Gå till innehåll

Får se hur Bestpoker/Ongame löser detta


Recommended Posts

Postad

Jag spelade en freeroll ikväll på Bestpoker som hette iTournament. Man fick spela den om man samlat ihop minst 500 poäng under januari månad. Om man samlade ihop minst 1000 poäng kunde man vinna ännu finare priser och förstapriset var en Apple MacBook.

 

Jag spelade på och fick en hel del bra händer + att jag lyckades dra ut ett par gånger när jag fick in pengarna med sämst hand. Top 15 skulle vinna priser enligt meddelandet jag fått, plats 11-15 $50, plats 6-10 $100 och top 5 vann Apple-grejjer.

 

I lobbyn stod det dock prizes to top 10 och kollade man på listan med priser i turneringsinfo-sidan stod det $0 till plats 1-10, så jag misstänkte att de skulle dela ut pengarna manuellt efter turneringen avslutats.

 

Det flöt på bra som sagt, och efter ett tag var det bara tio kvar och det skulle bli finalbord. Då avslutas helt plötsligt turneringen och det stod att jag slutade på 4:e plats. (Jag låg 4:a i marker när finalbordet skulle starta, men det var väldigt jämnt. Jag hade drygt 55k, ledaren hade drygt 64k)

 

Jag chattade med live-supporten (se hela chatten bifogad nedanför) och hon sa att det var många som hade problem just nu med iTournament. Jag skulle maila till support@bestpoker.com och skicka med WPCLog.txt och beskriva mitt problem så kanske Ongame skulle kompensera mig.

 

Jag frågade om det fanns en chans att turneringen skulle starta igen ikväll, men det visste hon inte, det beror på om Ongame kan lösa de tekniska problemen. Jag skickade mailet och väntade i live-chatten för att se om hon kom tillbaka med någon info, men plötsligt stod det bara att min live-chat session has ended.

 

Fjärdeplats skulle ge en iPod touch, helt ok, men jag hade stor chans att knipa en bättre placering om vi hade fått fortsätta, vi får se vad som händer...

 

 

Chatten:

 

info: Please wait for a site operator to respond.

info: All operators are currently assisting others. Thanks for your patience. An operator will be with you shortly.

info: You are now chatting with 'Carolina'

info: Your Issue ID for this chat is LTK152017178188X

 

Hygglot: Hi

 

Carolina: Välkommen till BestPoker / BestCasino Live Support. Vad kan jag hjälpa dig med?

Carolina: hej

 

Hygglot: Jag spelade i iTournament och kom till finalbordet när det helt plötsligt bara stängdes ner och talade om att jag kom på fjärdeplats

Hygglot: jag låg på fjärdeplats i chips just då

Hygglot: iTournament freeroll som startade 20:00 svensk tid

Hygglot: hallå?

 

Carolina: ursäkta, det är väldigt många som har problem med det här med iTournamenten nu, därför jag inte svarat

 

Hygglot: ok

 

Carolina: för att Ongame som sköter klienten ska kunna utreda ditt fall skulle jag behöva WPC-loggen. Den ska ligga i den hårdisk du valt att lägga programmappen -> program -> Bestpoker -> WPCLog.txt (eller så heter den bara "WPC") samt en förklaring på vilken turnering det gällde samt en beskrivning på problemet du hade...detta kan du skicka till : support@bestpoker.com

Carolina: jag ber om ursäkt att det är så krångligt, men för att ditt fall ska utredas + att kompensation ska kunna ges krävs detta

 

Hygglot: ok, det ska jag nog kunna fixa, men det är alltså ingen chans att turneringen startas igen ikväll på nåt sätt?

 

Carolina: det kan jag tyvärr inte svara på i detta läge, det beror ju helt på om deras tekniska problem som Ongame har kommer att kunna lösas

 

Hygglot: ok jag väntar ett tag till så får vi se

 

Carolina: ja precis. Men kom ihåg att skicka WPC-logen samt förklaring på ditt problem samt namnet på turneringen sen någon gång så att du inte blir utan kompensation...

 

Hygglot: japp, jag skriver mail just nu

 

Carolina: jättebra

Carolina: men jag återkommer när jag fått svar på ongame om ditt fall

 

Hygglot: ok

 

 

efter ett tag avslutades bara chatten

 

 

edit: försökte öppna live-chat igen för att fråga hur de ligger till, men det stod att den stängde klockan 00:00... Hon skrev ju till och med att hon skulle återkomma.... blä

Postad

Spontant skulle jag ta fjärdepriset och springa, var det väldigt jämt så är ju chansen stor att du kommer sämre än så.

 

Om jag däremot låg på plats sex så skulle jag "raise hell" för då har man allt att vinna och inget att förlora, typ.

 

gl.

Postad
Spontant skulle jag ta fjärdepriset och springa, var det väldigt jämt så är ju chansen stor att du kommer sämre än så.

 

Om jag däremot låg på plats sex så skulle jag "raise hell" för då har man allt att vinna och inget att förlora, typ.

 

gl.

 

Ok tack Ola för rådet, du har nog rätt. Än så länge har jag inte blivit erbjuden något, men då vet jag vad jag ska svara om jag får det erbjudandet. Det är väl desutom det minsta de kan erbjuda, inte ger de väl något sämre än på den plats man låg?

 

Jag ska ju upp och jobba imorgon, inte är det väl nån idé att sitta uppe här och vänta på att något händer? På mailsupporten stod det att de skulle svara inom 24-48 timmar, så det lär väl dröja ett tag innan jag får nåt svar där.

Postad

Dåligt att hon inte kom tillbaka givetvis men det är nog bäst att skicka in de där filerna och sen vänta och se. Det lär ju trots allt som att de försökte lösa det hela och var medvetna om problemen.

Ngn ny turre blir det väl inte men en fair kompensation känns det som att du kommer att få. Iofs baserar jag bara den gissningen på att supporten bekräftade att det var fler än du som hade problem.

Postad

Ja, jag mailade direkt med filen de ville ha och beskrev problemet. Det var fler som hade problem, direkt i chatten efter jag blivit utkastad var det i alla fall två till som frågade vad som hände.

 

Jag tror att jag vet varför det hände, turneringen var skapad med 10 priser med samma pris ($0). När det bara var tio pers kvar skulle ju alla vinna samma pris trodde klienten och det var ingen idé att spela klart. Samma som om det vore en sattelit med ett visst antal priser, en del klienter låter spelarna spela klart ändå, andra bryter när det inte finns mer "att spela för".

 

Förmodligen kommer de kompensera med något, det enda som gör att jag känner mig lite osäker är att det var en frirulle. Men vi får se, jag uppdaterar tråden så fort jag vet mer.

Postad

Hej,

 

Först vill vi beklaga det som inträffade. Mycket tråkigt att detta ska behöva hända.

 

Vi arbetar nu med Ongame för att se om vi kan återsimulera turneringen när den avbröts dvs hur mycket var och en hade kvar i sin stack. Vi återkommer under dagen med lösning på problemet.

 

Mvh Bestpoker.com

Postad

Tack för det relativt snabba svaret, Bestpoker! Ibland är det bra med pokerforum... ;-)

 

edit: Vill bara påpeka att jag inte tycker Bestpoker är en dålig sajt bara för att det hände så här, problem och misstag händer då och då på grund av teknik eller den mänskliga faktorn, det är inget konstigt. Det som blir avgörande för vad jag tycker om Bestpoker och Ongame i fortsättningen är hur de hanterar problemen när de uppstår, alltså hur de löser detta.

Postad

Hej!

 

Vi är nu färdiga med undersökningen samt hur vi på Bestpoker.com ska lösa problemet. Tyvärr kan vi ej erbjuda en återsimulering då detta ej är möjligt i Ongames nuvarande system. Därav så ser vi endast en möjlighet som vi anser rättvis för samtliga spelare. Denna lösning består av två steg.

 

1. Samtliga 10 spelare kommer erhålla vinst/produkt som korrelerar med den position spelaren hade vid avbrottet dvs spelare med mest marker kvar vinner högsta priset.

 

2. Samtliga 10 spelare inbjuds till att spela samma turneringen med samma förutsättningar under kommande vecka.

 

Pris stege:

 

1. Apple MacBook

2. SonyEricsson C905

3. SyncMaster 24"

4. iPod Touch

5. WD My Passport Elite 500 GB

6 - 10 $100

 

På detta sättet erhåller samtliga spelare en vinst samt har möjligheten att vinna igen. Om någon av spelarna skulle vinna samma produkt igen så kan ni kontakta vår support så ska vi försöka lösa en annan produkt av samma värde.

 

Turneringen för dessa spelare spelas vid samma tid nu på söndag den 8:e jan. Samtliga spelare kommer erhålla en ticket till turneringen denna vecka.

 

Har ni frågor eller funderingar, vänligen kontakta oss på vip@bestpoker.com

 

Vi ber än en gång om ursäkt för det inträffade. Detta var den mänskliga faktorn från Bestpokers sida.

 

Mvh Bestpoker.com

Postad

Det låter jättebra, jag är naturligtvis helnöjd med det beslutet! :-D

 

Som sagt, problem uppstår alltid och ni löste det på ett bra sätt tycker jag, jag ska definitivt fortsätta spela på Bestpoker.

Postad

Nu finns finalbordet uppe i pokerklienten för registrering!

Turneringen körs den 8:e Februari 20:00. Ni hittar den under "Restricted" -fliken. Vi ber ännu en gång om ursäkt för det som inträffat och hoppas att ni är nöjda med den lösning vi tagit fram.

 

Lycka till!

Postad
Jackpott!

 

Japp! Eftersom jag 1) inte gillar Mac-datorer och 2) har köpt en ny laptop tidigare idag ska jag sälja MacBook:en och bekosta ett inköp till SM-main event i Tallinn. (Helt eller delvis, beroende på vilken modell det är, vet inte helt säkert)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...