larsf Postad 19 Maj , 2007 Rapport Share Postad 19 Maj , 2007 Spelar mot två fiskar efter en rundcheck kommer en potbet, är det bluff eller KK, 7x eller? Skulle jag reraisat Donkments Potbet innan floppen med AA ds? Hur spelar men denna? Game #4139616533: Omaha PL ($2.50/$5) - 2007/05/19 - 13:05:16 (CET) Table "Heeleyhazel" Seat 1 is the button. Seat 1: LeonieS ($262 in chips) Seat 2: Donkament ($1979.75 in chips) Seat 3: riveraces ($546.75 in chips) Seat 4: siho ($1882 in chips) Seat 5: polli ($3023.35 in chips) Seat 6: Gypsyb001 ($489.75 in chips) Donkament: posts small blind $2.50 riveraces: posts big blind $5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to riveraces siho: calls $5 polli: calls $5 Gypsyb001: folds LeonieS: raises to $27.50 Donkament: raises to $97.50 riveraces: calls $92.50 siho: folds polli: folds LeonieS: calls $70 ----- FLOP ----- Donkament: checks riveraces: checks LeonieS: checks ----- TURN ----- King of Diamonds8 of Clubs Donkament: bets $302.50 riveraces: ??? Normalt spelar jag PLO 100 men skottade lite så jag var ite helt bekväm med att syna här.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 19 Maj , 2007 Rapport Share Postad 19 Maj , 2007 Nu när du får chansen att bomba in så stor del av stacken pre med din hand - gör det. Som spelat är det fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beck Postad 19 Maj , 2007 Rapport Share Postad 19 Maj , 2007 Donkament: raises to $97.50 riveraces: calls $92.50 Är det här någonsin rätt spel? Frågar av nyfikenhet då jag inte är omahaspelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 19 Maj , 2007 Rapport Share Postad 19 Maj , 2007 Donkament: raises to $97.50riveraces: calls $92.50 Är det här någonsin rätt spel? Frågar av nyfikenhet då jag inte är omahaspelare. Jag kan inte heller spela Omaha för fem öre men att AAds med T9 till är en hand vill potta så mycket det bara går med preflop har jag listat ut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 19 Maj , 2007 Rapport Share Postad 19 Maj , 2007 är inte donkament gdaily? dega pre obv... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 19 Maj , 2007 Rapport Share Postad 19 Maj , 2007 Dega pre. Om du nu synar bara (felaktigt) så måste du släppa mot alla betar på floppen eller turn (hur ska jag annars vinna potten på dam hög). Även om det är en bluff, så har fi säker tmassor med outs mot dig, och ligger du efter så har du antingen 2 eller 6 outs (ibland 8). Som det var nu hade en av fi 15 outs mot dig, dvs du leder yterst marginellt eller ligger gigantiskt efter. http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/26217-gdaily-mestadels-pottbetar-pa-parbet-63.html#post669283 Här finns slutet på handen, men kika inte vidare. Men nej, du kan inte syna på turn. Däremot är det som sagt tjänstefel att inte dega preflop med en av top 20 starthänder när du får chansen att fyrbeta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 19 Maj , 2007 Rapport Share Postad 19 Maj , 2007 Kul att handen kom upp två gånger på forumet, ur olika synvinklar LeonieS är lite av en fisk så jag ville isolera mig... Finns en hand där i min dagbok där jag synade ner honom med 7xyz på floppen 34457 typ. Sjuor ska väl stå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
larsf Postad 19 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 Maj , 2007 Tack för feedbacken, och jag skulle reraisat, men mot gdaily på en nivå jag egentligen intespelar på blev jag lite feg... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 19 Maj , 2007 Rapport Share Postad 19 Maj , 2007 Dega pre.Om du nu synar bara (felaktigt) så måste du släppa mot alla betar på floppen eller turn (hur ska jag annars vinna potten på dam hög). Även om det är en bluff, så har fi säker tmassor med outs mot dig, och ligger du efter så har du antingen 2 eller 6 outs (ibland 8). Som det var nu hade en av fi 15 outs mot dig, dvs du leder yterst marginellt eller ligger gigantiskt efter. http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/26217-gdaily-mestadels-pottbetar-pa-parbet-63.html#post669283 Här finns slutet på handen, men kika inte vidare. Men nej, du kan inte syna på turn. Däremot är det som sagt tjänstefel att inte dega preflop med en av top 20 starthänder när du får chansen att fyrbeta. bör han inte pusha turn mot ditt bett? skulle du checka KKxx eller 7xxx på floppen? är väl bara 88xx som går om...? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 bör han inte pusha turn mot ditt bett? i 2 fall av 4 ligger han efter, rejält efter (sex outs eller 2) i 1 fall av 4 har jag "halva kortleken som outs" (denna gången var jag på en ren bluff och hade ändå 13 outs, och andra mptståndaren som är med hade 15 outs (överlappande med mina) i 1 fall av fyra leder han skulle du checka KKxx eller 7xxx på floppen? Det är exakt de händer jag checkar med på floppen (KK för att jag floppat så stark hand, 7xxx för att jag vill checkraisa). Jag checkar oftast färgdraget i det här läget också, för att försöka lits ut om det är levande eller om någon har en sjua. är väl bara 88xx som går om...? Alltså, top tvåpar är ingen stark hand, öppen stegdrag är ingen stark hand. Har fi bestämt sig för att bara syna preflop, så måste han lägga sig på flop/turn, för han har ju spelat hela handen som att han vill se ett ess eller floppa i alla fall ett nötfärgdrag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slashyboy Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Skulle bombat mycket hårdare preflop Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Skulle bombat mycket hårdare preflop Det har vi konstaterat ungefär 100 gånger nu, men vad OT ville ha hjälp med var flopp/turnspelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Har rätt svårt att se så väldigt många sjuor i näven på Donkaments efter 3-bet pre. Visst kan det finnas, men är väldigt långt ifrån säkert. Och om han har en sjua har han ju troligen nästan aldrig K7, så stegdraget är åtminstone något levande. Så händerna att vara rädd för är väl typ KK, fyra-i-rad med sjua samt AA med färgdrag. 88 torde vara rätt avlägset. Men jag tror inte riktigt på att KK pushar turn då den är väldans nära oslagbar då ingen av motståndarna indikerat vare sig sjua eller AA. Liknande resonemang gäller för den redan otroliga 88. Så visst, man är väl knappast jättefavorit, men jag har också svårt att se händer som begraver stegdrag + topptvå. Jag blir inte väldigt upprörd för en push här, särskilt inte som ni provocerat Ola att bluffa och killen bakom gav frikort på färgdragsflopp. Angående floppen vet jag inte riktigt. Iom att brädan är parad är ju tvåparsdrag ingen direkt fara, utan bara färgdragen som är något större problem. Håller inte riktigt med att topptvå är så illa, handen är ju väldans väl maskerad för att vara AA. Edit: Såg Olas hand. 4-beta honom riktigt ofta när han slaskar så här pass. Ett ess + sidokort borde väl vara ungefär tillräckligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 20 Maj , 2007 Rapport Share Postad 20 Maj , 2007 Har rätt svårt att se så väldigt många sjuor i näven på Donkaments efter 3-bet pre. Visst kan det finnas, men är väldigt långt ifrån säkert. Du inser inte att jag trebetat varje hand i ungeför en timme? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Franco_Baresi Postad 22 Maj , 2007 Rapport Share Postad 22 Maj , 2007 Du inser inte att jag trebetat varje hand i ungeför en timme? Hur mår du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts