Gå till innehåll

DavidDuzak

Members
  • Innehåll Antal

    1 115
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av DavidDuzak

  1. nvm
  2. jag som trodde att alla pokerspelare välkomnade variansen och enbart körde trafikförsäkring. skämt å sido. för mig var moderna försäkringar billigast, jag kör på halvförsäkring med tillägg för viltskada då det kryllar av ren, björn och älg här på vägarna i norrland. förmodligen inget du behöver ta i beaktning. för mig blev halvförsäkring drygt halva priset. se till och var noggrann med att ta bra bilder när du gör en annons, inte att underskatta.
  3. burgers and beers på rörstrandsgatan är nice, ligger 15 min gång från casinot, enkelt hittat med google maps eller tbana till st eriksplan. se till att be om extra dressing på burgaren bara.
  4. minst en gång i timmen tar jag ett break och gör the flying lotus
  5. Starta konto på en bank som är avsedd för sparande, tex nordnet eller avanza. Där kan du spara pengar som du egentligen inte har tänkt att använda. Det tar någon dag att ta ut pengar därifrån vilket mest troligt kommer göra att du inte spenderar de lika lättvindigt.
  6. se upp så att han inte trycker till dig...
  7. Många av de argument som ligger grund till era investeringar skulle enligt böcker inriktade mot värdeinvestering, som tex The Intelligent Investor eller Security Analysis, klassa era köp som spekulation och inte investeringar. Du har inte övervägt att kanske läsa någon av ovan nämnda böcker Heltok? Eller är det lika lönt att föreslå det som det är att försöka få trillske att läsa Humer? Huruvida böckerna eller ni har rätt har jag givetvis ingen aning om, men jag tror ändå att det skulle vara bra för alla bitcoin/teslakramare här att vidga sina vyer något.
  8. du förtjänar verkligen en eloge till hur fint du framförde din poäng
  9. tycker om möblerna var för sig men i samband så tycker jag det blir lite för mörkt med stolar i valnöt, svart bord, grå matta och grå soffa. skulle vara nice om någon av de större prylarna var i en ljusare färg så att säga. jag tycker tavlan vid köket var nice också
  10. vad tjänar du på att dela med dig av den här informationen om bolaget är så bra som du säger, är det enbart för att vara snäll? saken är att du ger en alldeles för positiv bild av vad som mest troligt är ett riktigt skitbolag. och vad du kan tänkas tjäna förutom eventuell kursstegring har jag svårt att se. du får bumpa mitt svar om 10 år när du har fått rätt. mest troligt gissar jag att du kommer ha hunnit sälja av nära toppen något innan konkurs.
  11. Gått back varje år sedan 2006, nu vänder det!
  12. Förutom ph kottes vackra yttre och optimala ljusspridning så ska man inte heller glömma bort att det även är ett mycket gediget hantverk, ty det tar hela tre dagar för dansken att banka ihop en[källa saknas].
  13. håller med meckel. skulle inte vilja göra affärer med denna person även om hon erbjuder sig att betala vad ni faktiskt har kommit överens om. känns som en affär som skulle kunna få sura efterdyningar...
  14. finns det någon annan som har känt av doften förutom henne? om inte så skulle inte jag vika ner mig angående priset men det antar jag att du inte kommer att göra heller. jag tycker att det är oväntat roligt att få följa med i försäljningsprocessen, hoppas att du får det sålt nu också!
  15. det går inte att kräva av köpare att besiktning sker innan kontraktskrivning?
  16. Var det bara ett muntligt lånelöfte?
  17. .
  18. hade inte orkat lägga de här summorna själv men nice är den.
  19. DavidDuzak

    flugan

    Cal
  20. av det lilla jag har kikat kontorsstolar så verkar kinnarps vara mest prisvärda. en sak jag störde mig med aeron var att den inte har nackstöd.
  21. kan tyckas dyrt men samtidigt är matbaren en av sveriges bästa restauranger, ligger på en väldigt exklusiv adress och levererar en extremt komplett och mycket bra produkt. tycker inte att det är konstigt att hamburgaren kostar 300kr+ även om det kan tyckas dyrt i jämförelse med annat.
  22. efterfrågar ranking av era tre bästa lunchställen!
  23. Någon har varit aktiv på min skype i natt.
×
×
  • Skapa nytt...