Gå till innehåll

Mecklenburgare

Members
  • Innehåll Antal

    3 030
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Mecklenburgare

  1. En enkel lösning är att inte ha sådant hemma
  2. Du menar att genom att koncentrera hela dagens intag kring en kortare period? Jag brukar även träna på fastande mage. Kan säga som så att gör ingen skillnad, i alla fall inte för mig. Anledningen till att jag kör "periodisk fasta" är att jag helt enkelt är för lat för frukost. Jag sover hellre tio minuter längre än går upp och trycker i mig lite frukost.
  3. Varför köra periodisk fasta? Vad är det egentligen det ska ge? Jag kör någon form av otvingad periodisk fasta då jag inte äter frukost. Äter lunch runt 11:30-12:00, sen middag runt 18-20. M.a.o. så äter jag inom ett 8h-fönster. Har dock inte märkt någon skillnad mot hur jag ätit tidigare.
  4. gz
  5. Inga av kläderna jag köpt på H&M går att använda idag. De sitter bra när jag går ut ur affären. Efter några tvättar är de bra till att torka skor med. Köper du en ordentlig skjorta däremot så håller den hela livet ut och lite till.
  6. Annars hade de nog förlorat pengar
  7. Så en snus i halvtimme ungefär? Känns lite overkill MVH snusfri i 5.5 år.
  8. Över en och en halv dosa om dagen?
  9. Grafikkort brukar inte lira speciellt bra utan drivare. Jag hade testat att köra in några äldre. Har du kvar skivan så ta från den.
  10. Testat med äldre drivare? Annars kan du testa Omega. http://www.omegadrivers.net/index.php?option=com_content&view=article&id=53&Itemid=53
  11. http://www.csn.se/aterbetala/nedsattning
  12. Tur att jag bara har jobbdator och jobblur
  13. Okej, är ingen hejare på lagtolkning. Jag vill tolka det såhär: En TV är gjord för för att kunna titta på TV-sändningar(ie avsedd), men kan även användas till annat. T.ex. för att visa informationsfilmer, som vi har här på jobb. Således måste licensen betalas även om det inte är till för ändamålet att ta emot en TV-sändning. En dator är gjord för, ja, väldigt mycket, men inte explicit att ta emot TV-sändningar(ie inte avsedd). Den kan användas för att ta emot TV-sändningar, men den är inte avsedd för det.
  14. Sen säger ju lagen 2 § En TV-mottagare är en sådan teknisk utrustning som är avsedd att ta emot utsändning eller vidaresändning av TV- program, även om utrustningen också kan användas för annat ändamål. Lag (2006:798). En dator är väl knappast avsedd för att ta emot TV-sändning? Antar att detta kommer gå till domstol så vi får väl se vad de kommer fram till.
  15. Börja spela något multiplayer-spel.
  16. This, mycket bra sida! Tror jag gjot i princip allt där.
  17. http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/136469-logitech_optical_gaming_mouse_g400
  18. Vad har Tv4 med public service att göra?
  19. "Dialog förs med systemleverantör, Boss Media, för att se om det finns några tekniska lösningar för ytterligare förbättra funktionalitet inom området". Haha är det ett skämt? Ställ lite krav på er leverantör för helvete.
  20. Japp. När jag plugga så kostade att parkera vid skolan. Men vi upptäckte att vi endast fick parkeringsböter på tisdagar. Så lade bara på pengar denna dag och vi var utan böter. Det ändrades dock sista terminen. Men sparade nog in en del pengar där.
  21. Det var den jag nämnde tidigare
  22. Tack för tipsen. Kör på med lite fler frågor! De har en fin delikatess med amerikanskt kött på ICAt vid mig. Men har inte vågat köpa då jag inte känner att jag kan tillaga det ordentligt än. Så blir ofta bara någon ryggbiff/entrecôte då och då. Nu senast var det ganska tjocka ryggbiffar. Skulle tippa på 4cm. Hur stor roll spelar det? Stekte väldigt varmt och det blev mörkt väldigt snabbt på båda sidorna. Sen var det inte alls bra i mitten. Antar att gjutjärn är att föredra att steka i? Dagen efter testade jag på lite lägre värme och lite längre stektid, blev bättre men inte tillräckligt bra. Jag drar mig gärna från att köpa hela bitar då jag inte innehar några styckkunskaper. Mammas gubbe jobbar dock för servera så antar att han kan fixa det kött du beskriver. Ska höra med honom. Nu vet jag inte var du bor. Men känner du till någon slaktare med bra kött i Stockholm?
  23. "Fransk Maffia" som visades på SVT. Mkt bra!
  24. Nice med köttips. Brukar ofta misslyckas med mina bitar. Övade lite i helgen och blev lite bättre. Om vi säger att jag köper kött som går ut på dagen. Är det ändå safe att ha i kylen två dagar? Ett stort problem jag har är själva stekningen. Jag vill ha mitt blodigt men det ska ändå gå att skära igenom relativt enkelt. Har du lite stektips?
×
×
  • Skapa nytt...