Gå till innehåll

Är jag för dryg i mina poster?  

328 medlemmar har röstat

1. 1. Är jag för dryg i mina poster?

Recommended Posts

Postad
Jag tror mig minnas när den där forummedlemmen som bytt nick hamnade i klämm. Vill minnas en gång när jag tyckte att du tog i lite i överkant!

Tror jag hittade postaren du menar, spontant så hade jag inte något problem med mina poster där. Har iofs inte läst igenom alla, så det är ju klart möjligt. Men som sagt, om jag kan få ett eller flera konkreta exempel av någon av de 56 personer som tycker att jag är för dryg vore det väldigt hjälpsamt.

Har du en bror som heter Peter btw ?

Nix.

Postad

Jag tror många stör sig på att du vågar vara politiskt inkorrekt. (Jag tänker här i första hand på trådar som inte handlar om poker.)

Som min kompis brukar säga: om man säger sanningen, när sanningen är obehaglig blir man inte populär. Frågar man om man spelat en hand rätt och är ärligt intresserad av svaret får man ju vara beredd på att svaret kan vara att man spelat betydligt sämre än man själv trott...! Vidare har många svårt att skilja på sak och person, vilket gör att de kan känna sig påhoppade när debatten blir het. Å andra sidan kan man ju inte inleda varje inlägg med att säga "det är inget personligt, men jag tror du spelade fel när..." ;-)

/Smygaren

Postad

Lösningen:

CB-lunch-npkns.gif

Bild att ha som avatar, du får krympa den själv.

Sen använder du Smygarens text som signatur:

"det är inget personligt, men jag tror du spelade fel när..."

Tycker inte man ska behöva dalta med folk, visst har det blivit ett missförstånd så kan man ju reda ut det, men om folk inte kan ta kritik så skulle jag aldrig se det som mitt eget problem.

Postad

Nej, du är absolut inte för dryg. Och om du skulle vara det någon gång är ändå ditt signal/brus-förhållande så högt att det inte gör något.

Däremot har jag börjat reta upp mig på en del andra folk på forumet som enbart är dryga och inte tillför någonting. De går inte över någon gräns för forumets regler, men är allmänt otrevliga och snäsiga.

Postad

Som ny medlem efter att ha skummat ett tag så var mitt första intryck

"Hjort, bah! Vilken dryg jävel"

MEN! Efter att ha läst lite mer så är faktiskt dina svar faktiskt oftast väldigt bra även om dom kan vara lite korthuggna, dom startar ofta en diskussion och det är väll egentligen det forum handlar om.

Ja, jag tycker att du verkar lite dryg från mina intryck hittils, men jag tycker dock det är bra, så keep it up. Forum behöver lite "personligheter" för att hållas vid liv. Funkar helt enkelt inte annars.

Postad

Ärligt talat så skummar jag ofta genom trådar som jag inte är intresserad av och kollar bara efter svar från dig. Av alla postare på forumet anser jag dig vara både den som har bäst innehåll (substans) och bäst förmåga att uttrycka den. 2:a kanske skulle vara Ola.

Tycker absolut att du kan vara lite dryg på ett torrt ironiskt sätt men personligen tycker jag att det bara höjer kvaliteten och läsbarheten på dina inlägg. Jag läser mycket hellre en lång bra analys av en hand som innehåller ett par ironiska lustigheter eller småpikar, än ett inlägg som är helt neutralt i ton och stil. Det ökar helt enkelt underhållningsvärdet och det i sin tur ökar värdet i helhet eftersom det gör det mer sannolikt att posten läses och förstås.

De som jag har sett gnälla över din "attityd" tillhör undantagslöst en skara som verkar sakna djupare insikt om poker och samtidigt vara underbegåvade i konsten att kommunicera. Ur en rent funktionell och något elitistisk synvinkel skulle jag mycket hellre se att de slutade frekventera forumet än att du ändrade stil på dina poster.

Postad
Du skriver att du säger att du bemöter saker som du tror är felaktiga och det är ju det ett forum handlar om ...

Tro inte att jag tror att du tror att du är smartare än jag tror att du är, men kunde du inte ha formulerat det där lite enklare..? :P

Postad

Hjort, jag tycker att du säger emot dig själv en aning. Dels talar du om vikten av informationsinnehåll och din vilja att lära ut något. Dels säger du att du inte orkar förklara dina svar (det kan jag iofs förstå efter att redan ha förklarat något 100 ggr).

Och jag tror att du redan där har svaret på din fråga, vilket är något som jag ibland upplever med dina posts. Något som jag inte ser som dryghet, utan bara som en brist i postarna: Att du har en åsikt, vädrar åsikten, men motiverar den inte (av ovan nämnda skäl, antar jag). Då jag vet att du är en av de mest respekterade postarna här så är jag alltid mkt intresserad av dina resonemang. Vad Putte, 13 år i Vadstena har att säga om min HH är på något sätt mindre intressant.

Och angående huruvida denna tråd är egocentrisk eller ej: Är man kändis på forumet så är man. Just det ordet är motiverat, vilket illustreras av följande anekdot, återgiven helt utan berättartalang:

Jag satt o spelade på Prima när en spelare med nicket Hjort dyker upp vid bordet. Jag kan inte låta bli att fråga:

Klyka: "Hjort, pf.nu?"

Hjort: "NO!"

Klyka: "Get that question a lot?"

Hjort: "How could you ever guess..?"

Visar sig att killen inte ens är svensk utan från vårt platta grannland med den billiga spriten.

Postad
Hjort, jag tycker att du säger emot dig själv en aning. Dels talar du om vikten av informationsinnehåll och din vilja att lära ut något. Dels säger du att du inte orkar förklara dina svar (det kan jag iofs förstå efter att redan ha förklarat något 100 ggr).

Ja visst, problemet är att det kanske tar 1 minut att ge facit och bara svara på en enkel fråga medan det kan ta en kvart att förklara vad det faktiskt handlar om.

Visar sig att killen inte ens är svensk utan från vårt platta grannland med den billiga spriten.

Lol.