Gå till innehåll

TGrinder

Avstängda användare
  • Innehåll Antal

    1 390
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av TGrinder

  1. Dafuq?! Edit: 17 i odds nu, måste ju slänga in en railpeng.
  2. Results Graph - Options - Show All-In EV (Men du spelar väl på Svs (?) och där visas som dom flesta vet inte din korrekta All-In EV)
  3. Gamblob 49ers lär ju vara lagom glad när han ser att Dez är borta 10-12 veckor. Tråkigt för ligan också då jag tycker han är en av ligans mest sevärda spelare.
  4. Hahahaha, så jävla guld!
  5. Fungerar alldeles utmärkt, första året som jag kör med NFL Game Pass och det är så mycket mer värt än att lägga pengarna på Viaplay.se som jag kört tidigare säsonger (kanske är det för att jag föredrar amerikanska kommentatorer/experter).
  6. Dissa Meta obv.
  7. Undra vem det är som har problem som sitter och skryter i sin egen dagbok hur dina klasskamrater har "antytt" att du tar roids. Hahahahahahaha, du är nog pf största skämt!
  8. Du vet att han givetvis inte var helt seriös men du vet att jag var seriös, är det så du menar? Om du extra knäcker som spågumma på Lördagskvällar så är jag nästan beredd att slanta upp lite för att du ska förutspå årets SB-vinnare.
  9. Syftade mer på länken du postade, men tydligen behövdes det en förklaring för att du skulle förstå. Har jag bustat dig i någon turre eller på något CG bord sista tiden eftersom du verkar vilja beefa med mig?
  10. Krävs inte mycket för att bli din idol..
  11. Jag försvarar honom fortfarande, vad vill du jag ska säga? Att jag plockar upp Fred Jackson medans Geno är skadad var ett ganska enkelt belsut. Behövde lite backfield och Geno verkar ju vara hatad av hela ligan så är inte orolig att någon plockar upp honom (jinx). Don't be mad brah! Puss
  12. Du var lite sugen på Geno notera jag, skicka mig ett offer så ska jag tänka på saken.. Edit: Det va visst Grossman, men "förslaget" är öppet..
  13. Alla utom jaroiten om jag förstått det, om inte berghet drar sig ur i sista stund. Tycket för övrigt att fördelning på prispengarna ser bra ut.
  14. Mannen, när får man se en comeback på twitch från dig?
  15. Vilka stakes och vilken winrate snackar vi om? Vore intressant att se lite siffror.
  16. Har vi gjort några ändringar på bänkens storlek än (eller kommer vi anpassa det efter alla betalningar har kommit in)?
  17. Håller med förgående kommentarer.
  18. Sorry boys, precis hemkommen från semester så inte hunnit fylla i doodlen, men Måndag är spikat som jag förstått det och det låter suveränt! PM:ar dig senare för cash osv Shahin. #Taggad
  19. Varit dåligt med updates här sista veckan. Blivit födelsedagsfirande, middagar och även en mjukstart av semestern så grinden har inte varit en första prioritet. Hade dock en väldigt givande coaching-session i Måndags där vi bland annat gick igenom dom sista 3 händerna jag postade här (KK, 33, 56s). Fick väldigt bra input och en del eye-openers, speciellt när vi diskuterade KK handen. Där han förklarade hur utländska spelare ser på oss svenskar. Vilket var väldigt intressant. Och ja, han sa även att det är en SYN med KK men sågade mig inte så hårt som PF-eliten gjorde utan tyckte mitt resonemang made sense. Tanken är väl inte att jag ska outa exakt allt han säger/lär ut till mig här men kan säga att han stod bakom mig till 100% och tyckte jag spelade helt korrekt när det kom till 33 och 56s handen. Och för att svara på sullas resonemang att man enbart bör ha en push/fold range här, självklart kan vi ha en raise/fold range på bubblan. Blir med största sannolikhet sista posten (såvida jag inte klonkar något ikväll) innan jag drar mot varmare breddgrader så mod kan väl låsa dagboken så återkommer jag när jag har fötterna på svensk mark igen.
  20. Brukar vanligtvis inte spela Mån-Tisdagar, men kände att jag ville få inte lite volym innan semestern. Så kickade igång ett förmiddagspass som slutade precis som dessa två händer gjorde.. Game flow osv.. Poker Stars, $10 Buy-in (200/400 blinds, 50 ante) No Limit Hold'em Tournament, 9 Players Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. SB: 18,294 (45.7 bb) Hero (BB): 4,237 (10.6 bb) UTG+1: 11,918 (29.8 bb) UTG+2: 48,736 (121.8 bb) MP1: 11,506 (28.8 bb) MP2: 7,089 (17.7 bb) MP3: 5,134 (12.8 bb) CO: 26,163 (65.4 bb) BTN: 12,855 (32.1 bb) Preflop: Hero is BB with 3:spade: 3:diamond: UTG+1 raises to 800, 7 folds, Hero calls 400 Flop: (2,250) 4:diamond: 9:club: 5:heart: (2 players) Hero checks, UTG+1 bets 11,068 and is all-in, Hero calls 3,387 and is all-in Turn: (9,024) K:club: (2 players, 2 are all-in) River: (9,024) Q:heart: (2 players, 2 are all-in) Spoiler! Results: 9,024 potFinal Board: 4:diamond: 9:club: 5:heart: K:club: Q:heart: Hero showed 3:spade: 3:diamond: and lost (-4,237 net) UTG+1 showed Q:diamond: A:diamond: and won 9,024 (4,787 net) Denna var på bubblan också (vs mindre bra "reg").. Poker Stars, $100 Buy-in (500/1,000 blinds, 125 ante) No Limit Hold'em Tournament, 7 Players Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. SB: 11,425 (11.4 bb) BB: 9,852 (9.9 bb) MP1: 25,032 (25 bb) MP2: 38,348 (38.3 bb) MP3: 12,252 (12.3 bb) Hero (CO): 13,154 (13.2 bb) BTN: 6,301 (6.3 bb) Preflop: Hero is CO with 5:club: 6:club: 3 folds, Hero raises to 2,100, 2 folds, BB calls 1,100 Flop: (5,575) 5:diamond: J:spade: Q:club: (2 players) BB bets 7,627 and is all-in, Hero calls 7,627 Turn: (20,829) 9:spade: (2 players, 1 is all-in) River: (20,829) 8:diamond: (2 players, 1 is all-in) Spoiler! Results: 20,829 potFinal Board: 5:diamond: J:spade: Q:club: 9:spade: 8:diamond: BB showed T:club: 9:club: and won 20,829 (10,977 net) Hero showed 5:club: 6:club: and lost (-9,852 net)
  21. Äsch, all good! Mest besviken för stunden. Måndag nu och solen skiner, finns inte så mycket att klaga över. Bara gnugga vidare! (:
  22. F*ttsmet.. http://www.boomplayer.com/en/poker-hands/Boom/15131397_A4DEEE5F9E Ute med 14 kvar, $18K till 1:an. Livet.. Edit: Kom även på att jag åkte ur The Hotter $55 på 14:e plats med $20K till 1:an, måste vara mitt turnummer. 14
  23. Och när är det "rätt typ av motståndare"? Du har, precis som jag 0-händer mot FI. Att börjar prata om några andra scenarios är helt orelevant. Vi har fortfarande KK och vi behöver inte veta hur min 4-bets range ser ut. Och om den är balanserad eller ej. Faktum kvar står fortfarande att det är FI 5-bets range som är intressant. Antingen synar vi eller så foldar vi. I vilket fall som helst så tänkte jag dra igång ett turrepass om någon timme, folk får gärna diskutera vidare. Jag har förklarat mina tankar angående handen på bästa sätt och har inte så mycket mer att tillägga.
×
×
  • Skapa nytt...