Gå till innehåll

Resultat: Tala ut om dina förluster eller vinster. Analysera


Mjukis

Recommended Posts

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Såja!!! Efter ett lagom plus på poker under 4 år nöjer jag mig. Bustad på prima. Nästan Bustad på SvS och FTP. Så nu räcker det fan. Ska va ledig 3 veckor till innan skolan börjar sen ska jag fan njuta av det studentlivet erbjuder. Vilket jag inte har en aning om ännu då jag missade det de första 2 terminerna :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du gå upp i nivå i cash game ska du ha så att man du spela många rundor ännu mer om man kör no limit. Förlusten bör aldrig överstiga 30 bb.

Är mycket mer på chans i no limit än fixed limit och med ett shorthanded bord är det svårare att tjäna pengar än vid ett fullt bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du gå upp i nivå i cash game ska du ha så att man du spela många rundor ännu mer om man kör no limit. Förlusten bör aldrig överstiga 30 bb.

Är mycket mer på chans i no limit än fixed limit och med ett shorthanded bord är det svårare att tjäna pengar än vid ett fullt bord.

 

vad pratar du om jag fattar ingenting :shock: ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> TheTerrorist posted small blind ($200)

> giannako posted big blind ($400)

> Game # 1,534,757,328 starting.

> Dealing Hole Cards

> TheTerrorist raised for $1,200

[Observer]n47han> 450 baht

> giannako raised for $6,000

[Observer]--MCASLAN7--> lol

[Observer]n47han> more than the damn t shirts worth

[Observer]--MCASLAN7--> 7

[Observer]--MCASLAN7--> lol

> TheTerrorist, you have 10 seconds to respond

> TheTerrorist called for $5,000

> Dealing the Flop(Jd 2c 8c )

> giannako checked

> TheTerrorist bet for $4,000

> giannako went all-in for $20,326.94

> TheTerrorist called for $16,326.94

> Dealing the turn(Js )

> Dealing the river(2h )

> giannako shows a Full House, Eights full of Jacks

(8s 8h 8c Jd Js )

> TheTerrorist shows a Full House, Jacks full of Deuces

(Jc Jd Js 2c 2h )

> TheTerrorist wins $53,452.88 with a Full House, Jacks full of Deuces

 

 

Brukar oxå få runner runner kåk.... alla fall en gång om året..:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja!!! Efter ett lagom plus på poker under 4 år nöjer jag mig. Bustad på prima. Nästan Bustad på SvS och FTP. Så nu räcker det fan. Ska va ledig 3 veckor till innan skolan börjar sen ska jag fan njuta av det studentlivet erbjuder. Vilket jag inte har en aning om ännu då jag missade det de första 2 terminerna :mrgreen:

 

Låter som en MYCKET bra idé. Blir nog inte mycket spel för mig heller framöver, men däremot blir det studentliv. GL HF. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag uppenbart inte har nått liv utanför pokern så kan jag ju inte bara sluta, har jag nu märkt. Har bestämt mig för att lira 50K händer på NL50, enbart NL50!!!!! :roll:

 

Ska hålla lite koll i pt och lägga upp lite jobbiga händer här. Inget mer whine asså. Hoppas verkligen jag kan få lite hjälp med handanalyserna.

 

Tjuvstartade igår kväll och det slutade så här.

 

1180/50000 händer

$129/????

 

Slänger upp två händer oxå.

 

 

** Game ID 1540971551 starting - 2007-08-07 00:48:59

** Settle Down [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- ztoobez sitting in seat 1 with $47.25

- utte10 sitting in seat 2 with $25.92

- alebac sitting in seat 3 with $38.02

- Snelly sitting in seat 4 with $54.55 [Dealer]

- helveticum_ sitting in seat 5 with $50.85

- VIP81 sitting in seat 6 with $38.07 [sitting out]

 

helveticum_ posted the small blind - $0.25

ztoobez posted the big blind - $0.50

** Dealing card to ztoobez: King of Hearts, King of Diamonds

utte10 folded

alebac folded

Snelly raised - $2.00

helveticum_ folded

ztoobez raised - $6.50

Snelly called - $6.50

 

** Dealing the flop: 5 of Hearts, 5 of Clubs, 9 of Clubs

ztoobez checked

Snelly checked

 

** Dealing the turn: 4 of Diamonds

ztoobez bet - $7.50

Snelly raised - $15.00

ztoobez ???

 

 

** Game ID 1541093388 starting - 2007-08-07 02:21:22

** Joliane [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- ztoobez sitting in seat 1 with $49.00

- _klUnk_ sitting in seat 2 with $41.50

- Nhatzfeld sitting in seat 3 with $59.37

- mick1888 sitting in seat 4 with $54.57

- DimanLTD sitting in seat 5 with $26.07 [Dealer]

- Hunkina sitting in seat 6 with $32.50

 

Hunkina posted the small blind - $0.25

ztoobez posted the big blind - $0.50

** Dealing card to ztoobez: King of Hearts, King of Spades

_klUnk_ folded

Nhatzfeld raised - $2.00

mick1888 called - $2.00

DimanLTD folded

Hunkina folded

ztoobez raised - $7.00

Nhatzfeld called - $7.00

mick1888 folded

 

** Dealing the flop: Jack of Spades, 4 of Diamonds, Queen of Clubs

ztoobez bet - $12.00

Nhatzfeld called - $12.00

 

** Dealing the turn: Jack of Clubs

ztoobez ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID 1540971551 starting - 2007-08-07 00:48:59

** Settle Down [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- ztoobez sitting in seat 1 with $47.25

- utte10 sitting in seat 2 with $25.92

- alebac sitting in seat 3 with $38.02

- Snelly sitting in seat 4 with $54.55 [Dealer]

- helveticum_ sitting in seat 5 with $50.85

- VIP81 sitting in seat 6 with $38.07 [sitting out]

 

helveticum_ posted the small blind - $0.25

ztoobez posted the big blind - $0.50

** Dealing card to ztoobez: King of Hearts, King of Diamonds

utte10 folded

alebac folded

Snelly raised - $2.00

helveticum_ folded

ztoobez raised - $6.50

Snelly called - $6.50

 

** Dealing the flop: 5 of Hearts, 5 of Clubs, 9 of Clubs

ztoobez checked

Snelly checked

 

** Dealing the turn: 4 of Diamonds

ztoobez bet - $7.50

Snelly raised - $15.00

ztoobez ???

 

 

Betta flop... men nu tycker jag du kan föröska få in degen på turn ev. syna hans turn-raise och chk/syna de flesta rivers.

 

 

 

** Game ID 1541093388 starting - 2007-08-07 02:21:22

** Joliane [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- ztoobez sitting in seat 1 with $49.00

- _klUnk_ sitting in seat 2 with $41.50

- Nhatzfeld sitting in seat 3 with $59.37

- mick1888 sitting in seat 4 with $54.57

- DimanLTD sitting in seat 5 with $26.07 [Dealer]

- Hunkina sitting in seat 6 with $32.50

 

Hunkina posted the small blind - $0.25

ztoobez posted the big blind - $0.50

** Dealing card to ztoobez: King of Hearts, King of Spades

_klUnk_ folded

Nhatzfeld raised - $2.00

mick1888 called - $2.00

DimanLTD folded

Hunkina folded

ztoobez raised - $7.00

Nhatzfeld called - $7.00

mick1888 folded

 

** Dealing the flop: Jack of Spades, 4 of Diamonds, Queen of Clubs

ztoobez bet - $12.00

Nhatzfeld called - $12.00

 

** Dealing the turn: Jack of Clubs

ztoobez ???

 

Chk/syna turn, bettar han river skulle jag nog folda ev. syna på den nivån spec mot semifiskar. Checkar han turn, värdebetta river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ztoobez HAHA välkommen tillbaka :mrgreen:

 

Den första KK släpper jag inte som den är spelad... Du tigger ju nästan om omslag när du knackar flop och spelar den passivt så här släpper jag aldrig.. Ser ingen mening att slå om igen bättre att spela passivt och låta han ev. bluffa bort hela sin stack... har han en hand som slår din så grattis..

 

Andra handen är riktigt jävla svår och allt hänger på känsla och vad du vet om spelaren... QQ är ju i stort sett ända du är rädd för om spelaren är lite halvtight... Personligen knackar jag turn och spelar handen passivt även här men har svårt för att folda...

jag kör ju mkt efter "nättells" när jag hamnar i sånna här knepiga situationer. Alltså hur fort synen kom och hur snabbt personen betar..

 

Ds vet inte riktigt hur tight spel det är på NL50.. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir Grafisk design och kommunikation i Norrköping. Vet att du pluggar i Stockholm, men vad är det för utbildning?

 

Jäklar, låter som ett roligt val. Jag hänger på fysikprogrammet, är fortfarande lite kluven till vilken inriktning det blir. Men jag har ett år på mig att bestämma mig. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Har säkert 20 händer till som jag är lite osäker över men jag ska försöka att inte överbomba tråden med inlägg denna gång :mrgreen:

 

Jag fick in degen i bägge händerna på turn vilket visade sig vara jävligt illa då jag i första handen blev överkörd av 99 för floppad kåk och i andra handen 44 för floppat set :-(

 

Första handen ser jag egentligen inget fel i att dega in, så den va inte så illa. Har han nu AA eller 99 i den så kan jag nästan betala av utan att det gör nått. Däremot så lackar jag på att bli beatad av 44 i andra handen. Jag borde iofs ha valt en passiv linje i den då det inte är så jäkla många händer jag slår, med tanke på att han synar pre.

 

Har haft riktigt dålig utdelning på mina höga pp senaste dagarna så siffrorna borde va bra mycket grönare o större än de är just nu. Men hoppas det släpper för nattens lir.

 

Hur går det för dig egentligen kejan?? Låg profil här på pf och aldrig inne o lirar på prima när jag är. O jag hänger fan på prima rätt ofta just nu :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Har säkert 20 händer till som jag är lite osäker över men jag ska försöka att inte överbomba tråden med inlägg denna gång :mrgreen:

 

Jag fick in degen i bägge händerna på turn vilket visade sig vara jävligt illa då jag i första handen blev överkörd av 99 för floppad kåk och i andra handen 44 för floppat set :-(

 

Första handen ser jag egentligen inget fel i att dega in, så den va inte så illa. Har han nu AA eller 99 i den så kan jag nästan betala av utan att det gör nått. Däremot så lackar jag på att bli beatad av 44 i andra handen. Jag borde iofs ha valt en passiv linje i den då det inte är så jäkla många händer jag slår, med tanke på att han synar pre.

 

Har haft riktigt dålig utdelning på mina höga pp senaste dagarna så siffrorna borde va bra mycket grönare o större än de är just nu. Men hoppas det släpper för nattens lir.

 

Hur går det för dig egentligen kejan?? Låg profil här på pf och aldrig inne o lirar på prima när jag är. O jag hänger fan på prima rätt ofta just nu :mrgreen:

 

Hehe oki antog nästan att du bustat händerna... bara att gratulera och första går ju inte släppa hur du en spelar tycker jag.. andra e som sagt svår..

 

Jag har haft semester i typ 2-3månader men börjat spela lite igen men spelar ej på prima då jag ej har några $ där... tagit ut det sista eller det lilla som fanns kvar efter min downswing..

Nu är det everest som gäller men ska tillbaka till Purple inom kort då jag saknar det, sen blir det nog in med en liten slant på party el FTP tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe oki antog nästan att du bustat händerna... bara att gratulera och första går ju inte släppa hur du en spelar tycker jag.. andra e som sagt svår..

 

Jag har haft semester i typ 2-3månader men börjat spela lite igen men spelar ej på prima då jag ej har några $ där... tagit ut det sista eller det lilla som fanns kvar efter min downswing..

Nu är det everest som gäller men ska tillbaka till Purple inom kort då jag saknar det, sen blir det nog in med en liten slant på party el FTP tror jag

 

Haha, skön semester. Jag har haft 1 månad och är redan uttråkad. Hur finner du wo egentligen? :-)

 

Ok, jo d vore trevligt att se dig runt borden på purple igen. Mellan FTP och Party rekommenderar jag FTP. Gillar deras klient bättre och mellan de två är det väll bara FTP som kan erbjuda rb?! Dessutom har jag inte bustat på FTP lika många gånger som på party :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...