Gå till innehåll

Nätpokerns utveckling det senaste halvåret?


Mullansson

Recommended Posts

Har varit borta från pokern ca 6-7 månader och spenderat halva denna tid utomlands varför jag inte alls hängt med vad som hänt i pokervärlden eller hur utvecklingen på nätet sett ut.

 

Började spela i Augusti-04 och vann i princip konstant på lägre nivåer fram till Maj i år. Därefter la jag ner spelandet för att resa och spendera det jag spelat ihop. Tillbaks i Sverige igen och jag funderar på att ta upp spelandet så smått men undrar hur trenden ser ut.

 

Så, ni som sitter och grindar på lägre nivåer (typ upp till 1/2), vilka skillnader tycker ni er se? Har det skett någon avsevärd förändring på spelnivån? (Mest intresserad av B2B-nätverket)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar själv på unibets 0.25/0.5 NLT bord. B2B spelarna har blivit mycket bättre. Förr var det en barnlek att få 50e på en kväll (3-4timmar). Tycker folk blivit bättre på att anpassa sig. På andra siter har jag hört att folk blivit sämre, tack vare att fler och fler nybörjare börjar med poker. Tyvärr börjar väl nybörjarna på partypoker efter som det är den största siten.

 

Har dock hört att b2b fortfarande har dom sämsta spelarna!

 

Hur är spelarna på pacific, sämre än unibets?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Skulle nog säga att pacific har den högsta procenten med riktigt dåliga spelare. Anledningen till det tror jag är deras sugiga klient som skrämmer bort bättre spelare.

 

Angående spelet rent generellt så tycker jag det har blivigt mycket tightare överlag, även om jag tycker kvalitén på motståndet inte blivigt märkbart bättre på de lägre nivåerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man fick ju höra att party skulle vara värsta tomteverkstan, men när jag reggade mig där i oktober så var det det tajtaste jag nånsin sett. Kanske är det för att alla bonushoror håller till på lägsta nivån ($25NL), har inte provat högre, och om det var så förut vet jag inte heller.

 

Har testat BetOnBet (samma nätverk som PokerRoom, Betsson, Eurobet mfl) och där fanns massor av fisk (mellan 40-50 flop%), riktigt ärketomtigt. Dock funkar inte PO där, vilket är jäkligt synd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...