KungKroon Postad 10 Juli , 2010 Rapport Share Postad 10 Juli , 2010 Inspirerad av Klykas välgörenhetsjippo (http://pokerforum.nu/forum/off-topic/62078-100-till-baesta-vaelgoeraren.html) valde jag att återuppliva en idé jag fick för ett par år sedan. Tanken är att vi på PF varje månad ska skänka 1% av våra vinster till barncancerfonden. Emop1 (och alla andra som inte plussar) behöver inte skänka någonting. Allt ni behöver göra är att klicka på länken och betala. Det tar inte ens fem minuter! http://www.barncancerfonden.se/7225 Om detta visar sig gå bra, så tänker jag än en gång skicka ett mail till Svenska Spel och be dem installera en funktion som gör att 1% av månadsvinsten skänks automatiskt (man får klicka i en box eller nåt för att deltaga). Många här på PF är för fattiga för sitt eget bästa, men ändå grisigt rika i pöbelns ögon. 1% av månadslönen är ingenting. Se det som skatt eller nåt. Ett relativt meckfritt sätt att göra något för andra. Jag vet att många vill, men inte riktigt orkar pga meck. Gör som Paulo och bara KÖR!!! Skriv "Jag är med" eller nåt liknande i denna tråden om ni vill deltaga. Jag ska prata med lite mods och se om man inte kan länka till insamligen (eller denna tråden) i månadsresultat-trådarna. Kanske man tom kan klistra tråden nånstans. Jag kommer obv att skänka Klykas $100 till insamlingen om jag nu skulle "vinna". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KungKroon Postad 10 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 10 Juli , 2010 Jag är med! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 10 Juli , 2010 Rapport Share Postad 10 Juli , 2010 En procent på min vinst blir väl typ en spänn i månaden, men initiativet var så jävla bra så jag är med, och lovar härmed att donera minst 100 sek per månad oavsett resultat! EDIT: Nu menar jag så klart utöver det vanliga donerandet som sker varje gång jag spelar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 10 Juli , 2010 Rapport Share Postad 10 Juli , 2010 Bra! Stolt över dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 10 Juli , 2010 Rapport Share Postad 10 Juli , 2010 Jag är på, ska spela som en Gud. Vart skickar jag räkningen om det skiter sej? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 10 Juli , 2010 Rapport Share Postad 10 Juli , 2010 Kungen har ett stort ! Wp! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 10 Juli , 2010 Rapport Share Postad 10 Juli , 2010 Jag är med! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 10 Juli , 2010 Rapport Share Postad 10 Juli , 2010 Jag är med! (om jag vinner ngt dvs ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
inho Postad 10 Juli , 2010 Rapport Share Postad 10 Juli , 2010 Im in! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 10 Juli , 2010 Rapport Share Postad 10 Juli , 2010 Ofc! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joey Postad 10 Juli , 2010 Rapport Share Postad 10 Juli , 2010 wp, Kroon. Im in (om jag orkar avsluta semestern nån gång). (= Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
carromalmoe Postad 10 Juli , 2010 Rapport Share Postad 10 Juli , 2010 väldigt fint gjort.blev lite tårögd...skänker en 1000kr sedel på måndag till er,eller tisdag... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 12 Juli , 2010 Rapport Share Postad 12 Juli , 2010 Jag är på! Skänkte för övrigt en större summa efter en klonk till just bcf. Här i vegas är ett exakt likadant initiativ igång btw. Montrar med budskapet att skänka 1% av sina vinster till cancerforskning finns överallt. Mycket bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pastan Postad 14 Juli , 2010 Rapport Share Postad 14 Juli , 2010 jag är med hoppas jag får in mycket grind så det kan bli något. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nr1 Postad 30 Juli , 2010 Rapport Share Postad 30 Juli , 2010 Jag är med! Förresten föreslår jag att man alltid ger minst 100 kr. Kollar man vad folket här drar in i månaden borde inte det vara några konstigheter! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SunTzu Postad 30 Juli , 2010 Rapport Share Postad 30 Juli , 2010 Fuck it, det kanske är bra karma. Im in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jakelamotta Postad 30 Juli , 2010 Rapport Share Postad 30 Juli , 2010 Gör det redan, om än inte till barncancerfonden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 30 Juli , 2010 Rapport Share Postad 30 Juli , 2010 Nu närmar sig månadsbokslutet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 19 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2010 För er andra som ogillar människor går det bra att skänka till http://earthisland.org/ också! Drog precis iväg 1% av månadsbacket, borde de gå runt på ett tag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2010 Dessa har skänkt pengar: KungKroon, Qhunden (gånger 2), Inho, Nr1. Men det var betydligt fler än så som sa att de skulle vara med.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joey Postad 21 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2010 Jag har inte glömt mitt löfte, men spelade inte alls i juli. Om jag mot förmodan plussar i augusti så ska jag skeppa! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 31 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 31 Augusti , 2010 Jag satte in 1% nu av mitt patetiska månadsplus. Bättre än inget och vill hålla mig till 1% oavsett månadsresultat. Fonden känns lite misslyckad med tanke på att gänget på PF bör kunna göra bättre än 1k på 3 månader. Synd att inte fler tog detta seriöst, jag gillade upplägget. Kroon, när kommer din enprocentare, du som madplussat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KungKroon Postad 1 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 1 September , 2010 Jag satte in 1% nu av mitt patetiska månadsplus. Bättre än inget och vill hålla mig till 1% oavsett månadsresultat. Fonden känns lite misslyckad med tanke på att gänget på PF bör kunna göra bättre än 1k på 3 månader. Synd att inte fler tog detta seriöst, jag gillade upplägget. Kroon, när kommer din enprocentare, du som madplussat? wp och håller med fullständigt! Min procent kommer om ca 1h, men det blir inte någon jättesumma trots alla fina turrevinster. Hade massa makeup på turrestejken, så mitt faktiska månadsplus blir inte särskilt extremt. Efter att jag har översatt till sek kommer nog 1% blir ca 800-900kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 1 September , 2010 Rapport Share Postad 1 September , 2010 Får man pengar av Barncancerfonden om man backar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KungKroon Postad 1 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 1 September , 2010 Får man pengar av Barncancerfonden om man backar? Om du reppar cancer, så kanske 867kr blev det från min sida! Kom igen nu allihopa! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts