Gå till innehåll

NLT - Hur spela runt A4o shorthanded?


mdmar

Recommended Posts

Jag spelar mest SH, .5/1, 1/2 NL. Det går stadigt uppåt - den klassiska upp o ner-kurvan såklart men uppåt över tid:)

 

En fundering bara: Imina ögon är A-345 inget man synar en ordentlig preflophöjning. Jag åker dock alltför ofta på nån mupp som synar min 4-6 X BB pf-raise med A-x, och hittar esset och kör stenhårt på det hela vägen. Sabbar alla finfina KK,QQ,JJ,1010...

 

jag blir galen på alla dessa A-kåta synare :twisted:

 

Vad säger ni? Är det jag som inte fattar SH-spelet? Jag kan ta det i så fall - vill bara veta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar mest SH, .5/1, 1/2 NL. Det går stadigt uppåt - den klassiska upp o ner-kurvan såklart men uppåt över tid:)

 

En fundering bara: Imina ögon är A-345 inget man synar en ordentlig preflophöjning. Jag åker dock alltför ofta på nån mupp som synar min 4-6 X BB pf-raise med A-x, och hittar esset och kör stenhårt på det hela vägen. Sabbar alla finfina KK,QQ,JJ,1010...

 

jag blir galen på alla dessa A-kåta synare :twisted:

 

Vad säger ni? Är det jag som inte fattar SH-spelet? Jag kan ta det i så fall - vill bara veta...

 

Perfekt om de kör stenhårt då kommer man undan billigt.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar mest SH, .5/1, 1/2 NL. Det går stadigt uppåt - den klassiska upp o ner-kurvan såklart men uppåt över tid:)

 

En fundering bara: Imina ögon är A-345 inget man synar en ordentlig preflophöjning. Jag åker dock alltför ofta på nån mupp som synar min 4-6 X BB pf-raise med A-x, och hittar esset och kör stenhårt på det hela vägen. Sabbar alla finfina KK,QQ,JJ,1010...

 

jag blir galen på alla dessa A-kåta synare :twisted:

 

Vad säger ni? Är det jag som inte fattar SH-spelet? Jag kan ta det i så fall - vill bara veta...

 

Perfekt om de kör stenhårt då kommer man undan billigt.....

Håller med värre om dom sitter och check-synar ner hela vägen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar mest SH, .5/1, 1/2 NL. Det går stadigt uppåt - den klassiska upp o ner-kurvan såklart men uppåt över tid:)

 

En fundering bara: Imina ögon är A-345 inget man synar en ordentlig preflophöjning. Jag åker dock alltför ofta på nån mupp som synar min 4-6 X BB pf-raise med A-x, och hittar esset och kör stenhårt på det hela vägen. Sabbar alla finfina KK,QQ,JJ,1010...

 

jag blir galen på alla dessa A-kåta synare :twisted:

 

Vad säger ni? Är det jag som inte fattar SH-spelet? Jag kan ta det i så fall - vill bara veta...

 

När du sitter på KK, QQ, JJ, 1010 .. och floppen kommer A hög. då vet du ganska lätt att du är slagen. Däremot så är situationen roligare när du själv har AK, AQ och dom har synat med A 2,3,4 .. och spelar lika hårt! Ja så länge dom inte har två par såklart ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta spela Shortthanded då om du inte vill att folk ska syna med Ax spela fullring så slipper du det!

 

Tack för ditt kreativa svar - det är svaren i den andan som lyfter upp kvalitén...

 

Men då får du väl sluta klaga på saker som är bra för dig!!

 

Tex Om du har qq höjer 4bb innan floppen en kille synar, floppen kommer a 5 6 tex och du blir checkraisad eller höjd, det är väl ganska uppenbart att killen har ett ess, eftersom du höjde innan floppen borde han ju tro att du har ett och alltså inte bluffa dig med ett ess på bordet.

 

Sen när du har ak kan du ju ta hela deras stack om du känner igen spelaren....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Moderatorhatt]

QoS är på flyget med Gdaily och Nusseman så ingen av dem har nog tid att moderera. Jag sitter på flygplatsen och slösurfar i väntan på boarding.

 

Appropå rubriken så är den väl lite olämplig så den ändrar jag. Personligen så tycker jag uttryck som "gayraise", "A-bögar", "muppfitta!, mfl är ok att använda (de är lite kul och är imo inte nedvärderande mot homosexuella eller kvinnor) men de är ju inte förenliga med forumpolicy.

 

I övrigt så är det värt att påpeka vikten av att skriva speltypen i rubriken. NLT är inte det enda spelet som finns och en del av postarna i den här tråden tror att det handlar om fixlimit eftersom det är vad de spelar. Delar av FLT-diskussionen hit.

[/Moderatorhatt]

 

En fundering bara: Imina ögon är A-345 inget man synar en ordentlig preflophöjning. Jag åker dock alltför ofta på nån mupp som synar min 4-6 X BB pf-raise med A-x, och hittar esset och kör stenhårt på det hela vägen. Sabbar alla finfina KK,QQ,JJ,1010...

 

jag blir galen på alla dessa A-kåta synare :twisted:

Du borde verkligen inte förlora särskilt mycket med TT-KK när det ligger ett ess på brädan. Du måste ju låta motståndaren vinna några potter också, det är inte direkt något att hetsa upp sig över.

 

Vad säger ni? Är det jag som inte fattar SH-spelet? Jag kan ta det i så fall - vill bara veta...

Ingen aning om vad du förstår eller inte förstår med shorthanded. Undrar du om det är ett vettigt spel att syna stora höjningar preflopp med typ A4o?

 

Oftast inte. Men det är inte heller nödvändigt en särskilt bra idé att göra stora höjningar preflopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en pajas som använder en sexuell läggning som skällsord

 

Är du seriös?! omg i så fall...

 

Undrar du om det är ett vettigt spel att syna stora höjningar preflopp med typ A4o?

 

Ja, det är precis det jag far efter. Självklart går jag/man inte med längre än vad man behöver då esset dyker upp på brädan; det jag däremot funderar över är om jag kanska borde anamma inställningen till A som många tycks ha när det gäller SH,NLT. DET - mina vänner - var den enkla funderingen :)

 

Ps. Angående rubriksättningen ska naturligtvis forumpolicy hållas. I övrigt anser jag att en rubrik ska sticka ut tillräckligt mkt för att väcka intresse, samt att den inte ska leda alltför långt bort från essensen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna höjningar med A4o 10K händer och kolla statistiken sen kanske kan vara en idé? Mitt svar på frågan är att det är ganska värdelöst, om man gör det för att verkligen pricka ett A och få betalt. Däremot synar man ju en del i position med any 2 mot rätt motståndare som man tror att man kommer kunna ta många potter ifrån i postflop-spelet, och då kan ju förstås de händerna ibland vara Axo-nånting, men lika gärna T2o eller dyl.

 

Faktum är ju att just folk som synar en höjning med A4o och sen spelar det träffade esset som stål hela vägen till river är EXTREMT lätta att ta pengar ifrån, när man väl ha sett de göra det. Så slutsatsen är: nej, börja inte syna A4o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...