Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vi är ca 15-20 kompisar som ska köra en turnering i ett s k Pokermiljonen-format, dvs många småbord där vinnaren vid varje bord går vidare till ett finalbord. Vid finalbordet kommer det nog sitta kompetent folk, så där tror jag att mitt vanliga TAG-spel kan löna sig rätt så bra. Men kvällens startfält består av 3 odefinierade spelare och en ganska bra spelare. Jag undrar om ni har några bra tips på hur man spelar mot spelare som inte har spelat lika mycket som en själv.

Saker jag själv reflekterat över:

-Mycket weaktight spel, detta är en stor turnerning och man vill ju inte åka ut, är detta en tillräckligt stor faktor för att köra en riktig LAG-stil och försöka sno potten och blindsen så ofta som möjligt?

-"WPT-effekten" :). Det har kollats massvis med poker på TV, och alla vill spela lika bländande som proffsen, med helt tomma bluffar, knivskarpa syner med K högt och så. Är denna faktorn högre än föregående tror ni?

-Räcker det att spela sin vanliga TAG-poker som jag spelar på FLT microlimit online, dvs endast Grupp A/B-händer och där TPTK ofta är mycket värt, och det inte alls är ovanligt att bli cappad med mittenparet/topparet med usel kicker. Nu är det självklart NL vi spelar, men är det värt att betta ordentligt med TPTKs mot fiskar generellt sätt?

Har inga reads på motståndarna men det kommer nog under kvällen, men jag skulle vilja har några generella tips och erfarenheter från liknande situationer.

Mvh M

* Lite RP - QoS *