Gå till innehåll

5CD PL, AoZ fiskar fickpengar till Londonresan!


AoZ

Recommended Posts

Mina tidigare försök till en långvarig dagbok har varit patetiska då jag gulat ganska fort.

Det som skiljer denna dagbok från alla andras är att detta är en 5CD-dagbok. Texas hypen har jag aldrig fallit för.

 

Denna dagbok kommer att börja blysamt på en "sidorulle" som jag har. Målet är att få ihop fickpengar till Londonresan med Bestpoker den 16-18dec. Tajt om tid så kanske blir svårt att få ihop någon anständig summa men I give it a try.

 

Min egentliga hemmaplan är 1/2 men denna rulle tillåter inte detta ännu. Så här ser mitt spelval ut:

 

1. 0,25/0,50 - Rullen tillåter inte högre ännu. 0,10/0,20 utbrister säkerligen ni nu? Men nej den nivån kan jag helt enkelt inte spela på, den är _FÖR_ låg. (Vanligtvis gör jag inköp på 10-14€)

2. HU-spel på 0,50/1 (inköp 18)

3. HU-spel på 1/2 (inköp 24)

3. 0,5/1 (inköp 22-30)

4. 1/2 (inköp 30-50)

5. HU-spel på 2/4 (inköp ca 50) (egentligen är 2/4 way to high för min BR men jag kan inte låta bli att hoppa in i en HU match om det är någon jag vet med mig att jag har en bra chans på)

 

Nu hoppas jag på bra flax! Bäst att sätta "MyRiggFactorPositive=YES".

Kommer antagligen att lira lite inatt. Någon annan som lirar 5CD 0,25/0,50 inatt?

 

Givetvis välkomnar jag åsikter/tips/diskussioner etc!

 

Dyker det upp någon intressant HH så kommer jag att posta dessa!

 

Rulle start 6/12-05: 30€

Mål: 200€ innan 16/12 KLART 7/12

NYTT MÅL: 500€ innan 16/12 KLART 8/12!

NYTT MÅL2: 800€ innan 16/12

 

/AoZ

ps. JAg inser att gulningsrisken är överhängande men jag goda vibbar!

 

EDIT: Målet ändrat, skrev en nolla för mycket tidigare. Rätt mål 200€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hann med nån timmes spel nu på natten.. Det började riktigt dåligt! Fick bra händer men fi fick bättre. Bla så förlorade jag 2st stand pats :shock: En annan pot var mina KKK som torskade mot en fis färgdrag som klonkade.

 

Lyckan vände när fi reraisar pre-swap och bluffar att han har triss, jag callar hans 8€ stora bett med 2 par. Efter det gick det bättre men en liten nergång på slutet.

 

HU spel mot exibit på 0,5/1 gav mig ca 30€.

 

Rulle nu: 60€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med en sån här dagbok då jag själv tycker att mörkpoker är bland det roligaste som finns. Lite funderingar kring dina mål.

Vet inte riktigt var du spelar men om det är inom 24h nätverket kan jag bara ge en feedback och det är att det är väldigt svårspelat jämfört med live. Är inte generellt en "riggade sajter" typ men jag med flera som spelat mycket Draw är av den åsikten att det är alldeles för mycket fina händer mot varandra (ingiven kåk mot tre kort som fyller fyrtal alt högre kåk är en favorit). Du har ju redan märkt det med två krossade ingivna händer. Du får helt enkelt inte vara en "jag tiltar" lätt typ för då kommer rullen gå på en gång. (Spelat mycket omaha och texas på samma nätverk och har inte alls samma funderingar kring dessa spel)

I övrigt tycker jag att spelarna dagtid är sjukt tighta varför en aggresiv spelstil kan löna sig. På kvällar (sent) och helger är det lite mer "bra" spelare och fulla spelare varför det blir mer komplext. Mitt tips är att du känner efter hur du själv vill spela och välj tid på dygnet/veckan

En annan grej som gör att 10000 känns lite högt är att för att nå dit måste så tror jag att du så småningom spela 2/4 och kanske 5/10. På dessa nivåer är alla bra spelare och några sjukt bra. Det blir helt enkelt svårt att ta deras pengar. Mitt tips är att hela tiden titta på dessa bord när du spelar lägre och studera vem som är vem (hur spelar stenlund, Götene mfl)

 

Hoppas verkligen att du lyckas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med en sån här dagbok då jag själv tycker att mörkpoker är bland det roligaste som finns. Lite funderingar kring dina mål.

Vet inte riktigt var du spelar men om det är inom 24h nätverket kan jag bara ge en feedback och det är att det är väldigt svårspelat jämfört med live. Är inte generellt en "riggade sajter" typ men jag med flera som spelat mycket Draw är av den åsikten att det är alldeles för mycket fina händer mot varandra (ingiven kåk mot tre kort som fyller fyrtal alt högre kåk är en favorit). Du har ju redan märkt det med två krossade ingivna händer. Du får helt enkelt inte vara en "jag tiltar" lätt typ för då kommer rullen gå på en gång. (Spelat mycket omaha och texas på samma nätverk och har inte alls samma funderingar kring dessa spel)

I övrigt tycker jag att spelarna dagtid är sjukt tighta varför en aggresiv spelstil kan löna sig. På kvällar (sent) och helger är det lite mer "bra" spelare och fulla spelare varför det blir mer komplext. Mitt tips är att du känner efter hur du själv vill spela och välj tid på dygnet/veckan

En annan grej som gör att 10000 känns lite högt är att för att nå dit måste så tror jag att du så småningom spela 2/4 och kanske 5/10. På dessa nivåer är alla bra spelare och några sjukt bra. Det blir helt enkelt svårt att ta deras pengar. Mitt tips är att hela tiden titta på dessa bord när du spelar lägre och studera vem som är vem (hur spelar stenlund, Götene mfl)

 

Hoppas verkligen att du lyckas

 

Några svar på ditt inlägg

 

Jag är mycket medveten om "bra händer" på B2B, jag har lirat 5CD här nu i ca 1 år och har råkat ut för dessa händer både på gott och ont. Vad sägs om 3 straight Flushes på samma dag!

 

Mitt mål var som sagt felskrivet. Skall vara 200€ (som nu är nått!)

 

Jag har spelat mot Stenlund och diverse Götene-nick på oliak nivåer. Dock högst på 5/10. Stenlund hade jag en mycket skön HU match mot i förrgår på 1/2 där jag gick vinnande ur striden med sköna synar på hans bluffar som han så gott som pottbettade på.

 

Vad gäller tidpunkt på B2B så har jag svårt att se någon tid/dag som skulle vara bättre/sämre än andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog mig tid för att lira lite till men fanna knappt några bord/var fulla. Dock så fanns det en som satt vid 2/4 bord som jag spelat tidigare mot.

 

Gick in med 50€ på2/4 bordet för en HU match.. Står kvar på den nivån några givar tills jag får 2 par (QQhög)på handen och raisar, får dock en fet reraise mot mig vilket tvingar mig all-in. Beslutar mig dock för att syna och han byter 2 kort. Här tror jag stenhårt på att han har triss men vid showdown behöver bara jag visa korten...

 

Sedan blir bordet fullt.. Efter några givar kommer denna hand:

 

Players:

TILT123 (EUR 78,00 in seat 1)

larsolsen (EUR 128,20 in seat 2)

lamtarra (EUR 87,00 in seat 3)

Siouxsic (EUR 215,42 in seat 4)

-Kexet- (EUR 65,60 in seat 5)

lazyk (EUR 74,95 in seat 6)

 

Dealer: larsolsen

Small Blind: lamtarra (2,00)

Big Blind: Siouxsic (4,00)

 

Siouxsic was dealt: Ac - 5s - 3s - 3d - 3c

 

-Kexet- Fold

lazyk Fold

TILT123 Raise (14,00)

larsolsen Fold

lamtarra Fold

Siouxsic Raise (35,00)

TILT123 Call (25,00)

 

Siouxsic changed 1 card: Ac - 5h - 3s - 3d - 3c from Ac - (5s) - 3s - 3d

- 3c

TILT123 changed 3 cards

 

Siouxsic Bet (39,00)

TILT123 All-In (39,00)

 

Siouxsic shows: Ac - 5h - 3s - 3d - 3c (three of a kind,

threes)

TILT123 shows: Jd - Jc - Jh - 9d - 2s (three of a kind, jacks)

 

TILT123 wins: EUR 155,00 (with three of a kind, jacks)

Rake: EUR 3,00

 

TILT123 är en lös spelare som håller till på 5/10 och även 10/20 har jag för mig. Hur han hittar synen på 25€ pre-swap med JJ på handen förstår jag inte. Sedan har han givetvis på sig turkallingarna som klonkar in en tredje knekt.

 

Jag fortsatte dock på bordet och kunde jobba tillbaka till stacken som jag hade innan jag torskade handen ovan. Bla så var det en nästan likadan hand som ovan där TILT synar min reraise med par på handen. Denna gång synar han dock inte mitt bet efter bytet. Lämnade bordet med +95€.

 

Målet på uppsatta 200€ är uppnått! Något nytt konkret mål har jag svårt att sätta upp. Men 500 vore trevligt att nå!

 

Denna session: +152€

Dag1: +30€

Rulle nu: 245€

NYTT MÅL: 500€

 

/AoZ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok

Visste inte att du var en haj :D

Var lite för "basic" råd för dig antar jag

Ska bli kul att följa dig i denna dagbok

 

Lycka till

 

Haj är väl också en fisk, och fisk vill vi ju inte vara (?) lol

 

NoPair, lirar du 5CD på b2b? Nick ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite nattpoker igen...

 

Gick överlag bra, jag var på 3st 0,25/0,50 bord och hade dubblat mig på samtliga 3 ganska fort. Dock så torskade jag allt på ett av borden senare.

 

Här är 2 läskiga händer osm man inte vill råka ut för:

 

Game # 184736583 - 5-Card Draw Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Fermoy"

Game ended 2005-12-08 01:19:13 GMT+01:00

 

Players:

lunkan_1 (EUR 8,40 in seat 3)

Siouxsic (EUR 16,90 in seat 4)

Tolyashik (EUR 53,09 in seat 6)

 

Dealer: Tolyashik

Small Blind: lunkan_1 (0,25)

Big Blind: Siouxsic (0,50)

 

Siouxsic was dealt: 7d - 8d - Ks - Kc - 7h

 

Tolyashik Raise (1,75)

lunkan_1 Fold

Siouxsic Raise (5,00)

Tolyashik Call (3,75)

 

Siouxsic changed 1 card: 7d - 7c - Ks - Kc - 7h from 7d - (8d) - Ks - Kc - 7h

Tolyashik changed 2 cards

 

Siouxsic Bet (11,25)

Tolyashik Call (11,25)

 

Siouxsic shows: 7d - 7c - Ks - Kc - 7h (a full house, sevens full of kings)

Tolyashik shows: 9h - 9s - Td - Th - 9d (a full house, nines full of tens)

 

Tolyashik wins: EUR 33,00 (with a full house, nines full of tens)

Rake: EUR 0,75

 

Fi byter2 kort och prickar en högre kåk än min....

 

Reepris:

Game # 184739288 - 5-Card Draw Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Avoca"

Game ended 2005-12-08 01:23:20 GMT+01:00

 

Players:

Greg9 (EUR 19,40 in seat 2)

chikki (EUR 39,20 in seat 3)

Siouxsic (EUR 25,70 in seat 4)

dkp25 (EUR 19,53 in seat 5)

officeren (EUR 20,15 in seat 6)

 

Dealer: dkp25

Small Blind: officeren (0,25)

Big Blind: Greg9 (0,50)

 

Siouxsic was dealt: 6s - 7h - 4h - Jh - 5h

 

chikki Fold

Siouxsic Raise (1,60)

dkp25 Call (1,60)

officeren Fold

Greg9 Fold

 

Siouxsic changed 1 card: 6h - 7h - 4h - Jh - 5h from (6s) - 7h - 4h - Jh - 5h

dkp25 changed 2 cards

 

Siouxsic Check

dkp25 Bet (3,95)

Siouxsic Raise (15,80)

dkp25 All-In (13,98)

Siouxsic Call (2,13)

 

dkp25 shows: Js - Jd - Ad - As - Ah (a full house, aces full of jacks)

Siouxsic didn't show: 6h - 7h - 4h - Jh - 5h (a flush, jack high)

 

dkp25 wins: EUR 37,86 (with a full house, aces full of jacks)

Rake: EUR 1,95

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattens skönaste syn. Har ganska bra read på fi som spelat aggro tidigare, har försökt sno potterna tidigare med reraisningar pre-swap.

 

Game # 184756963 - 5-Card Draw Pot Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Skibbereen"

Game ended 2005-12-08 01:49:13 GMT+01:00

 

Players:

Slavko (EUR 66,45 in seat 1)

Jim6a (EUR 59,05 in seat 2)

Tosssik (EUR 106,67 in seat 3)

Siouxsic (EUR 65,55 in seat 4)

freefight (EUR 10,90 in seat 5)

jocke_1977 (EUR 31,37 in seat 6)

 

Dealer: freefight

Small Blind: jocke_1977 (1,00)

Big Blind: Slavko (2,00)

 

Siouxsic was dealt: Tc - Kc - 7c - 4s - Jc

 

Jim6a Fold

Tosssik Fold

Siouxsic Raise (6,50)

freefight Fold

jocke_1977 Call (5,50)

Slavko Fold

 

jocke_1977 changed 1 card

Siouxsic changed 1 card: Tc - Kc - 7c - Td - Jc from Tc - Kc - 7c - (4s) - Jc

 

jocke_1977 Bet (15,00)

Siouxsic Call (15,00)

 

jocke_1977 shows: Ks - Js - 6h - Ts - 6s (a pair of sixes)

Siouxsic shows: Tc - Kc - 7c - Td - Jc (a pair of tens)

 

Siouxsic wins: EUR 42,75 (with a pair of tens)

Rake: EUR 2,25

 

Jag stekte ganska länge men trycker sen på call-button. Den här synen småler jag fortfarande åt. :lol:

 

Session: +38€

Rulle nu: 283€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite på förmiddagen. På ett av 0,25/0,50 borden satt jag med 70€ (max inköp 25€) när jag lämnade. Mycket trevligt!

 

Sedan gick jag in på ett 0,5/1 bord som inte alls ville ge mig kort. Det hela slutade med att jag reraisade preswap och fick syn av en fi. Han valde stand pat (utan att reraisa) medan jag bytte ett kort för mitt färgdrag (nej jag brukar inte spela draghänder på detta viset men nu blev det mest så i frustruation) som givetvis ej satt.

 

Fi valde som sagt stand pat men den tror jag inte på riktigt, 2 par sitter han nog ganska säkert på. Det är jag som talar först och efter att ha funderat på en fold eller att representera en triss (på detta sätt spelar de flesta en triss, dvs reraise preswap och sedan byta 1 kort) beslutar jag mig för att trycka in degen. Potten före mitt bet är ca 30€, fi steker inte så länge utan synar ner mig med mediokra 2 par. Fint läst av honom måste jag säga.

 

Nu var rullen nere på ca 250€...

 

Såg att det var spel på 2/4 och jag kunde inte låta bli att hoppa in, 52 inköp som försvann efter ett tag. Satte in ny fräscha 50€ och som tidigare på detta bord kom det inte direkt några bra kort. Till slut blir det HU mot en crazy-Kiev. Andra handen får jag QQA på handen och gör standard raise men får en reraise rakt i ansiktet. Jag synar, delvis i frustruation samt read på killen, han byter 3 kort och jag 2 o prickar en Q till. All in med resterande ~25€ och får en blixtsyn. Dock så höll mina ladies. La av på det bordet direkt efter den handen. Plussade ca 20€ på det bordet och totalt under denna session tack vare den handen.

 

Session: +13€

Dag1: +30€

Dag2: +123€

 

Rulle: 295€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte du ska klaga när du re-raisar med KKxx mot 999 och båda får kåk varav du drar det kortaste strået. Du är efter all the way. Surt? Ja! Bad Beat? Nej...

 

Varför går du inte in med fulla inköp? Finns ju inget som är så irriterande som megahänder som inte ger fullt betalt för att man har för lite deg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte du ska klaga när du re-raisar med KKxx mot 999 och båda får kåk varav du drar det kortaste strået. Du är efter all the way. Surt? Ja! Bad Beat? Nej...

 

Varför går du inte in med fulla inköp? Finns ju inget som är så irriterande som megahänder som inte ger fullt betalt för att man har för lite deg.

 

Du har helt rätt angående kåken som jag torskar. Men jag har väl inte påstått att det är en bad beat. Däremot surt..

 

Varför jag inte går in med fulla inköphar sin förklaring i att jag har mindre att förlora då. Nu vet inte jag om du spelar 5CD men det är väldigt sällan man ser folk går in med fulla inköp. I texas har du mer koll på vad motståndarna har medan i 5CD kan du _ALDRIG_ vara säker på att sitta med nöttera (undantaget är en royal då). Jag har själv suttit med fyrtal och torskat. Fulla inköp i 5CD har inte samma positiva effekt som fulla inköp i texas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter ungefär spelade nu inatt och 3 märkliga händer kom upp:

 

Hand 1:

 

Game # 185544471 - 5-Card Draw Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Cavan"

Game ended 2005-12-09 00:24:51 GMT+01:00

 

Players:

MOHTEP (EUR 12,25 in seat 1)

hessu100 (EUR 10,00 in seat 2)

Henna54 (EUR 35,80 in seat 3)

Siouxsic (EUR 13,40 in seat 4)

Gollum80 (EUR 22,70 in seat 6)

 

Dealer: Gollum80

Small Blind: MOHTEP (0,25)

Big Blind: hessu100 (0,50)

 

Siouxsic was dealt: 5d - Ks - Kd - 9d - 8s

 

Henna54 Call (0,50)

Siouxsic Raise (1,90)

Gollum80 Call (1,90)

MOHTEP Raise (5,00)

hessu100 Call (4,75)

Henna54 Fold

Siouxsic Call (3,35)

Gollum80 Call (3,35)

 

MOHTEP stood pat

hessu100 changed 1 card

Siouxsic changed 3 cards: 3s - Ks - Kd - 3h - 3c from (5d) - Ks - Kd - (9d) - (8s)

Gollum80 changed 1 card

 

MOHTEP All-In (7,00)

hessu100 Fold

Siouxsic All-In (8,15)

Gollum80 Fold

Siouxsic Payback (1,15)

 

Siouxsic shows: 3s - Ks - Kd - 3h - 3c (a full house, threes full of kings)

MOHTEP shows: 2c - 2s - Js - Jc - Jh (a full house, jacks full of deuces)

 

MOHTEP wins: EUR 33,75 (with a full house, jacks full of deuces)

Rake: EUR 1,75

 

Går normalt itne med på KK efter en sådan där reraise men gjorde det nu av någon anledning. Lustigt nog så får jag 3st treor = Kåk. Dock så hade fi högre kåk från början.. osis...

 

Hand 2:

Game # 185553581 - 5-Card Draw Pot Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Ennis"

Game ended 2005-12-09 00:34:46 GMT+01:00

 

Players:

Slavko (EUR 100,00 in seat 1)

stone_ (EUR 141,50 in seat 3)

Siouxsic (EUR 76,00 in seat 4)

manhunter (EUR 75,00 in seat 6)

 

Dealer: Siouxsic

Small Blind: manhunter (2,00)

Big Blind: Slavko (4,00)

 

Siouxsic was dealt: 4h - Ah - 9c - 2d - Ac

 

stone_ Raise (14,00)

Siouxsic Call (14,00)

manhunter Raise (22,00)

Slavko Fold

stone_ Fold

Siouxsic Call (10,00)

 

manhunter changed 1 card

Siouxsic changed 3 cards: 3s - Ah - 4d - As - Ac from (4h) - Ah - (9c) - (2d) - Ac

 

manhunter Bet (32,00)

Siouxsic All-In (52,00)

manhunter All-In (19,00)

Siouxsic Payback (1,00)

 

Siouxsic shows: 3s - Ah - 4d - As - Ac (three of a kind, aces)

manhunter shows: Kh - Js - Kd - Kc - 6d (three of a kind, kings)

 

Siouxsic wins: EUR 166,00 (with three of a kind, aces)

Rake: EUR 2,00

 

Här har jag en ruggig flax som klonkar in ett tredje A ! 8-) Samtidigt som han inte sätter sin kåk. Samma sak på denna hand. Normalt callar jag inte dessa rerais med nakna par men det var hans första giv på bordet (+ att ´jag vet sen tidigare att han har tendenser att sno potter) så edt kändes som han ville sätta sig i respekt på en gång.

 

Hand 3:

Denna hand är nästan en repris på en situation jag hade tidigare idag mot exakt samma fi. Jag reraisar honom och han väljer att stand pat:ta med sina 2 par. Som förra gången sätter jag in degen efter bytet och han callar.

Skillnaden mot förra gången är att denan gång satte jag kåken, samt att nu var det på 4ggr så höga blinds... 8-)

 

 

Game # 185555046 - 5-Card Draw Pot Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Ennis"

Game ended 2005-12-09 00:36:12 GMT+01:00

 

Players:

Slavko (EUR 102,00 in seat 1)

stone_ (EUR 127,50 in seat 3)

Siouxsic (EUR 161,00 in seat 4)

 

Dealer: Slavko

Small Blind: stone_ (2,00)

Big Blind: Siouxsic (4,00)

 

Siouxsic was dealt: 2d - Qh - 2s - Kc - Kd

 

Slavko Raise (13,00)

stone_ Fold

Siouxsic Raise (34,00)

Slavko Call (25,00)

 

Siouxsic changed 1 card: 2d - 2c - 2s - Kc - Kd from 2d - (Qh) - 2s - Kc - Kd

Slavko stood pat

 

Siouxsic Bet (78,00)

Slavko All-In (64,00)

Siouxsic Payback (14,00)

 

Siouxsic shows: 2d - 2c - 2s - Kc - Kd (a full house, deuces full of kings)

Slavko shows: Ah - Ac - Kh - Tc - Ts (two pairs, aces and tens)

 

Siouxsic wins: EUR 205,25 (with a full house, deuces full of kings)

Rake: EUR 0,75

 

En enorm portion bondtur hade jag på dessa 2 händer! Återkommer snart med dagens resultat

 

 

TILLÄGG: sessionen började med HU på 0,25/0,50 där en kille satt med 60€, jag kunde inte låta bli att testa honom. Jag lämnade bordet (för att spela på 2/4 bla när han hade ca 35€ kvar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har för mycket tilttendenser tycker jag :?

 

Få lite disciplin och håll dig på nivåer din rulle klarar av. Det är väl bättre att ha lite pengar till resan än att inte ha några alls? Jag menar din syn med AAxxx är jävligt illa tycker jag, även om du har readen på honom så kan han sitta med vad som helst. Dessutom har du 2 personer bakom dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har för mycket tilttendenser tycker jag :?

 

Få lite disciplin och håll dig på nivåer din rulle klarar av. Det är väl bättre att ha lite pengar till resan än att inte ha några alls? Jag menar din syn med AAxxx är jävligt illa tycker jag, även om du har readen på honom så kan han sitta med vad som helst. Dessutom har du 2 personer bakom dig.

 

De synarna vill jag inte kalla tiltsynar, men visst är det ju tomtesynar som turligen gick in. *tack*

 

"Nivåer som din rulle klarar av", neej detta kan jag inte. Nu vet jag inte exakta regeln men att sitta med 800€ ooch grinda på 0,25/0,50 för att någon regel säger det gör jag bara inte.

Stats:

Session: +230€

Dag1: +30€

Dag2: +123€

Dag3: +242€

 

Rulle: 525€ (Mål2 klarat!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Jo jag spelar rätt mycket 5cd, dock är jag inte speciellt bra på det. Tur att de flesta andra är sämre :)

 

Nej man kan aldrig veta om man har bäst hand, ja jag har också förlorat 4-tal mot 4-tal (och vunnit 4-tal mot 4-tal).

 

Min poäng är att tomtarna överspelar sina bra men inte monstehänder mer än vad jag gör, därför tjänar jag på att sitta med stora inköp.

 

Exempel. Jag re-raisar predraw med triss, Fi står pat jag får kåk, han bettar ut jag höjer pott och sätter honom allin han synar :shock: med 45678. Just dessa händerna vill jag täcka Fi. I motsvarande läge åt andra hållet så förlorar jag inte lika mycket som Fi gör i den här handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nyss hemkommen från jobbets jujlbord på junibacken...

 

Lirade en session tidigare idag som slutade +25€

 

Satan. Man ska inte spela p åhalvfyllan, så är det bara. Sessionen började jävligt bra men sen sprack allt. Bla torskade jag en jättepott med en kåk :shock:

 

Rullen nere i ca 200€ nu... SUCK

Nya tag framöver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt så lirade jag igår natt på halfvyllan filket inte var bra. Den sessionen slutade 365€ ( :oops: )

 

Idag var det återhämtning av rullen som gällde vilket oxå gick bra. Jag har spelat väldigt mycket HU idag på 0,5/ men även mycket på 1/2. För er som lirar 5CD kan det kanske vara kul att veta mo vilka jag spelade HU mot. Exibit blev det ett antal matcher mot på 0,5/ och på 1/2 mot Gonta.

 

Hu matchen mot Gonta gick jag rejält betalt när jag får in triss i J. Han sitter på 2 par och tror jag bluffar. Reraisen jag gjorde var på ca 60€ så det var en bra pott!

 

Det känns väldigt bra att ha lyckats få upp rullen efter misstagen igår,.

 

Stats:

Session: +230€

Dag1: +30€

Dag2: +123€

Dag3: +242€

Dag4: -365€

 

Rulle: 460€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...