Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Paranoida killen eller ?? glad att han tappat bort raise knappen iaf :D

Var ett 6manna bord som dog, detta händer _FÖRSTA_ handen..

** Game ID 1895652223 starting - 2008-03-01 00:49:21

** Brown Transformer [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - $ Cash Game) Real Money

- Poviii sitting in seat 2 with $31.69 [Dealer]

- chapinfan sitting in seat 4 with $24.80

- olafs_es sitting in seat 6 with $23.84 [sitting out]

chapinfan posted the small blind - $0.10

Poviii posted the big blind - $0.20

** Dealing card to Poviii: Ace of Hearts, Ace of Clubs

chapinfan raised - $0.40

Poviii raised - $1.20

chapinfan called - $1.20

** Dealing the flop: 10 of Hearts, 2 of Diamonds, 2 of Clubs

chapinfan checked

Poviii bet - $1.20

chapinfan called - $1.20

** Dealing the turn: 2 of Spades

chapinfan checked

Poviii bet - $4.00

chapinfan called - $4.00

** Dealing the river: King of Diamonds

chapinfan checked

Poviii bet - $9.00

chapinfan called - $9.00

Poviii shows: Ace of Hearts, Ace of Clubs

chapinfan shows: King of Clubs, King of Spades

chapinfan wins $29.80 from the main pot

End of game 1895652223

• Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Paranoida killen eller ?? glad att han tappat bort raise knappen iaf :D

Var ett 6manna bord som dog, detta händer _FÖRSTA_ handen..

** Game ID 1895652223 starting - 2008-03-01 00:49:21

** Brown Transformer [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - $ Cash Game) Real Money

- Poviii sitting in seat 2 with $31.69 [Dealer]

- chapinfan sitting in seat 4 with $24.80

- olafs_es sitting in seat 6 with $23.84 [sitting out]

chapinfan posted the small blind - $0.10

Poviii posted the big blind - $0.20

** Dealing card to Poviii: Ace of Hearts, Ace of Clubs

chapinfan raised - $0.40

Poviii raised - $1.20

chapinfan called - $1.20

** Dealing the flop: 10 of Hearts, 2 of Diamonds, 2 of Clubs

chapinfan checked

Poviii bet - $1.20

chapinfan called - $1.20

** Dealing the turn: 2 of Spades

chapinfan checked

Poviii bet - $4.00

chapinfan called - $4.00

** Dealing the river: King of Diamonds

chapinfan checked

Poviii bet - $9.00

chapinfan called - $9.00

Poviii shows: Ace of Hearts, Ace of Clubs

chapinfan shows: King of Clubs, King of Spades

chapinfan wins $29.80 from the main pot

End of game 1895652223

Hur orkar du spela dem nivåerna.

Vinner du en stor pot, kan du inte ens bli full på det.

Du är juh duktigare än det???

Postad

Han sitter ju o nöter 12 bord på de där nivåerna bara för att komma högt upp i rakeracet.

Kommer han högt får han e del deg, men orka.

Postad
Han sitter ju o nöter 12 bord på de där nivåerna bara för att komma högt upp i rakeracet.

Kommer han högt får han e del deg, men orka.

mm, självklart, då kan han lika gärna spela 4 bord 0.25-0.50, och få stabilare o bättre spel, o säkert mer i rake med.

Det är verkligen ORKA!!! inte jag

Postad

Jo jag ska berätta varför.. jag hade inte en enda plussande dag ifrån 29januari eller något - 26e februari, men nu verkar det ha vänt med 3 plus dagar i rad =)

jo jag ligger väl långt över 010/020 nivån men rullen klarar det inte atm, visst jag har väl nog för att spela 025/050 men jag vill ej riskera att gula, så tar det säkra före det osäkra :)

9 bord 010/020 är faktiskt inte så tråkigt.. speciellt inte nu när jag fixat poker tracker och tävlar med mig själv för att få bättre resultat då går jag in för det ännu mer :D

Det är även bra träning för disciplinen kan jag tillägga, klarar man att spela disciplinerat på domhär nivåerna klarar man nog allt högre också!! så länge man inte är tilt för man torskat för mkt pengar såklart!

Postad

Här har man byggt upp en tight image och sedan försöker sig på ett move och sen för den här synen över sig!!!!11111

** Game ID 1897298852 starting - 2008-03-01 23:55:42

** Fresh Pots [Hold 'em] (0.02|0.05 No Limit - Cash Game) Real Money

- dad3ts sitting in seat 5 with $2.28

- gotyoubeat sitting in seat 6 with $7.64 [Dealer]

- Racing4you sitting in seat 7 with $25.98

- Big_Money_JG sitting in seat 8 with $1.52

- Flushyfish sitting in seat 9 with $5.24

Racing4you posted the small blind - $0.02

Big_Money_JG posted the big blind - $0.05

** Dealing card to Flushyfish: 7 of Hearts, 5 of Spades

Flushyfish went all-in - $5.24

dad3ts folded

gotyoubeat folded

Racing4you called - $5.24

Big_Money_JG folded

** Dealing the flop: King of Diamonds, Ace of Clubs, 6 of Diamonds

** Dealing the turn: 2 of Clubs

** Dealing the river: 10 of Clubs

Flushyfish shows: 7 of Hearts, 5 of Spades

Racing4you shows: 9 of Hearts, Ace of Diamonds

Racing4you wins $10.01 from the main pot

End of game 1897298852

Vad ere för fel med micro stakes??? =D

Postad

bra spelat mannen!! håldonkan nöten som vi alla vet!

** Game ID 1897426522 starting - 2008-03-02 01:17:42

** Ignore Me [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - $ Cash Game) Real Money

- djakette sitting in seat 1 with $12.08

- bingocalla sitting in seat 2 with $63.40

- bacalek sitting in seat 3 with $2.25 [Dealer]

- Poviii sitting in seat 4 with $40.59

- TheGags sitting in seat 6 with $19.60

Poviii posted the small blind - $0.10

TheGags posted the big blind - $0.20

** Dealing card to Poviii: Queen of Clubs, Queen of Spades

djakette raised - $0.80

bingocalla called - $0.80

bacalek called - $0.80

Poviii raised - $4.00

TheGags folded

djakette folded

bingocalla called - $4.00

bacalek folded

** Dealing the flop: 7 of Diamonds, 4 of Hearts, 8 of Spades

Poviii bet - $5.00

bingocalla called - $5.00

** Dealing the turn: 8 of Clubs

Poviii checked

bingocalla checked

** Dealing the river: Jack of Diamonds

Poviii checked

bingocalla bet - $19.80

Poviii called - $19.80

bingocalla shows: Jack of Clubs, 5 of Clubs

Poviii shows: Queen of Clubs, Queen of Spades

Poviii wins $56.43 from the main pot

End of game 1897426522

Postad
Jo jag ska berätta varför.. jag hade inte en enda plussande dag ifrån 29januari eller något - 26e februari, men nu verkar det ha vänt med 3 plus dagar i rad =)

jo jag ligger väl långt över 010/020 nivån men rullen klarar det inte atm, visst jag har väl nog för att spela 025/050 men jag vill ej riskera att gula, så tar det säkra före det osäkra :)

9 bord 010/020 är faktiskt inte så tråkigt.. speciellt inte nu när jag fixat poker tracker och tävlar med mig själv för att få bättre resultat då går jag in för det ännu mer :D

Det är även bra träning för disciplinen kan jag tillägga, klarar man att spela disciplinerat på domhär nivåerna klarar man nog allt högre också!! så länge man inte är tilt för man torskat för mkt pengar såklart!

Hur tävlar du med dig själv?

Vad går det ut på?

Postad
Hur tävlar du med dig själv?

Vad går det ut på?

försöker få bättre resultat i spelet för jag vill ha bra statistik i poker tracker.. sätter upp massa nya mål och sånt, annars har jag kunnat sitta i typ 5h och grindat utan att vara fokuserad bara "grindat" lixom och varit nöjd med plus/minus 0 typ.. men nu går jag verkligen in för att vinna:) klarar även av att grinda längre tid utan att bli uttråkad :D

Postad
försöker få bättre resultat i spelet för jag vill ha bra statistik i poker tracker.. sätter upp massa nya mål och sånt, annars har jag kunnat sitta i typ 5h och grindat utan att vara fokuserad bara "grindat" lixom och varit nöjd med plus/minus 0 typ.. men nu går jag verkligen in för att vinna:) klarar även av att grinda längre tid utan att bli uttråkad :D

Kör med poker grapher också. Då lovar jag dig att du blir ännu mer taggad till att skärpa till dig. Det suger nämligen att kolla på en graf som dippar 6-8 inköp på 100 händer pga att man tiltpushar preflop med vilket jävla skräp som helst ;-)

Postad
Kör med poker grapher också. Då lovar jag dig att du blir ännu mer taggad till att skärpa till dig. Det suger nämligen att kolla på en graf som dippar 6-8 inköp på 100 händer pga att man tiltpushar preflop med vilket jävla skräp som helst ;-)

Hehe jag vet... men verkar ju inte hindra mig från att göra det ibland ändå =(

Skärpning är det som gäller nu! 8-)

Postad

Mkt mkt nära att testa lite next level grind snart :)

Tänk da för Wickard, tänk da för. Det är din framtid det handlar om, du vet, du kan ju inte stå o köre laser hele daga!

Postad
Hehe jag vet... men verkar ju inte hindra mig från att göra det ibland ändå =(

Skärpning är det som gäller nu! 8-)

Nä, jag vet hur det är. Vill inte ens veta hur många inköp jag har kastat bort på att tiltpusha pre med any shit :mrgreen:

Men för tillfället måste jag säga att det känns rätt okej för mig. Har haft en riktigt skön paus från "riktigt" spel nu sen i mitten av januari. Men nu har jag hittat suget igen, så nu dunkar jag på med 8-tabling 1-3 timmar om dagen lite beroende på hur mycket tid jag har över.

Hur går det för alla andra där hemma nu?

Postad
Nä, jag vet hur det är. Vill inte ens veta hur många inköp jag har kastat bort på att tiltpusha pre med any shit :mrgreen:

Men för tillfället måste jag säga att det känns rätt okej för mig. Har haft en riktigt skön paus från "riktigt" spel nu sen i mitten av januari. Men nu har jag hittat suget igen, så nu dunkar jag på med 8-tabling 1-3 timmar om dagen lite beroende på hur mycket tid jag har över.

Hur går det för alla andra där hemma nu?

Fint att höra Tobbe...

Gått segt som fan dec-feb för mig men känns som det vänt lite nu och denna månad är oki iallafall och har normal tur igen känns det som.

Ska försöka hålla mig till max 5-10$ ett tag men har ett litet skottar projekt vid sidan av inom kort ihop med en kompis och kommer köra med "kamikazemoneymanagement" där med den insatta skottarrullen och börja ganska högt och se vart man är efter en vecka med hårdkörning... ska bli intressant men är ju tvungen att rusha för att nå vårat uppsatta mål..

Självmordprojekt som inte tål några downswings och kan lika gärna gula skottpengen första dagen men ska bli skoj och det tar inte så hårt om vi skulle busta och kommer köra på 2olika siter för att få action på högre bord..

Postad
Fint att höra Tobbe...

Gått segt som fan dec-feb för mig men känns som det vänt lite nu och denna månad är oki iallafall och har normal tur igen känns det som.

Ska försöka hålla mig till max 5-10$ ett tag men har ett litet skottar projekt vid sidan av inom kort ihop med en kompis och kommer köra med "kamikazemoneymanagement" där med den insatta skottarrullen och börja ganska högt och se vart man är efter en vecka med hårdkörning... ska bli intressant men är ju tvungen att rusha för att nå vårat uppsatta mål..

Självmordprojekt som inte tål några downswings och kan lika gärna gula skottpengen första dagen men ska bli skoj och det tar inte så hårt om vi skulle busta och kommer köra på 2olika siter för att få action på högre bord..

Haha, låter spännande. Får önska lycka till där. Om ni inte vill hålla det helt hemligt får du gärna PM'a nick och sidor ni tänkt spela på. Vore skoj att kolla lite.

Semitiltad ikväll. Hade jobbat mig upp på ca 4 inköp plus när jag losade en all in på flop med färgstegedrag mot set som rivrade kåken efter att jag självklart fyllt stegen på turn. River gav mig dessutom en helt jävla oduglig färg :-( Efter det gick det bara utför, dock inte på dåligt spel eller tilt. Hade helt enkelt dåligt kortflyt plus att mina cb på missade floppar varjegång blev reraisade.

Lirade dessutom 35K garantin på ipoker där jag ligger 4 av 24 när jag får QQ och utg ställer för 200K. Jag har 400K. Synar honom när snubben efter mig blixt pushar för 300K. Måste självklart syna och få se hans AA som står :cry:

Slutar sen på 15e plats. TILT!!!! :evil:

Lirade den även i onsdags där jag oxå kom ganska långt. Men var fan e klonken?!?! Ge mig fan!! :twisted:

Postad
Haha, låter spännande. Får önska lycka till där. Om ni inte vill hålla det helt hemligt får du gärna PM'a nick och sidor ni tänkt spela på. Vore skoj att kolla lite.

Semitiltad ikväll. Hade jobbat mig upp på ca 4 inköp plus när jag losade en all in på flop med färgstegedrag mot set som rivrade kåken efter att jag självklart fyllt stegen på turn. River gav mig dessutom en helt jävla oduglig färg :-( Efter det gick det bara utför, dock inte på dåligt spel eller tilt. Hade helt enkelt dåligt kortflyt plus att mina cb på missade floppar varjegång blev reraisade.

Lirade dessutom 35K garantin på ipoker där jag ligger 4 av 24 när jag får QQ och utg ställer för 200K. Jag har 400K. Synar honom när snubben efter mig blixt pushar för 300K. Måste självklart syna och få se hans AA som står :cry:

Slutar sen på 15e plats. TILT!!!! :evil:

Lirade den även i onsdags där jag oxå kom ganska långt. Men var fan e klonken?!?! Ge mig fan!! :twisted:

Skottningen kommer starta om 9dagar och kan ge dig lite uppgifter över msn när det blir aktuellt.. Kommer spela på Ipoker och prima verkar det som.

Hoppas det vänder för dig kompis och dessa halvklonkar i turneringar e sååå tråkigt!

Postad
Skottningen kommer starta om 9dagar och kan ge dig lite uppgifter över msn när det blir aktuellt.. Kommer spela på Ipoker och prima verkar det som.

Hoppas det vänder för dig kompis och dessa halvklonkar i turneringar e sååå tråkigt!

okok! Lirar du nått på Ipoker nu? Jag lirar ju själv där och jag måste säga att det är nog den skönaste klienten jag spelat på. Att motståndet är riktigt vekt skadar ju heller inte.

Jag ska faktiskt inte klaga. CG går stadigt uppåt, ligger på 6BB/100 händer de senaste 30K händerna vilket jag är nöjd med då jag inte haft nån ordentlig rush. Allt flyter mest som det ska. Sen är det ju aldrig kul med halvklonkar i turrar men jag har lirat 2 st de senaste två månaderna. Så att förvänta sig en KLONK de första man spelar är väll att hoppas på lite för mycket :-D

Postad
okok! Lirar du nått på Ipoker nu? Jag lirar ju själv där och jag måste säga att det är nog den skönaste klienten jag spelat på. Att motståndet är riktigt vekt skadar ju heller inte.

Jag ska faktiskt inte klaga. CG går stadigt uppåt, ligger på 6BB/100 händer de senaste 30K händerna vilket jag är nöjd med då jag inte haft nån ordentlig rush. Allt flyter mest som det ska. Sen är det ju aldrig kul med halvklonkar i turrar men jag har lirat 2 st de senaste två månaderna. Så att förvänta sig en KLONK de första man spelar är väll att hoppas på lite för mycket :-D

Spelar där väldigt sällan... men vill ha in en liten rulle där faktiskt för bra action och tycker också klienten e skön!

haha naa då ska man inte klaga... bra ju hoppas det fortsätter!

Postad

Weeee diegoforlan kontot går bra :)

Har uppfyllt 4/5 del av mina krav för o Stadigt grinda högra nivån nu.

Men tänker testa några sessioner att lägga in 1 av 7 spel ungefär på den högre nivån för o känna på dem !

Vet ju iofs med mig att skillnaden på spelarklassen inte är så pass stor på dessa små nivåer men känns ändå bra att kunna hålla mig till grym moneymanagement samt att jag fortfarande har kvar disciplin trots år av "vänskap" med mjukis !

Tänker dock inte släppa in er på br size osv förrens jag kommit upp en nivå :)

Siktar på att inom slutet av veckan ha rullen för next level.

Go Go fish