Gå till innehåll

POKERFUSK, avslöjandet kommer!


perK69

Recommended Posts

God kväll. Jag kommer nu att presentera en del sensationella uppgifter. Många kommer att skratta åt mig, håna mig, förakta mig. Några kanske kommer vara kloka och lyssna, fundera och bilda sig en egen uppfattning.

 

Nåja, nu kör vi.

 

Jag har, genom vissa kontakter, fått reda på att inom kort ( gissningsvis två-tre veckor ) så kommer det att släppas en bomb i nätpokervärlden. Det har nämligen visat sig att ett pokernätverk använt sig av mycket tvivelaktiga metoder, ja man kan nog kalla det för fusk. Nätverket har enligt de uppgifter jag fått använt sig av egna pokerrobotar, som spelat i det egna nätverket. Anledningen till detta är att ge sken av ett större spelarantal än det faktiskt är, samt att på oärlig väg vinna pengar. Vems fickor dessa pengar hamnat i vet jag inte. Om robotarna har kunnat se motståndarnas kort vet jag inte heller. Men faktum är att dessa robotar tidvis har rensat borden, och vunnit en hel del pengar, på nivåer från microlimit och uppåt.

Nätverket har varit frikostigt med bonusar och liknande, vilket förmodligen är möjligt just pga nätverkets egna robotar, som efter eget bevåg kan plocka tillbaka önskvärd summa pengar.

 

Hur har då detta kommit ut? Jo, givetvis genom en läcka. Jag har nära kontakt med en person som i sin tur har kontakt med personen som är förstahandsbärare. Denna story kommer att försöka säljas till någon tidning eller annan mediakanal, för att sedan släppas ut till allmänheten. Givetvis finns det ett egenintresse i detta avslöjande. Nätverket som kommer att pekas ut kommer med all säkerhet göra allt för att motbevisa detta, men jag kan försäkra er om att informationen kommer att vara mycket trovärdig!

 

Jag kommer fortgående att uppdatera er om vad som är på gång. Och jag vill säga EN SAK till: Ni som nu går in här och förlöjligar mig, kallar mig för troll, lögnare etc, KOM IHÅG VAD NI HAR SAGT och stå för detta om några veckor också... om ni hade en ANING om hur smutsig pokerbranschen är skulle ni häpna.

 

Mvh Per K.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 124
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Om det nu var så att ngn sajt skulle ha detta systemet, så skule det undergräva hela deras förtroende hos kunderna.... kommer att ta hus i helvete om så är fallet....

 

Tur att man inte lär vara en av de drabbade, då jag bara lirar på SvS..... Men riggförespråkarna lär ju sitta och gotta sig om detta skulle stämma...

 

Hur som helst... Lets wait and see!!

 

tack för en heads-up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God kväll. Jag kommer nu att presentera en del sensationella uppgifter. Många kommer att skratta åt mig, håna mig, förakta mig. Några kanske kommer vara kloka och lyssna, fundera och bilda sig en egen uppfattning.

 

Nåja, nu kör vi.

 

Jag har, genom vissa kontakter, fått reda på att inom kort ( gissningsvis två-tre veckor ) så kommer det att släppas en bomb i nätpokervärlden. Det har nämligen visat sig att ett pokernätverk använt sig av mycket tvivelaktiga metoder, ja man kan nog kalla det för fusk. Nätverket har enligt de uppgifter jag fått använt sig av egna pokerrobotar, som spelat i det egna nätverket. Anledningen till detta är att ge sken av ett större spelarantal än det faktiskt är, samt att på oärlig väg vinna pengar. Vems fickor dessa pengar hamnat i vet jag inte. Om robotarna har kunnat se motståndarnas kort vet jag inte heller. Men faktum är att dessa robotar tidvis har rensat borden, och vunnit en hel del pengar, på nivåer från microlimit och uppåt.

Nätverket har varit frikostigt med bonusar och liknande, vilket förmodligen är möjligt just pga nätverkets egna robotar, som efter eget bevåg kan plocka tillbaka önskvärd summa pengar.

 

Hur har då detta kommit ut? Jo, givetvis genom en läcka. Jag har nära kontakt med en person som i sin tur har kontakt med personen som är förstahandsbärare. Denna story kommer att försöka säljas till någon tidning eller annan mediakanal, för att sedan släppas ut till allmänheten. Givetvis finns det ett egenintresse i detta avslöjande. Nätverket som kommer att pekas ut kommer med all säkerhet göra allt för att motbevisa detta, men jag kan försäkra er om att informationen kommer att vara mycket trovärdig!

 

Jag kommer fortgående att uppdatera er om vad som är på gång. Och jag vill säga EN SAK till: Ni som nu går in här och förlöjligar mig, kallar mig för troll, lögnare etc, KOM IHÅG VAD NI HAR SAGT och stå för detta om några veckor också... om ni hade en ANING om hur smutsig pokerbranschen är skulle ni häpna.

 

Mvh Per K.

 

Hehe, du har säkert rätt. Du får dock räkna med att tomtarna som inte tror att pokerbolagen fixar och donar med sådant där kommer att såga dig. Jag tillhör som tur inte den gruppen utan jag läser det du skriver med glädje. Undrar om det är de bottarna som alltid drar ut en på rivern i varje jävla pott. Det skulle inte förvåna mig ett dugg.

 

Angående det du skriver om så är det nog bara toppen på ett isberg. Hoppas allt kommer fram inom sinom tid. Det förtjänar de fuskande rakejagande svinen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att många här inne förmodligen skrattar åt ovanstående inlägg.

MEN, jag vet även att många har haft sina funderingar också på pokerbolagens ärlighet. För mig är det FULLSTÄNDIGT obegripligt hur man som spelare helt blint kan lita på, och till och med försvara, pokerbolag som man inte har den minsta insyn i. Fullständigt naivt.

 

VARFÖR håller pokerbolag och sajter på med allt hysch-hysch tror ni?

Allt från rakebackerbjudanden som de smyger med ( NEJ, vi erbjuder inte rakeback... host host.. ) till dessa ljusskygga "propdeals" där vissa spelare får mer än 100% tillbaka i rakeback. Men INGEN sajt vill öppet erkänna att det förekommer...

 

Det är MÅNGA som jobbar på att finna dessa aktörers dolda sidor, för det finns många. Ofta är ägarna halvkriminella eller åtminstone med halvkriminella kontakter, som vill EN SAK: Tjäna pengar.

 

Om alla pokerbolag är fifflare vet jag inte, tror inte det. Men att ett nätverk är det, det är jag säker på. Vänta och se säger jag bara.

Och sluta vara så naiva. Tänk själva, lyssna inte på alla pokerfreaks som skulle gå i döden för sin hobbys äkthet.

 

Tänk själva.

 

/Per K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att många här inne förmodligen skrattar åt ovanstående inlägg.

MEN, jag vet även att många har haft sina funderingar också på pokerbolagens ärlighet. För mig är det FULLSTÄNDIGT obegripligt hur man som spelare helt blint kan lita på, och till och med försvara, pokerbolag som man inte har den minsta insyn i. Fullständigt naivt.

 

VARFÖR håller pokerbolag och sajter på med allt hysch-hysch tror ni?

Allt från rakebackerbjudanden som de smyger med ( NEJ, vi erbjuder inte rakeback... host host.. ) till dessa ljusskygga "propdeals" där vissa spelare får mer än 100% tillbaka i rakeback. Men INGEN sajt vill öppet erkänna att det förekommer...

 

Det är MÅNGA som jobbar på att finna dessa aktörers dolda sidor, för det finns många. Ofta är ägarna halvkriminella eller åtminstone med halvkriminella kontakter, som vill EN SAK: Tjäna pengar.

 

Om alla pokerbolag är fifflare vet jag inte, tror inte det. Men att ett nätverk är det, det är jag säker på. Vänta och se säger jag bara.

Och sluta vara så naiva. Tänk själva, lyssna inte på alla pokerfreaks som skulle gå i döden för sin hobbys äkthet.

 

Tänk själva.

 

/Per K

 

 

Även om det var sant, vad förväntar du dig?

Som ny medlem, inga bevis eller nåt så blir du bara tagen för

250px-Internet_Troll_velu_ill_artlibre_jnl.jpg:)

 

Det finns säkert kriminella innom pokern osv, antagligen i högre andel än i många andra branscher... men som sagt, vad förväntar du dig för respons på tomma anklagelser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det nog som du säger. Visst, det finns många seriösa bolag, men det lär förekomma mer än ett där skumma saker förekommer. Märkligt vore väl annars i en bransch där så mycket "lätta" pengar är i omlopp. Att t.ex. Ladbrokes, Expekt eller Svs skulle rigga och greja är ju knappast troligt, men att mindre kända nät/sidor gör det kan man nog räkna med. Jag har dock funderat länge på varför ingen anställd tidigare "talat ut", det måste dock vara ett antal 1000 som jobbar på de olika pokerbolagen, och någon måste någon gång blivit sur på någon chef och velat läcka. Vi får väl se vad som kryper fram här. Att bara såga eller skratta åt inlägg som dessa är ju korkat...låt killen säga vad han ska och ta ställning sen. Konstigare saker har nog hänt än att ett pokernätverk skulle vara riggat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på detta: För två-tre år sedan så skrattade många åt påståendet att det kunde finnas pokerrobotar som spelade på nätet. Idag är det en allmänt känd uppfattning. Konkurrensen inom nätpokern har dessutom ökat enormt, kanske vissa nätverk inser att slutet för lönsamheten närmar sig, och vill roffa åt sig en slant först?

 

Diskutera gärna, ifrågasätt gärna mig, men snälla skippa smutskastningen. Jag är fullständigt uppriktig i mina inlägg, och det som komma skall kommer att intressera ALLA pokerspelare.

 

/ Per K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på detta: För två-tre år sedan så skrattade många åt påståendet att det kunde finnas pokerrobotar som spelade på nätet. Idag är det en allmänt känd uppfattning. Konkurrensen inom nätpokern har dessutom ökat enormt, kanske vissa nätverk inser att slutet för lönsamheten närmar sig, och vill roffa åt sig en slant först?

 

Diskutera gärna, ifrågasätt gärna mig, men snälla skippa smutskastningen. Jag är fullständigt uppriktig i mina inlägg, och det som komma skall kommer att intressera ALLA pokerspelare.

 

/ Per K

 

 

Men det finns ju inget att diskutera och ifrågasätta, iaf inte ännu... visst, det förvånar inte mig att det finns skummisar... men att spekulera på tomma fakta är ju inte precis intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ett sätt och vis tror jag faktiskt på dig. Med de enorma pengar som pokersidorna genererar finns det alltid en hel del fuffens med. Givetvis en hel del ärliga sidor men dock ett antal som ser sin chans till att tjäna riktigt stora pengar. Helt ärligt känns det inte alls märkligt utan ganska så väntat (riktigt cyniskt, jag vet). Jag väntar med spänning på mer info än "Det kommer mer senare" och jag hoppas verkligen detta skakar om i pokervärlden lite :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stackare. Har du på fullt allvar aldrig misstänkt att nätpokersidan du spelar på är riggad? Om inte, var spelar du?
Har du på fullt allvar aldrig misstänkt att du suger på poker?

 

Blir folk extra dumma av poker, eller beter ni er så här normalt också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det handlar om ett mindre sida, viket jag antar det är så kommer antagligen konkurrensen hårdna ytterligare för mindre bolag då de flesta lär söka sig till större välkända bolag som de kan lita på? Samt om de handlar om en större aktör lär förtroendet för nätpoker sjunka markant?

 

Hursomhelst så måste det ju isåfall vara Stars, mer riggad sida än så existerar ju knappast. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på detta: För två-tre år sedan så skrattade många åt påståendet att det kunde finnas pokerrobotar som spelade på nätet. Idag är det en allmänt känd uppfattning. Konkurrensen inom nätpokern har dessutom ökat enormt, kanske vissa nätverk inser att slutet för lönsamheten närmar sig, och vill roffa åt sig en slant först?

 

Diskutera gärna, ifrågasätt gärna mig, men snälla skippa smutskastningen. Jag är fullständigt uppriktig i mina inlägg, och det som komma skall kommer att intressera ALLA pokerspelare.

 

/ Per K

 

Om enorma banker, byggbolag, försäkringsbolag, energibolag m.m. kan luras/fuska på olika sätt så kan väl ett litet kufiskt pokerbolag på Malta luras/fuska? Eller dom har kanske en etik och moral som står över alla andra bolags?

 

Ja, iofs, nu när man tänker på det... Klart dom är 100% ärliga allihop. Jag tror, helt ärligt, att dom driver näten/sidorna för att vara schyssta mot spelarna. Datorspel, böcker m.m kostar pengar, och man vill göra något för ungdomarna. Egentligen vill dom säkert inte ens ta någon rake, men det måste dom tydligen göra enligt Rakebalken §36:11. Har t.om sett att vissa har s.k. frirullar där dom delar ut ägarnas kapital till spelarna! För att inte tala om rakeback som är guds gåva till pokerspelare. Tänk om ICA haft samma rakeback på sitt kundkort liksom. Jag menar säg ETT börsbolag som delar ut pengar innan bokslut m.m. är klart?! Nej, pokerbolagen är moralens väktare, det är ju så självklart. Anklaga ett litet pokerbolag på Malta för fusk! How dare you!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...