-
Innehåll Antal
2 941 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
1
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av bjoelle
-
I mitt huvud ser det ut såhär just nu:
-
När ens DB utan att man förstår börjar handla om Dilba.
-
dudduuddudududududududu dududududu, söndag! Hejdå pengar.
-
En öppen spelmarknad i Sverige vore rätt trevligt.... Seriöst svar: Beklagar det inträffade. Driv det så jävla långt du bara kan.
-
Sitter med två bord kvar, varav ett på Stars.baguette. Uttråkad och glad som man är efter ett par öl kör jag google translate och försöker chatta lite med baggarna, men blir bara en lång monolog. Savez-vous qui est Dan Glimne?
-
Får Kul att du gör oss sällskap till Tallinn
-
När fredagar inte är pokerfria innehållandes umgänge med sambon är det öl/rödvins-grind som gäller. Har historiskt bra fredagsresultat småberusad. Ska bli extra intressant med dagens XL-series 4-max.
-
Bra initiativ, ska hämta lite pepparkakor i nästa pause jag med, så jag blir snällare. I vanlig ordning är jag proffs på att vinna saker och slog till på en Iphone 5a av okänd 5-modell i en added-turre på en sajt jag spelar på.
-
Bah! Nu är du allt bara en surkärring! Ta en pepparkaka
-
"propaganda" som del av titeln på DBn är såklart tänkt som en gnutta humor
-
Ja, och nej. Jag tycker delar av inlägget är riktigt bra, andra är meninglösa. Men på det stora hela tycker jag det är läsvärt. Man får ha i åtanke att det inte skrivs så mycket läsvärda inlägg ang det överhuvudtaget. På det stora hela tycker jag egentligen frågan "Vad är det riktiga Poker-SM?" är rätt ointressant, man kan vända och vrida på det i evigheter. Var man kommer ha sin åsikt, och tror sällan man får någon att ändra sig. Tror dock svaret kommer vara tydligt för alla om ett antal år när det inte längre är lukrativt att driva poker för det statliga spelbolaget.
-
Och så var det dags igen. SuperXL eventsen på pacific livar upp vardagsgrinden för en som inte är så mycket för FTOPS. Bjudits på intressanta event såsom "show me" där vinnande handen ALLTID vissades upp efter avslutad hand, levlingskrig deluxe, minst sagt. Förövrigt, några glada forumbesökare som dyker upp i Tallinn nästa vecka för 500e turren där? Eller kanske kikar in på Casino Monopol i Göteborg i mellandagarna för CPW?
-
Fick avsluta även + på kontona. För alla vet vi ju att hur kul det än är att satelita in live-event är det inte direkt att räkna som vinst... än. Dagens propaganda: Rekar läsning av Rosjons senaste blogg(2dec). Låter bli länkningen då jag inte är helt up2date med nuvarande praxis för sånt på forumet Ni kan nog googla er till det.
-
Påbörjar grinden med ett plocka ett paket till Paf Poker Challenge, nu ska vi se om vi kan vinna lite pengar med.
-
Försök inte posta youtubelänkar och spela samtidigt...
-
Apropå det här med kärleksförklaringar till Reval Park så är tydligen den slaskturre jag och en vän ska spela nästa vecka på Radisson i Tallinn, då Reval Park om det inte redan är rivet, står tomt för att rivas. Fina fräscha hotelrum istället för sunkmysiga slitna rum med spermabefläckade fåtöljer. Fräschare, men inte lika charmigt. Att dömma av bilder från Pokerfinnkampen är det dock samma "casino", typ, vilket är trevligt. Det innebär att man får vara hur full man vill utan att bli utslängd.
-
Skämten är inte långsökta. Ni kids/90-talister är bara för unga för att förstå referenserna.
-
Tänkte i denna DB posta allmän Svepof-propaganda blandat med någon enstaka handhistory och kärleksförklaringar till numera nedlagda Reval Park. Kort info: - Haft någon gammal nedlagd DB - Tidigare agerat nazi-mod här på forumet - Är inte "bjolle" på Stars. - Turregrindar, vilket kan liknas vid att bli analt våldtagen dag ut och dag in. - Ledamot i Svenska Pokerförbundet - Är lagom tjock(lite för lagom tjock atm) - Har en döv hund som finns att se på min Stars.baguette avatar - Älskar lågvarians MTTs mer än Snusarn gillar snus. - Kallar dybban för "Min favoritlakej i hela världen" - Hatar Tbilisi. - Har en fäbless för gubbkepsar, gubbiga glasögon, och tweed. Gubbighet i allmänhet alltså. - Påbörjar varje grindpass med Håkan Hellströms live-skiva från Way out west 2010( ) m.m.
-
Kul att trolla med posts som blir borttagna
-
Kul att höra att du börjar förfesta nästan ett halvår innan.
-
Det frågar jag mig med. Men är ju inte direkt så att man kommer fram till Microgaming, man blir ju blockad redan av "insert microgaming-skin" support. Dumma svar och undviker att svara på frågor gällande tex återbetalningen, och det faktum att de redan erkänt collusion och påstår sig ha stängt av spelarna det handlade om i min första anmälan. Sen påstår de att dem inte kan svara på frågor före utredningen är klar. Motsäger alltså sig själva. Läser någon "microgaming-skin"-reppe det här är ni för min del fria att kommentera hur ni ser på anstormningen av colludande spelare från Tbilisi.
-
Tack Erik. Fått bekräftat av Microgaming att det var collusion, men ingen info om ersättning. Infon jag fick ang ersättning utlovade inte när jag skulle få den, och om den ens skulle vara det faktiska inköpet. När man nu varit mer uppmärksam märkte jag av samma grej igår igen, och anmälde det med. Tbilisi-scammarna/botsen verkar älska 6-max turrarna minst sagt. Jag ställer mig nu dock frågande till hur drabbad jag varit av det här historiskt under det ungefärliga halvår det sägs hållt på? Verkar ju tyvärr som det bara är av intresse att informera om att jag blivit scammad när jag anmält det, och det fullkomligen strömmar in nya tbilisi-konton. Sharkscopear man lite på random-konton från Tbilisi hittar man snabbt samband mellan dom. Vet att fler forumiter spelar på micro, är knappast ensam drabbad av det här.
-
Tar mig friheten att bumpa tråden. Råkade ut för precis samma sak idag. Precis som TS var det i en av 6max turrarna. Som tur var hade jag läst lite om problemen med colludande spelare från Tbilisi för någon vecka sen, och uppmärsamma det rätt snabbt. De var 4st spelare på det bordet, de spela inga potter mot varandra, förutom i något enstaka fall då någon av de hade tappat marker, de balansera då stackarna. Oavsett hur dåliga de är, om de så är bots, så är det svårt att spela 1vs4, om inte tom omöjligt, åtminstone med det antalet bord jag normalt har uppe. Jag gissar på att de använder Microgamings latereg-funktion för att regga samtidigt och på så vis få ett "nytt bord" öppnat för turren. Jag har naturligtvis anmält det via den sajt jag spelar på som säger att de ska skicka det till microgaming. Vi får se hur det utvecklar sig. Det som retar upp mig med det hela är inte just nu när jag märkte att jag blev söndercolludad av ett gäng från Tbilisi, utan att jag förmodligen blivit det många ggr innan utan att märka det. Att dömma av det jag läst mig till i ämnet verkar Microgaming uppriktigt sagt inte göra sådär jättemycket åt saken, jag hoppas de motbevisar mig. Uppmanar folk som spelar på Microgaming att notea upp Tbilisia spelarna, så man lättare kan se om man blir utsatt för collusion. Pga någonting med sajten de spelar på system har alla "-" eller "_" i nicket, så ganska lätt att hitta. Här kan ni läsa mer om det: http://www.pokerwinners.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1024:microgaming-confirm-tbilisi-collusion-scandal&catid=20&Itemid=867 (Är inte läkningen OK med mods, så får ni ursäkta och editera bort)
-
Slöläste några sidor här. Ordet "badboyifiering" dök upp i huvudet på mig
