Gå till innehåll

Heypoker stejkar speltorsk. "Läs inlägg 1 innan du postar!"


Big Less

Recommended Posts

Det finns en skribent på ett annat pokerforum som är forumets kändaste profil. Inte för att han är duktig och vinner, utan för att han är en sådan jävla speltorsk. Han försöker sluta, men det går inte. Istället gular han gång på gång och skriver öppet om hur dåligt han mår, hur han käkar antidepp (och andra preparat) och att han förlorar pengar han inte har råd att förlora. Han har varken jobb, inkomst eller sysselsättning överhuvudtaget. Och det är liksom ingen hemlighet, utan det är det han skriver om och därför han är känd.

 

Heypoker har tydligen uppmärksammat reklamvärdet i så många följer den stackars saten och därför stejkat honom, så att han ska kunna fortsätta spela poker. Dealen är att han spelar på deras site, skriver dagbok om det på forumet (massor av folk följer den och alla vet att han kommer förlora, den här gången också) och sedan delar de på de eventuella spelvinsterna.

 

Är det jag som är blödig, eller är det fruktansvärt cynisk att gå in och stejka en riktig jävla speltorsk, när han egentligen borde få vård? Killen spelar NL50 och är inte vinnande, så Heypoker kan knappast hävda att han är känd eller lovande. Han är en helt vanlig speltorsk, med den skillnanden att han skriver på ett stort forum om sina misslyckade försök att hantera missbruket.

 

Vad säger ni andra? För egen del tycker jag att det är bland det mest cyniska jag har sett i marknadsföringsväg, men det kanske bara är jag som är naiv?

 

 

LÄS FÖLJANDE INNAN DU POSTAR:

 

1. Håll er till att prata om heypokers agerande.

2. Tidigare vipshops-problem hör hemma i heypokertråden.

3. Inga personangrepp

4. Inga spekulationer om sajtnicks' date=' dvs outningar

 

Följ punkterna ovan så vi slipper ge ut infractions eller banna folk. [/b']

/Bjoelle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 168
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Säger en del om Heypoker tycker jag. Jag ser det som negativ reklam för dom, skulle def. kunna skita i att spela där endast pga. en sån här sjuk "sponsring"

 

Samma här.

 

Det är tydligt att killen mår dåligt. Det är inte så att han gular en rulle och garvar, utan det märks att spelande tar över och förstör hela hans liv. Han senaste inlägg i dagboken handlar om ångest, psykologbesök och psykofamaka. Man tycker att ett pokerbolag borde vilja undvika att förknippas med sådant, om inte annat för att det spelar monopolivrarna i händerna, men för Heypoker är kanske all uppmärksamhet bra uppmärksamhet och det är ju många som läser dagboken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jag som är den kända profilen. Och jag har haft en del problem tidigare, jag har pratat med heypoker mycket och dom vill hjälpa mig till 100%. Vi har stora planer på detta och få mig på fötter igen. Dom vill absolut inte utnyttja mig utan enbart hjälpa mig.

 

Och speltorsk, visst jag har skottat bort mycket vinster, men jag spelade tidigare åt en känd affe (Kanske är han som startat tråden, vad vet jag). Spelade då upp 400€>5000€ på en månads grind från NL20 utan problem. Det är senaste månaderna jag mått dåligt men nu har jag kommit på fötter och det kommer visa sig hur detta artar sig. Vad säger ni om ett par månader om jag är NL100 reg pga heypoker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra för dig men fortfarande lika jävla illa från deras sida.

Det vet jag väl inte, får dom mig bli stabilt vinnande så är det +EV för båda. Dom vill verkligen hjälpa mig, även om jag förstår att dom även är ute efter uppmärksamhet då jag blir lite av en reklampelare. Men sålänge dom hjälper mig accepterar jag det till 100%.

 

Mer info kommer förmodligen senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. Vad säger ni om ett par månader om jag är NL100 reg pga heypoker?

 

Komigen nu, du är ju verkligen tvärkass på poker och är inte ens vinnande på nl50 efter år? av grindande... Du har misslyckats så många gånger att det är pinsamt. Men keep it up underhållning på ganska hög nivå, Känner mig jävligt nöjd med mig själv och känns som man är långt ifrån spelberoende när man läser det du skriver :mrgreen: glhf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Komigen nu, du är ju verkligen tvärkass på poker och är inte ens vinnande på nl50 efter år? av grindande... Du har misslyckats så många gånger att det är pinsamt. Men keep it up underhållning på ganska hög nivå, Känner mig jävligt nöjd med mig själv och känns som man är långt ifrån spelberoende när man läser det du skriver :mrgreen: glhf

 

Hoppet är det sista som överger människan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Komigen nu, du är ju verkligen tvärkass på poker och är inte ens vinnande på nl50 efter år? av grindande... Du har misslyckats så många gånger att det är pinsamt. Men keep it up underhållning på ganska hög nivå, Känner mig jävligt nöjd med mig själv och känns som man är långt ifrån spelberoende när man läser det du skriver :mrgreen: glhf

Vi får väl se, men tycker inte att ni ska klanka ner på heypoker, dom är riktigt sköna killar enligt mig. Dom var/är villiga att stejka mig och det är mitt val, det är inte så att jag kommer gråta ut i aftonhoran att dom dragit ner mig i skiten, absolut inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet jag väl inte, får dom mig bli stabilt vinnande så är det +EV för båda. Dom vill verkligen hjälpa mig, även om jag förstår att dom även är ute efter uppmärksamhet då jag blir lite av en reklampelare. Men sålänge dom hjälper mig accepterar jag det till 100%.

 

Mer info kommer förmodligen senare.

 

Undrar vad dem marknadsföringsansvariga har under pannbenet... Deras varumärke kommer att skjunka väldigt mycket av det här.

 

Tycker dom borde ta bort stejken och enbart hjälpa dig att bli av med spelberoende. Sen skulle du kunna få lön för att skriva om ditt spelberoende på deras forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...