dig Ariados! Citera
x_totti_x Postad 27 Mars , 2006 Rapport Postad 27 Mars , 2006 Faen Theo! Du lurara mig o lira massor cashgame Du är skyldig mej 200 bucks Citera
x_totti_x Postad 27 Mars , 2006 Rapport Postad 27 Mars , 2006 Theo lurar mig att sätta mig vid ett 1-2Nl texas bord. Ok. Plockar upp AKo o raiser till 9 preflop. idiot arne syner. Flopp: K8x Idiot Arne bettar jag ställer in.Idiot Arne synar och visar A8 Turn:8 River:x Idiot Arne vinner. Inte bra. Citera
fannys Postad 27 Mars , 2006 Rapport Postad 27 Mars , 2006 Totti500 och baros... Både Doinkster, Ollie0b och mallig multitablar "24/7" på prima=svåra $$..... Tips bara... Dom är inte lätta pengar... Finns mkt trevligare bord.. Kan ge er namnen på dom "bra" spelarna som ni ska undvika... om det uppskattas... Själv hade jag inte satt mig där då det var ont om fisk vid det bordet... table selection= mer $... ps: tack för $$ baros... "8 3" LOL .... godnatt Citera
Mjukis Postad 27 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2006 83 sponsring e fins asså Bara att tacka för det Kejan Gick 4 plus, fick grabbarna du snackar om på tilt skapligt efter rr och riverklonk 2 gånger Idiotstämpeln va ett faktum! $400 plus asså, bling bling Totti: Vi kommer göra lätta pengar imorgon asså! Lätt! Mkt bra //Theo Citera
TomEriksson Postad 27 Mars , 2006 Rapport Postad 27 Mars , 2006 Totti hur gick det för dig i 100k garantee? Såg det va 60 pers kvar typ när jag lade mig o du va kvar men inte med så fett me markörer.. Själv åkte jag ur typ 380 eller nåt... Citera
Ariados Postad 27 Mars , 2006 Rapport Postad 27 Mars , 2006 Totti å jag åkte typ samtidigt mellan 60-70 (200$).. surt å bara få lite mer än inköpet tillbaka... låg ganska länge top 5, halkade ner till typ top20 när det var 100 kvar, sen torska jag en monster pott AJ mot KJ all-in pre.. men men, revansch nästa vecka Den potten jag åkte på tål att diskuteras... hade 20k i marker efter att ha postat SB... 2/4k blinds.. avg 45k~ En tidig limpare, jag fyller upp SB med K9 i klöver, BB checkar. Flopp 5-7-8 ett klöver, jag ställer, kommentarer?? BB foldade och EP limparn synar med JJ... trodde jag hade gjort ett dåligt beslut först men räknade ut att det var matematiskt korrekt eftersom jag hade överkort, gutshot + backdoor flushdrag... det låg 12k i potten så jag satsade mina sista 18k för att vinna 30k (förutsatt att han synade). Absolut värt chansen för att få en 50k~ stack... måste chansa i turnering ibland ;P Citera
some1blue Postad 28 Mars , 2006 Rapport Postad 28 Mars , 2006 Helt rätt drag tycker jag... som sagt, gambla måste man som shortstack o att inte göra det i ett sånt läge är fel enligt mig.. Citera
DiegoForlan Postad 29 Mars , 2006 Rapport Postad 29 Mars , 2006 Kom typ 12a i en 4keuro garantee på 24h. 40euro i buyin, 1 rebuy ! Värsta slaskspelarna jag nånsin sett i en turnering med såpass högt inköp ! Fick både KKK och 444 utslitna av samma kille som jagade in str8 resp flush ;P Vart fan e mina klonkarskills från förra veckan ?? fick 147euro för min plats ! Kom 18e i 6.5k inatt oxå ! Hur ofta får man 4 FLOPPADE trissar utdragna av jävla flush o str8 fikon... ! Fyfan vilka jävla badbeat.. Hade legat jävligt bra till annars. . !!!! Ska nog köra 3k garan om 30min på TILTmode tror jja ! Sagt o gjort.. Körde den o kom visst 8, fick 140-150$ ! Inköp på 25$ ! Åkte med KQ vs JT.. Runner Runner T hjälpte han ! Kört 4 st turneringar inatt ITM i 3 av dem trots extrem otur och simpla utdragningar ett bra resultat tycker jag ! Citera
some1blue Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Såg att vi lirade samma turnering, 25 dollars med 5k garanterat... Gick bra.. roligt för en annan att komma långt när man spelar bland så här bra herrar man får jämföra sig med... 3:e plats blev de o 657 dolares Citera
Mjukis Postad 30 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 30 Mars , 2006 LottoDanne! Kan meddela att Sverige tog hem en HU-turnering på klubben här i Oslo igår. Theo o jag kom till final men splita pengarna då klockan hade landat på 4. (Grymt startfält, 4 pers ) Akta dig Jessica! Ja e grym hu! Får man slowplaya AA i en turnering!?? Wejser upp et med J7 (dom va faktiskt suited!) och får en trög syn! Jaha! Givetvis kommer det en 7a på flop som ger mig självförtroende nog att till slut ställa in bara för att få syn av rockets! Jag som kinga så mkt innan i turneringen! Citera
DiegoForlan Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Såg att vi lirade samma turnering, 25 dollars med 5k garanterat... Gick bra.. roligt för en annan att komma långt när man spelar bland så här bra herrar man får jämföra sig med... 3:e plats blev de o 657 dolares Aha 5k garan va jag ganska tiltad i efter o ha fått 3e trissen för kvällen utdragen.. ! AA som floppar triss måste va rena rama nightmare handen alltså Grattis till 3e platsen ! Mjukis: Fan du bra HU ? Herregud vart e världen påväg Din J7 där känns ju verkligen som starkaste handen lr? Vad satte du han som ? 22-88 nån av dem händerna.. Sen att han gör ett vekspel med AA o ändå får storklonkarn till o gå allin är ju bara lite flyt =) Citera
Mjukis Postad 30 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 30 Mars , 2006 Har spelat mot snubben med AA förut, Stian heter han Vet att han är fisk och satte han på AK, trodde han ville fiska in ett A för att dra ut mig.. Floppen gav 7xQ och jag betar ut. Turn Q och jag tänkte jag skulle representera Q och ställer Han steker en stund och säger att han hatar att slowa, fattar direkt han har AA eller KK... synd.. lägg dig asså, jag har QQ! men inte! Fan! Citera
DiegoForlan Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Har spelat mot snubben med AA förut, Stian heter han Vet att han är fisk och satte han på AK, trodde han ville fiska in ett A för att dra ut mig.. Floppen gav 7xQ och jag betar ut. Turn Q och jag tänkte jag skulle representera Q och ställer Han steker en stund och säger att han hatar att slowa, fattar direkt han har AA eller KK... synd.. lägg dig asså, jag har QQ! men inte! Fan! Aha.... Men synade han med en sjuk mängd av sin markerstapel trots 2 Q på bordet lr? Ibland (SKA) man kunna lägga AA det är bara så... Otur... Men J7 i turneringsliret... Känns som att du tar din cashloose spelstil med dig Citera
Mjukis Postad 30 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 30 Mars , 2006 Vadå cashlose? Jag är übertight! Hade bra och tight image på bordet så jag kunde stjäla ganska mkt, speciellt när blindsen blev högre. Men ibland så ska man väl springa in i AA oxå. Ska klonka idag oxå, bra klonk! Citera
fannys Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 MKT bra slowplay kejan!!! USH vad jag hatar när jag spelar dåligt... Förlorar hellre 1000$ på en bb än 50$ på dåligt spel. Satt på samma SnG som diego... Plockar upp QQ. Raisar, två synar. FLOPP: KK7.. båda knackar och jag knackar också!!... HELVETE sin moster... Turn 4... En betar, jag slår om, han ställer... Typ 110 för att syna, det ligger 1200+ i potten... bara att syna... Han visar 44... MKT bra spelat!!! skulle kunna gå och hänga mig efter ett sådant spel alltså... så vi får se om jag dyker upp på westbay nåt mer Sånt här spel är ju nybörjar klass på in i minsta detalj... potten är redan stor förhållandevis till stackarna.... och jag blir girig och vill ha lite betalt... ska ju ta potten direkt för helvete jävla apa... /kejan= sopa Citera
Mjukis Postad 30 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 30 Mars , 2006 Klappar Kejan på kinden och säger: Skyll dig själv Jobbig flopp, Poker är riggat! Citera
Recommended Posts