Hygglo Postad 9 December , 2005 Rapport Share Postad 9 December , 2005 Jag skulle behöva tips/hjälp med hur jag skall spela "mitt i" turneringar, det är den delen jag har mest problem med. Vad menar jag då med "mitt i"? Tre "mitt i"-ställen där det går dåligt för mig: 1) SnG: I början har jag koll på spelet (tycker jag), jag spelar bara i fördelaktiga situationer och då spelar jag aggressivt, inte sällan kommer jag ur de första rundorna med 1:a, 2:a eller 3:e markerstapel. När spelet kommer till slutskedet, 3 spelare kvar eller mindre spelar jag väldigt aggresivt och tycker jag har bra koll på när jag ska höja och när jag ska lägga mig. Det är när det är 6, 5 eller 4 spelare kvar som jag förlorar en massa marker. 2) MTT: Samma här. I början när jag har en stor stack i jämförelse med blindsen går det bra, jag spelar ett TAG spel. Mot slutet (om jag överlever mellanperioden) när det är mycket stjälande av blinds och inte spel ända till rivern utom vid all-in går det också oftast bra. Det är mellan dessa perioder det går dåligt för mig. 3) Markerstapel: Samma här. När jag har en stor stapel går det bra och jag har tålamod att vänta på bra lägen. Med en liten stack, när det är all-in eller fold som gäller, går det oftast också ganska bra. Det är när jag har en medelstack och blindsen har gått upp en del, men inte tillräckligt för att det ska löna sig att börja stjäla som det inte går bra. Jag misstänker att dessa tre problem hänger ihop på något sätt för mig och jag skulle gärna vilja ha råd för hur/vad jag ska spela i dessa lägen. Jag spelar enbart online och oftast för små summor. Jag har läst Harrington on Hold'em vol. I och II flera gånger och det hjälpte mitt spel avsevärt, speciellt när blindsen blir höga i förhållande till stacken. Jag är tacksam för all hjälp/förslag jag kan få. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts