Gå till innehåll

Main Event Passport


PokerStars_Karl

Recommended Posts

Hej,

 

Årets upplag av main event kval är här.

 

Main Event Passport

 

Med Main Event Passport kan du kvala in till en rad Main Events runt om i världen och så även till World Series.

 

Man kan välja mellan fem main events:

 

* World Series of Poker (WSOP)

* PokerStars Caribbean Adventure (PCA)

* European Poker Tour (EPT)

* Latin American Poker Tour (LAPT)

* Asia Pacific Poker Tour (APPT)

 

När man vinner ett Main Event Passport får man ett prispaket värt $13 000, som inkluderar inköp till ett Main Event, hotellboende och pengar. Man kan då välja mellan main eventsen ovan och man skall då ha i åtanke att väljer man EPT London eller PCA 2012 får man mer för pengarna eftersom paketen är värda mer än $13 000.

 

Hur kan man kvala in?

 

* Kontantsatelliter

* FPP-satelliter

* Steps-satelliter

 

Satelliterna till Main Event Passport hittar man under flikarna 'Event' -> 'Passport' i lobbyn.

 

Se även följande länk för mer information:

http://www.pokerstars.se/poker/promotions/main-event-passport/

 

Har ni frågor om Main Event Passport svarar vi gärna på dem här.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Förekommer möjliga frågor med de två absolut vanligaste frågorna:

 

Vad är inkluderat i paketen till Main Event?

 

Paketen innehåller följande:

 

* WSOP Main Event - $13 000 krediterat till spelarens PokerStarskonto. Spelaren ansvarar själv för att köpa in till eventet direkt hos arrangören samt ordna resor och boende.

* EPT London Main Event - paketet inkluderar plats i Main Event, hotell, fickpengar samt en plats i eventet £550 NLHE, till ett värde av $13 750**.

* 2012 PCA Main Event - paketet inkluderar plats, hotell och fickpengar och är värt $14 500.

* APPT säsong 5 Main Event - spelare kan välja vilket APPT-event de vill spela (paketet är normalt värt $8 000) och får återstående pengar krediterade till sitt PokerStarskonto.

* LAPT Main Event - spelare kan välja vilket LAPT-event de vill spela (paketet är normalt värt $5 000) och får återstående pengar krediterade till sitt PokerStarskonto.

 

#Två av paketen till Main Event är värda mer än $13 000. Måste jag betala mellanskillnaden?

 

Nej. PokerStars betalar mellanskillnaden.

 

Se även faquen som besvarar ytterligare ett par vanliga frågor:

 

http://www.pokerstars.se/poker/promotions/main-event-passport/faq/

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag lyckades knipa ett paket igår kväll.

 

Vill först tacka för ett superbra kval! Vann sub-saten för 55$ och sen gick det hela vägen :)

 

Det står att om man väljer WSOP Main event så måste man sköta alla bokningar själv och får pengarna på sitt konto, samtidigt som det står att man inte får ta ut vinsten i pengar. Kan jag använda pengarna till andra events eller binder jag på något sätt upp mig att köpa in mig till just Main Event för vinsten?

 

Har ni några hotell med extra bra priser på? Det är lite meckigt att ordna allt detta själv då jag inte varit i Vegas tidigare.

 

railade lite igår eftersom jag själv tänkt spela men missade registreringstiden precis. grattis! är ganska säker på att du får göra precis vad du vill med pengarna. kolla här: http://www.pokerstars.se/wsop/faq/

 

Kan jag låta pengarna ligga kvar på PokerStars och använda dem för kontantspel och turneringar?

Absolut – du får låta pengarna ligga på PokerStars. Men vi hoppas att du spelar i eventet i Las Vegas och representerar PokerStars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

xonden - Grattis till vinsten.

 

Om du väljer WSOP Main event som det paket du vill spela så krediteras $13 000 till spelarens PokerStarskonto. Spelaren ansvarar själv för att köpa in till eventet direkt hos arrangören samt ordna resor och boende. Vi kan tyvärr inte rekommendera några hotell osv, men jag är säker på att det finns många här på forumet som gärna hjälper till med tåd och tips om detsamma.

 

Precis som Moleskin skrev så kan man låta pengarna ligga kvar på PokerStars och då använda dem till kontantspel och turneringar osv.

 

Lycka till!

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...