DallasTower Postad 3 Oktober , 2004 Rapport Postad 3 Oktober , 2004 Var ett tag sedan jag postade något här, tyvärr så har Ladbrokes fortfarande inte åtgärdat sin kassa HH, så ni får stå ut med mitt hemmabygge. Följande hände under mitt lilla gästspel på 1/2 NL. Har inte spelat speciellt länge vid bordet och har väl ingen vidare koll på motståndarna här. Båda FI har runt 25 BB, själv sitter jag med lite drygt 100 BB. Jag är dealer tilldelas K Q UTG, UTG +1 och cut-off limpar, jag minimumraisar till 4$ (ja, jag gjorde det, så det så! Gör inte det i vanliga fall så börja inte fråga varför jag raisade preflop nu! ) SB, UTG, UTG +1 och cut-off synar. Pot 22$. Floppen kommer: K 9 Q SB och UTG check, UTG +1 (FI 1) bettar 10$. Cut-off (FI 2) går all-in med 51$ nästan direkt. Tänk, tänk. Är slagen av KK, QQ, 99 och J 10. KK och QQ mindre troliga då jag sitter med en av varje. Inte helt omöjligt att FI har gått all-in med ett starkt färgdrag. Om någon håller J 10 är jag riktigt illa ute. Dock så blir FI 1 också all-in om han synar, vilket i värsta fall betyder att jag förlorar c:a 50$ om jag får ut SB och UTG. Hjälten höjer till 92$, och mycket riktigt foldar SB och UTG. FI 1 synar med sina sista 37$. Turn 8 , River 4 FI 1 vänder upp A 5 , medan FI 2 vänder upp Q 9 och jag tar hem en ganska trevlig pot. Frågan är nu alltså om detta spelet har något +EV? En kille är redan all-in, en har bettat ganska hårt, och det finns en hel del drag på bordet. Nu hade jag nästan 4ggr mer än båda FI, och hade inte förlorat så mycket om jag var slagen/utdragen. Man ska väl heller inte glömma att det är två spelare efter mig som har lite större stackar, dock inte lika stora som mig. Hmmm... Aja, är väldigt tacksam för synpunkter, och berätta gärna hur ni hade spelat *EFTER FLOPPEN* Citera
fek02cth Postad 3 Oktober , 2004 Rapport Postad 3 Oktober , 2004 beror lite på motståndet. har han floppat ett set eller stege så är det nog inte så troligt att han går all in på floppen, då skulle jag snarare förväntat mig potbet för att skrämma färgdragen. Hans bet indikerar att han inte vill bli synad. Jag skulle höja eller folda beroende på motståndaren. den tredje snubben raisade iofs rätt hyfsat, men han kan lika gärna sitta på top pair som något annat. Citera
Hjort Postad 3 Oktober , 2004 Rapport Postad 3 Oktober , 2004 den tredje snubben raisade iofs rätt hyfsat, men han kan lika gärna sitta på top pair som något annat. Knappast "lika gärna". Citera
fek02cth Postad 9 Oktober , 2004 Rapport Postad 9 Oktober , 2004 den tredje snubben raisade iofs rätt hyfsat, men han kan lika gärna sitta på top pair som något annat. Knappast "lika gärna". nej, du har rätt. det är troligare att han sitter med toppar än något annat eftersom det är en vanligare hand. Dock var det inte det som var poängen. Citera
Nimrod Postad 11 Oktober , 2004 Rapport Postad 11 Oktober , 2004 Med bet+stor reraise är du nog oftast efter här. Jag tror det är -EV att trycka all in här, speciellt eftersom UTG+1 är kvar efter dig. Naturligvis är det av väldigt avgörande betydelse hur du läser dina motståndare. Har dom utan att tveka kört all in med AK i liknande lägen osv. Men med så många potentiella händer (även om du kan i princip anta att ingen har KK, QQ eller AhKh här beroende på hur dom agerade preflop) som slår dig här är det svårt att tro att KQ är bra nog. Det sagt, trevligt att du vann. Man mår alltid lika bra när man fattar ett svårt beslut som visar sig hålla. Citera
Recommended Posts