Mr_Tight Postad 20 Juni , 2008 Rapport Share Postad 20 Juni , 2008 (Har även postat denna fråga i PT-tråden) Kör pokertracker på Ongame (site XXXXX). Problemet: Den rake som beräknas i PT stämmer ej med den rake som min affiliate rapporterar. Ungefär 10% saknas varje månad. De får sina uppgifter från XXXXX. Någon annan som upplever samma sak? Har varit i kontakt med min affe men de hänvisar till att PT troligen räknar fel. Stämmer detta? Oavsett felkälla vill jag gärna hitta den. Någon som vet mer om detta? Exempel: April enl affe: 6246 $ i rake, enligt pokertracker: 6976 Maj enligt affe: 3298 $ i rake, enligt pokertracker: 3617 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 20 Juni , 2008 Rapport Share Postad 20 Juni , 2008 Hehe, kul tråd för xxxxxxx, då det inte får ge ut rakeback Det är ingen dealt vs contributedgrej? Alternativt att xxxxxxx fult drar av för nätverksavgifterna (brukar dock vara över 10%)? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 20 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 20 Juni , 2008 Hehe, kul tråd för XXXXX, då det inte får ge ut rakeback Det är ingen dealt vs contributedgrej? Alternativt att Betsson fult drar av för nätverksavgifterna (brukar dock vara över 10%)? Dumt av mig att nämna min site, jag tar bort namnet i inlägget. (gör det gärna du också) Jo, kan vara som du säger men under hösten/vintern stämde det nästan exakt. Senaste månaderna har börjat diffa ca 10%. Jag får gräva vidare, om någon vet något uppskattar jag alla råd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
animalplanet Postad 20 Juni , 2008 Rapport Share Postad 20 Juni , 2008 Upplever samma sak, har pt3 och den verkar visa för mycket rake. Har inte xxxx btw, bara att lite på affen man inte känner lr pt3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 20 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 20 Juni , 2008 Svar från min site: 1. Det som dras av från din rake är 4% för loyality points, inget annat. Anm: -Ca 6%-enheter kvar att härleda. 2. Raken beräkans utifrån "contributed rake" och inte "dealt hands". Anm: -Mao som väntat och enligt PT. Har surfat runt på PT:s forum men inte hittat något där ännu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 20 Juni , 2008 Rapport Share Postad 20 Juni , 2008 Tror bestämt att det kan bli lite fel i PT oxå. Om du tex delar en pott med $3 i rake så står det i PT att du betalt $3 och inte $1,5. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jakelamotta Postad 20 Juni , 2008 Rapport Share Postad 20 Juni , 2008 Trodde det var allmänt känt att PT räknar fel då det är nåt mysko med Ongames HH, har aldrig brytt mig om vad det står där. Så jag tror din affe har rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fudge Postad 20 Juni , 2008 Rapport Share Postad 20 Juni , 2008 Räknade ut min rake genom Poker Grapher och den sa att jag borde få tillbaka mer på samma sida som du spelar. Nämnde det för han jag får tillbaka pengar ifrån och han i sin tur till en tredje part, då kom ursäkter som att det varit strul med sidan, han visste inte alls hur de kunnat hända mm sen fick jag de pengarna han försökt blåsa mig på! Lita inte på dem utan tryck på tills du får det de säger att du ska få! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 21 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2008 Trodde det var allmänt känt att PT räknar fel då det är nåt mysko med Ongames HH, har aldrig brytt mig om vad det står där. Så jag tror din affe har rätt. Tror bestämt att det kan bli lite fel i PT oxå. Om du tex delar en pott med $3 i rake så står det i PT att du betalt $3 och inte $1,5. Mycket bra att ni säger det, är säkert allmänt känt men jag hade missat det. Slutade med att jag slängde ihop ett excelblad med alla tillgängliga siffror (rake enl aff, rake enl site, rake enl pt, rb enligt aff etc). Verkar inte finnas något tydligt mönster i skillnaderna mellan "rake enligt PT" och "Rake enligt uppgift från XXXX". Prel slusats får bli att PT räknar fel ibland precis som ni säger. Kvarstår en mindre diff dock. 4% ska enligt uppgift dras av från total rake innan rb-beräkning, detta pga loyalty points. Denna siffra har exakt på öret varit 5% senaste fyra månaderna. Inga större pengar förlorade men vill försöka första detta ändå nu när jag väl börjat gräva. Gissar att det är något extra commission som jag missat. Rörig bransch detta, verkar vara 3 parter inblandade (site, affiliate och en "sammanlänkande part" mellan dessa). Har blivit hänvisad fram och tillbaka mellan dessa tre och svårt att få raka/entydiga svar. ........Lita inte på dem utan tryck på tills du får det de säger att du ska få! Tack för tipset men bör tillägga att jag på det stora hela är mycket nöjd med sammarbetet och servicen från både pokersite och affiliate senaste året. Har förtroende för båda och försöker bara härleda mina diffar. Som kontrollfreak vill man ha 100% koll Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 21 Juni , 2008 Rapport Share Postad 21 Juni , 2008 Flyttar det här till rakebackgruppen btw, glömde det sist Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 21 Juni , 2008 Rapport Share Postad 21 Juni , 2008 Är det 'total rake' eller 'total MGR' du jämför med i pt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 21 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2008 Är det 'total rake' eller 'total MGR' du jämför med i pt? Vad innebär "total MGR?" Det är "total Rake" jag jämför med: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 21 Juni , 2008 Rapport Share Postad 21 Juni , 2008 Vad innebär "total MGR?" Din genererade rake, om du använder pt2 kan du se den under 'game notes'. Finns en spalt där det står MGR där. I pt3 kan man se det under 'winnings' men jag tror du måste lägga till det själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 21 Juni , 2008 Rapport Share Postad 21 Juni , 2008 det här har jag också undrat över på sistonne då det skiljer runt de 10% som ovan, trodde det endast berodde på lite annan räkning mellan ongames riktiga rake (dealt/contributed) och pt. Då den enda som egentligen har störst egen-intresse av att blåsa en är affen (seriöst företag kontra tja...) men då han inte verkar tjäna en hacka på det så... Den som fick tillbaka mer pengar, har någon mer info om det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 21 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 Juni , 2008 Din genererade rake, om du använder pt2 kan du se den under 'game notes'. Finns en spalt där det står MGR där. I pt3 kan man se det under 'winnings' men jag tror du måste lägga till det själv. Tack för bra info Okocha MGR borde väl då vara en form av "average rake dealt hands"? Den blir för mig bra mycket större än total rake (symtom på tight spel? ) Den mest "rätta" siffran att jämföra med på ongame är väl "total rake" på "general info"-fliken? (i en perfekt värld borde väl denna stämma 100% med ongames siffror eller tänker jag fel?) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 22 Juni , 2008 Rapport Share Postad 22 Juni , 2008 Tror bestämt att det kan bli lite fel i PT oxå. Om du tex delar en pott med $3 i rake så står det i PT att du betalt $3 och inte $1,5. PT importerar å andra sidan inte alla händer korrekt, så om det ens är så som du säger, så går det på minst ett ut. Vad jag vet kan inte PT räkna ut hur mycket det blir med contributed överhuvudtaget, men att det blir betydligt mindre än 30% av den rake en själv betalar borde vara rätt uppenbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 23 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Juni , 2008 Blir alltid glad av raka besked!!! "Kul" läsning nedan för er som orkar.... :shock: Bakgrunden: 1. Jag har accepterat att PT räknar fel. Inte mycket att göra åt detta, tack för kommentarerna ni som påpekade detta. 2. Hittade dock en annan diff när jag grävde i detta och resultatet blev först ett mail till affiliate. De hänvisade till min pokersite. 5-6 mail som fram och tillbaka mellan mig och min pokersite som till slut hänvisar till yyyy som visst samordnar detta på något sätt. Mitt mail till yyyy och deras svar nedan: Kortfattad problembeskrivning: 4% ska dras från total rake innan rb beräknas. Alla månader (4 st) jag kollat har exakt 5% dragits. Inga stora pengar men en principsak tycker jag. Rätt ska vara rätt. 1 - Jag mailar frågan: -------------------------------------------------------------------------------- From: xxxxx[mailto:xxxx@hotmail.com] Sent: Sat 6/21/2008 2:04 AM To: support@yyyyy.com Subject: Why? 5% deducted on contributed rake march, april, may, june 2008 Hi, I have been in contact with "my site" and "my affiliate" many times today. Now "my site" insists that I contact you with my question. My account on "my site": xxxxx My question regards my rake/rakeback which seems to be calculated in the wrong way. Please see the table oulined below. (made by me with data from "my site" and my affiliate) TOTAL RAKE 2008 Acc to site Acc to site -4% Acc to site -5% Acc to affiliate March $5,612.48 $5,387.98 $5,331.86 $5,331.86 April $6,574.51 $6,311.53 $6,245.78 $6,245.78 May $3,471.37 $3,332.52 $3,297.80 $3,297.80 June $1,564.89 $1,502.29 $1,486.65 $1,486.65 (anm: Alla uppgifter ovan har jag fått direkt från min pokersite och min affiliate, pokertracker ej EJ inblandat. De två sista kolumnerna är identiska => Exakt 5% har draits från total rake, ej 4% som bestämt hävdas gång på gång) Question: Why is there a 5% difference between the rake reported (Acc to affiliate) and the total rake (Acc to "my site" - no deduction)? Has something gone wrong and will it be corrected? If so when and how? The difference is supposed to be EXACTLY 4% (="my site"s deduction for their "loyalty bonus points"). It feels strange to ask you about this but "my site" insisted that ONLY you can answer this question. (though it seems to me that "my site" does the calculations, am I wrong?) For more information, please see corresponse (in Swedish) attached below. (utelämnar denna här, same shit på svanska) Best Regards xxxx 2 - Efter 2 dagar får jag svar: Subject: RE: Why? 5% deducted on contributed rake march, april, may, june 2008 Date: Mon, 23 Jun 2008 09:57:15 +0200 From: info@yyyyy.com To: xxxx@xxxxx.com Dear xxxx, (anm: de skriver fel namn på mig här också, bra start ) Thank you for your email. Your rakeback has been calculated based on the raked amount - 4%, not 5%. We have looked into your account and everything seems to be in order. (Anm: Men titta på siffrorna då...? det har dragits exakt 5% de fyra senaste månaderna.) Please keep in mind, that the conversion rate (from USD to SEK) of might vary from month to month and is having an impact on the amount that you are receiving on your "pokersite" account. (Anm: Jaha, det vet jag redan... har inget med saken att göra och alla mina beräkningar är ju i USD.) However, to answer your question, it is only the 4% and not 5 % that is being deducted. (Anm: Suck.... är det så svårt att titta på tabellen eller själv räkna rake*0,95 och se att så inte är fallet?) Should you have any further questions, please to not hesitate to contact us again. (anm: Suck, ok..) Have a great day! Kind regards, xxxxx yyyyyyy Goddag yxskaft? Typ:"Vi ignorerar siffrorna men hoppas självklart att du ändå accepterar svaret "att vi har rätt". Ha en bra dag!" Gotta love it......?? :mrgreen: 3 - Något irriterad svarade jag nu From: xxxxxx@xxxxx.com To: info@xxxxxx.com Subject: RE: Why? 5% deducted on contributed rake march, april, may, june 2008 Date: Mon, 23 Jun 2008 12:40:34 +0200 Hi, Thank you for your reply but it does not make sence. Please note that I do not involve any other currency than USD. Again I refer to the table pasted below. The math is very simple. The difference is consistantly "to the cent" EXACTLY 5%, not 4%. I.e: In march by total rake was 5612.48 usd. Affiliate reported 5331.86 usd. 5% has been deducted. The same math applies to all 4 months outlined below. Exactly 5.00 % is deducted.. ["samma tabell som i tidigare mail"] Please explain Have agood day Br xxxxxx To be continued........... :mrgreen: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 23 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Juni , 2008 En ljusning på horisonten kanske? Subject: RE: Why? 5% deducted on contributed rake march, april, may, june 2008 Date: Mon, 23 Jun 2008 15:54:25 +0200 From: info@yyyyy.com To: xxxxx@xxxxx.com Hi xxxxx, (anm: fel namn igen men sen skriver de ju vettigare saker ) I have forwarded your case to our technical department to check the API system that your affiliate has, in order to see where the problem is, why they see the amount with a 5% deduction. I will get back to you as soon as I will get a reply. I am sorry for any inconvienience this may have caused and thank you for your patience. Kind regards, XXXXX YYYYY ... to be continued Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 30 Juni , 2008 Rapport Share Postad 30 Juni , 2008 och hur slutade det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 30 Juni , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 Juni , 2008 och hur slutade det? Ej klart ännu, mailade just och påminde om frågan för andra gången. RE: Why? 5% deducted on contributed rake march, april, may, june 2008 De: info@xxxxx.com Enviado: jueves, 26 de junio de 2008 11:27:13 Para: XXXX (XXXXXX@hotmail.com) Dear XXXX, I have sent a reminder to our technical team. They are suppose to check the API system to know if and in that case why "your affiliate" is displaying 5% instead of 4%. Since as I mentioned earlier, our reports are showing the 4% deduction. Thank you very much for your patience. Kind regards, XXXXX XXXXXX -------------------------------------------------------------------------------- From: XXXX[mailto:XXXXX@hotmail.com] Sent: Wed 6/25/2008 4:51 PM To: info@XXXXXXX.com Subject: RE: Why? 5% deducted on contributed rake march, april, may, june 2008 Hi, Thank you for your reply. Any new information regarding the deducted 5%? Br XXXX Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
WillPittiu Postad 1 Juli , 2008 Rapport Share Postad 1 Juli , 2008 Tack för bra info Okocha MGR borde väl då vara en form av "average rake dealt hands"? Den blir för mig bra mycket större än total rake (symtom på tight spel? ) Den mest "rätta" siffran att jämföra med på ongame är väl "total rake" på "general info"-fliken? (i en perfekt värld borde väl denna stämma 100% med ongames siffror eller tänker jag fel?) tjena har haft samma problem med pokeroffice som visat att jag rake:at betydligt mer än vad min rakeback site säger, funderar på att byta till PT då det verkar som om det är väldigt få som har PO, därav få att diskutera med, nån som har nån ide??...fick kalla kårar då jag läste att nån fått tillbaka det som inte stämde...är det samma sak för mig handlar det om flera tusen dollar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MillaMedSnabelA Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2008 Har oxo det här problemet men min skillnad är ganska exakt 30%! Men då jämför jag med MGR hos min affe. Vet ej hur man ser MGR i holdem manager så vet inte riktigt hur jag ska kontrollera=( Nån som vet? Spelar oxo ongame Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts