-
Innehåll Antal
4 382 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
4
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av Opteron
-
kan vara för att väldigt få är tillräckligt bra på soko för att kunna göra djupare analyser.
-
Jag spelar 2/4 på worldpx och jag tycker det känns galet mycket svårare än partypoker (hoppas dock att jag bara upplever lite negativ varians, ligger på ca 0.3BB/100 utan rakebacken). På partypoker har jag haft nästan 4BB/100 i två månader och här upplever jag ett helt annat spel, alla köper in med 50BB och preflopspelet känns grymt bra. small stakes hold´em känns helt förlegad här så jag satsar stenhårt på hold´em for expert players. Eftersom det finns lika många bord uppe på 5/10$ som på 2/4$ och knappt några på 3/6$, tror ni att det är bättre ev på att spela ett 5/10-bord istället för 2st 2/4$?? Kanske är ungefär lika bra spelare där och jag kommer spela bättre på endast ett bord istället för 2?
-
köpte en från amazon, även om jag bara spela limit cash game så skadar aldrig kunskap Dessutom gillar jag att läsa böcker av sklansky.
-
Verkligen ställ in, speciellt när det är winner takes it all
-
vad hoppas du få ut av att spela med 7-4o då? Hoppas på att träffa par i 7:or och pusha till rivern för att få visa upp dem mot din motståndares par i damer? Sen kommer du plötsligt tjäna mycket mer pga att att alla betalar av dig med vad som helst?
-
röstar du på folkpartiet hjort?
-
Vad har small stakes för brister?
-
A9 spelar eller lägre spelar jag aldrig förutom för att stjäla blinds. Hur tänker du när du höjer i tidig postion med A10? Enda händerna du kommer få emot dig är AK-AJs om du inte har nån riktig knäppis att bråka med. A10 är solklar fold i tidig postion om den inte är suited.
-
UTG försöker antagligen stjäla blindsen med ganska många händer, du har väl så lite kvar att han nästan är pot-committad om du går all in. Jag tycker du ska gå all in då det bara är högre pocketpar du verkligen är rädd för.
-
Tillverkad så sent som 2003, helt perfekt skick och bild. Utmärkt för dig som inte har extremt trång lägenhet eller helt enkelt inte vill lägga 5 lax på en tft. maxupplösning 2048*1536 optimalt 1600*1200 Finns i stockholm 1000kr
-
Raise så långt det går. smack, smack, smack. Bara skriker lägre set och KK om dina motståndare
-
4BB/100 ska väl verkligen inte vara några problem på 2/4$ fixed fullring efter att raken är tagen på t ex partypoker. Jag ska spela på den där rakefria sidan nu som har grymt mycket action på fixed-fr-borden och hoppas på 6BB+/100.0.
-
enda anledningen att inte köpa en 30" är att man är för fattig. Ska man BARA spela poker på sin dator är man förhoppningsvis vinnande så alltså finns ingen anledning att spara ynka 5-9k vid valet av skärm.
-
Har du för övrigt ens läst boken?
-
boken gäller från 0.0001/0.0002 upp till så högt som motståndarna ser för många händer och går för långt med dem. Funkar bättre ju sämre spelare men är åtminståne fortfarande prima på 2/4$ partypoker
-
Tror du vinner mer än 40% av gångerna...
-
Tycker också att det låter lågt men det är väl bara att ändra själv? Jag ligger för övrigt på 11.5% PF raise.
-
Rakeback, partypoker, hur??? För övrigt måste jag rekommendera partypoker då allt funkar jättebra, fulla bord och spelarna är i allafall klart sämre än mig. Har dock ingen erfarenhet av pokerstars...
-
Det var ju trevligt Förlorade floppad nötfärg i 5-handed pott för några dagar sen (2/4 FL party 10-manna) då klöver 8 på rivern gav killen med K 9 straight flush.
-
Spelar Fixed fullring 2/4 på party. Vilken är den bästa autorate-algoritmen?
-
Hmmm, är det inte ganska meningslöst att behöva reloada på FL? Jag menar han kan ju ta med sig $100000 till bordet om han vill, på en gång. Han kan ju inte spela bort mer än ett visst antal bet per hand i alla fall... Om du är megatiltad så tror jag inte du tänker "hmm, 600 låter som en lagom summa att tilta bort och så jag sätter in det och nöjer mig sen" Är nog mer: sitta och skrika och höja --> förlora och skrika --> tryck på rebuy där det förifyllda värdet är 100 --> tryck OK.
-
Jo kanske, men UchngdMyName var ingen dålig spelare och det var så lite så jag tänkte minimera risken att han skulle lägga sig mot min raise och mr maniacs höjning om han satte mig på bara färgdrag (vilket jag satte minst en av de andra på).
-
då spelar du för lite fixed! Nu råkade pakitoNguyen ha högsta paret men han skulle gjort likadant med vilken hand som helst. Han reloadade 6 gånger på detta bord
-
***** Hand History for Game 4277200576 ***** $2/$4 Texas Hold'em - Monday, May 15, 16:58:01 ET 2006 Table Seven Seas (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 10 Seat 3: petepan ( $340.50 ) Seat 5: PakitoNguyen ( $121.50 ) Seat 7: fekalur ( $5.50 ) Seat 9: Terribleswee ( $155.50 ) Seat 10: UChngdMyName ( $118 ) Seat 4: HERO( $150 ) Seat 6: LadInsane ( $334.25 ) Seat 8: okupatorka ( $79 ) Seat 1: Groundhog7 ( $219.50 ) Seat 2: LonelySWF ( $97 ) petepan posts small blind [$1]. HERO posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 6s 8s ] PakitoNguyen raises [$4]. LadInsane folds. okupatorka folds. Terribleswee folds. UChngdMyName calls [$4]. Groundhog7 folds. LonelySWF folds. petepan folds. HERO calls [$2]. ** Dealing Flop ** [ 3s, Js, Qs ] HERO bets [$2]. PakitoNguyen raises [$4]. UChngdMyName calls [$4]. HERO calls [$2]. ** Dealing Turn ** [ Jh ] HERO bets [$4]. PakitoNguyen raises [$8]. UChngdMyName calls [$8]. HERO raises [$8]. PakitoNguyen raises [$8]. UChngdMyName calls [$8]. HERO calls [$4]. ** Dealing River ** [ 8d ] HERO bets [$4]. PakitoNguyen raises [$8]. >You have options at Mount Jade Table!. UChngdMyName calls [$8]. HERO raises [$8]. PakitoNguyen raises [$8]. UChngdMyName calls [$8]. HERO calls [$4]. PakitoNguyen shows [ Th, Qh ] two pairs, queens and jacks. UChngdMyName shows [ 7c, Jc ] three of a kind, jacks. HERO shows [ 6s, 8s ] a flush, queen high. HERO wins $118 from the main pot with a flush, queen high.
-
överkort/A-7 av den slasliga killen och AA-KK på den andra?
