-
Innehåll Antal
2 941 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
1
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av bjoelle
-
Lika dyrt som det ser flashigt ut?
-
Ta ett djupt andetag och lugna ner dig. Det är som det är, Roffe är bannad "." slut.
-
Finns inget som heter "yttrandefrihet" på ett forum som drivs i kommersiella syften.
-
EPT Köpenhamn 2012 - officiell diskussionstråd
bjoelle svarade på valterego ämne i Liverapporteringar
Varför sitter Valterego vid pokerbordet? Trodde han skulle rapportera =/ -
Har nu läst igenom tråden och ska försöka få ihop svar på diverse frågor så gott det går. Angående den sena utnämningen som valberedning och huruvida Juha-matti agerar valberedning. Huruvida Juha-matti står som valberedning eller ej är fortfarande en fråga för Murat, det jag vet är att jag tillfrågades på tok försent. Så Juha-matti, ring gärna Murat, ring sen mig, Murat har mitt nummer. Jag var väl medveten om att det var på tok försent efter att ha läst stadgarna, men valde efter övervägande att ändå ta på mig rollen eftersom det är något som behövs göras. Dvs, jag som många andra vill inget annat än att ha att fungerande förbund, och då behöver någon göra någon form av valberedningsjobb, i detta fallet jag. Angående att stadgarna inte följs gällande inskickade förslag etc. Jag kommer pga att stadgarna inte följs fullt ut inte lägga fram ett förslag på styrelse, det är för mig det enda rättvisa/rimliga alternativet. Jag vill jämföra det med att ett normalt valberedningsjobb är som ett "researchjobb", men jag har valt att nu sköta detta som ett "Lagerjobb". Jag tar emot kandidaturer, ser till att prata med var och en för att veta till 100% att de kandiderar och skriver ner de på en lista. Listan pressenterar jag sedan på årsmötet för val av medlemmarna. Jag hoppas att jag nu rett ut de frågetecken som fanns. Hoppas även att folk har förståelse för att jag enbart är en av alla som vill få förbundet på fötter och har tagit ett otacksamt jobb som jag från början inte getts rättvisa förutsättningar att sköta korrekt. Ses på årsmötet
-
[ Jag har dock de fula bordsbenen, men samma problem med tomma väggar, dessutom högt i tak även här. Ikea hade tidigare "träramar" som man spände tyg över, tror dock de utgått ur sortimentet. Tror de varit nöt, man dämpar ljudet lite och kan få det lite trevligare.
-
Tror jag vågar gissa på Ikea, för tror det är exakt samma kombination jag själv har
-
Jag tror att svaret är vad du hade gissat, ungefär. Men tanken är väl till viss del att förbundet ska trycka på för att kunna bedriva poker på småklubbar där det spelas om några hundralappar utan att vara i någon form av "gråzon". Och det görs ju lättast med klubbarna involverade. Edit: Precis klivit grinden, och rejält trött i kolan. Utvecklar gärna svaret under morgondagen, även om jag anar att någon säkert hunnit före då
-
Tror bestämt pokern i Borås kan klassas som död atm.
-
Jag förstår inte exakt hur du menar med formuleringen "prova att skapa ett wpt-konto", antingen fungerar det, eller så fungerar det inte. Du om någon borde väl vara den som har svaret på det?
-
Är väl egentligen samma argumentation som tidigare. Det är ingen god ide att "dela upp spelarbasen". Att erbjuda 3st olika varianter(räknar inte in HU) 5/6/9 delar upp spelarbasen, vilket aldrig är en fördel. Jag skulle gärna vilja veta hur ni på Svs resonerat i det här läget? Ni fick en förfrågan per mail och så slänge ni upp det? På vilket sätt trodde ni det skulle vara bra/hjälpa?
-
Du är sent ute, resten av forumet är redan medvetna om det.
-
Ja, innan har vi ju bara kunnat mumsa kallkorv utan bröd och ketchup.
-
"umgås"?! Sen när började en man som gör den musiken du gör kalla det för "umgås"!?
-
Men kollar du mot förmodan in här utlovar jag att vara blixtsnabb på att needla dig om att du inte fick vad du förväntade dig få i helgen
-
Ändrat urlen till en forumpost som länkats in här i ett par inlägg, detta eftersom vi plockat ut inläggen till en egen tråd.
-
haha, underbara historier. Varför har vi inte en tråd för detta i OT!? "Min kompis är så snål att..."
-
Tallinn - Livepoker / Turnering och cashgame ?
bjoelle svarade på ToBad ämne i Utlandsboende och kontor
Reval park hotel & Casino är såvitt jag vet det enda Casinot som finns(?) i Tallin/Estland där det går att få spelat lite poker. Fram till i förrgår har jag hört det sägas att det också är ett av få Casinon som är omöjliga att slängas ut ifrån, något min vän Sigge gladeligen motbevisade. -
Jag är så bakfull idag att jag på allvar nästan trodde på dig ett tag
-
Är knappast någon som skulle ställa till problem, men att jag personligen tycker det är trevligare att inte ha Lapproffe där är ju en åsikt han jobbat hårt för att få mig att ha. Tycker det är löjligt att en vuxen man som han gnäller på det viset, är ju han, och inte någon annan som hotat folk som är anmälda till turneringen. Sen att flertalet säger att han är en trevlig gubbe "irl" ger jag blanka fan i faktiskt. Jag kommer obv dit och spelar oavsett han kommer eller ej, men har 0 intresse av att prata med fanskapet.
