Gå till innehåll

Carribean Cruise, märkligt telefonsamtal?


crockey

Recommended Posts

I lördags fick jag ett litet suspekt meddelande på min telefonsvarare. Det var en kvinnlig förinspelad röst som sade att jag hade vunnit en

all-in cluded resa till Karibien. Hon angav ett nummer jag skulle ringa samt en kod jag skulle uppge. När jag ringde detta nummer fanns det inte i bruk men jag är inte helt säker på aty jag uppfattade numret korrekt för hon rabblade väldigt snabbt. Vet inte vad jag skall tror om detta så jag kör en vild chansning och undrar om någon här fått et liknande samtal. Det sades ingenting om vem som stod bakom detta bara ett telefonnummer. I och med att man lirar en hel del poker på olika sajter så antog jag först att det kunde ha med pokern att göra men varför skulle jag vinna något helt gratis ??

 

Samtidigt vill man ju gärna hoppas att det skall vara sant. Känns ju lite maktlöst att inte veta varifrån detta kommer. Vad tror ni ??

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en klassisk scam att meddela någon att dom vunnit en resa. Sen ska man bara ge kortnummer för att fixa med försäkring mm. Det brukar finnas fina hemsidor som ser riktiga ut mm så det enda egentliga sättet att inte gå på det är att använda skallen.

Låter det för bra för att vara sant? = Ja, då är det nog det.

Vill dom ha kortnummer "bara för att", "dom ska inte dra något" osv. = Be dom dra.

Har du inte deltagit i något lotteri. = Lägg på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar en hel del på Ladbrokes, sedan Nordicbet, Gaming Club, River Belle o några andra....

Jag tror oxå detta är ett skämt men har aldrig varit med om det förut så man undrar ju. Vad jag definitivt vet är att jag inte kvalificerat mig till någon resa via nån turneringsseger i alla fall.

 

Det som gör att det till 90% är ett skämt är att det är förinspelat meddelande samt att det inte talas om vem som ligger bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst, min personliga åsikt:

 

Går man på sådant här är man så dum att man förtjänar det.

 

 

 

Det finns inte folk som ringer runt och ger bort semestrar. Lika lite som det där mailet som erbjuder dig $200 mil om du bara ger ditt kontonummer är på riktigt. Det bara är så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...