Var inte min turre minst sagt. Redogör lite nedan om vad turren eftersom jag hade lite % ute.
Började på ett riktigt soft bord med 5finnar som var dead money, men hade egentligen aldrig något av värde mot dom, så hände egentlien ingenting.
Efter ett par timmar fick jag sen byta bord till ett bord med snäppet mer kompetent motstånd om än "bra värdemässigt". Folk hade noll koll på betsizing och ett vanligt scenario var "raise 500, 3bet 3000". Kom till bordet med 20k-ish men tappade rätt snabbt 7-8k på en 3bet, bet flop, bet turn, ge upp river, inte jättevackert, men var väl ändå möjligen motiverat att skjuta tom två gator mot just han. Harvade sen ett tag med en stack som pendla mellan 9-12k, för att chippa upp till 16-17k-ish med AT mot A8 på en XXAXA bräda, sen kom nådastöten.
Utg öppnnar(800) jag flattar AA i mittposs
Floppen kommer K92rainbow, han bet 1200, jag syn.
Turn ger en blank 6a och han checkar, jag bettar 1700 och får en checkraise till 6200. Ärligt talat fattar jag inte vad han ska ha, finns ingen rimlighet i att spela en stark hand(set/tvåpar, vad för tvåpar han skulle ha ser jag inte ens med tanke på utg-raisen). Väljer hur som att syna, inte för att jag ska någonstans, utan bara för att han om det skulle vara något sicko-bluff move inte ska komma undan utan att ge mig det sista med.River minns jag inte ens, och det spelar ingen roll, den är tokblank, han skyfflar, jag synar, han har 66, hejdå Bjoelle.
Checkraisen på turn är obv generellt rätt stark mot en "medelålders gubbe som verkar vara polare med tajtarslet Aki Pysing". Men det är som en jävla våldtäkt på sitt turnade set, för det enda han får värda av på den brädan är väl typ AK/AA/KQ. Det gör helt enkelt väldigt ont i mitt hjärta att han fick marker för ett mongospel.