bossbaver Postad 24 April , 2009 Rapport Share Postad 24 April , 2009 Tjena! Viktigt som fan... Vilken klunsstrategi ska jag använda i en match bäst av 3. Jag och min bror ska webklunsa (skicka mail till oberoende person med våra 3 klunsar) och vi tävlar om ett set utemöbler. Så vad är min taktik och strategi? Vilka val ska jag göra i första, andra och tredje omgången? //Er Bossbaver Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 24 April , 2009 Rapport Share Postad 24 April , 2009 Det är helt omöjligt att svara på med den bristfälliga information som ges. Vi har ingen aning om vem vi möter och hur duktig han är dessutom kan vi omöjligt svara på vilken symbol som är bäst i 2a och 3e rundan utan att veta utfallet från dom tidigare rundorna. Förövrigt är bäst av 3 ett riktigt skitspel. Spela 11 set varje set går till 3 vinster så kör alltid jag i alla fall. Brukar hustla lite på festivaler och fester, kan nog utan att överdriva säga att jag vinner 80% av matcherna mot random fi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 24 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2009 D´oh! Jag som litade på att PF kunde ge mig en edge på 70% iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 24 April , 2009 Rapport Share Postad 24 April , 2009 Måste ni skicka alla val samtidigt? Isf 1.sten 2. sax 3. sten tror jag är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 24 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2009 Men vänta. Fan om jag gör om reglerna så vi kör en kluns i taget då??? Så vi får reda på första valet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 24 April , 2009 Rapport Share Postad 24 April , 2009 Jag skulle tro att många amatörer väljer att inte ta samma sak två gånger i rad, de förväntar sig inte heller att man själv tar samma två gånger i rad, fast i detta scenariot tror jag fi tänker mer på sitt eget spel så om du ska exploatera luckor (som kanske inte ens finns så får du se på fi som en random fisk). Jag skulle börjat med en påse, sen beroende på fiendens val skulle jag välja nästa. fi tar sten 1a -> jag tar sax 2a fi tar sax 1a -> jag tar påse 2a fi tar påse 1a -> jag tar sten 2a Visst kan vi på detta sätt bli exploaterade, men jag tror att vi oftare exploaterar fisken på detta sätt. 3e omgången blir klurigare då fi kan ha genomskådat vårat mönster, men vi kan inte vara säkra, detta är mycket lättare att avläsa live då man kan utnyttja tells. Över internet så här rekomenderar jag en GTO-strategi för 3e omgången, dvs du slumpar fram något och kör på det. Lycka till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 24 April , 2009 Rapport Share Postad 24 April , 2009 Måste ni skicka alla val samtidigt? Isf 1.sten 2. sax 3. sten tror jag är bra. För att motivera mina val lite (okocha var ju jätteflitig ) så tänkte jag mtp readen jag har på bossbaver så bör inte din bror vara jätteolik. Därför öppnar han säker med någon av de aggressivare för att markera (påse är inte lika "coolt"). Sten står sig ju bäst mot sten/sax. Att han sedan skulle köra två likadana känns ganska osannolikt så därför sax andra då han nog tar påse eftersom han ju "måste" få in den nån gång. Han vill även avsluta aggressivt och kör nog den av sten/sax han inte tog i första. Därför kör vi sten igen. Räknar med att vi tar det med 2-0. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 24 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2009 Intressant taktik, och intressant tankegång Räknar med att vi tar det med 2-0. Hehe, intressanta taktiker och tankegångar hörrni Fan jag är laddad till max nu. Måste ändra reglerna så vi tar en "hand" I taget nu bara; men det ska nog inte va några problem: i´ll keep you guys posted. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 24 April , 2009 Rapport Share Postad 24 April , 2009 Har din bror någon mailadress som jag kan få? Informationen i den här tråden kanske är värd ett par kronor för honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr-flow Postad 24 April , 2009 Rapport Share Postad 24 April , 2009 Har din bror någon mailadress som jag kan få? Informationen i den här tråden kanske är värd ett par kronor för honom. nöten skulle ju vara om han har pf account Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 24 April , 2009 Rapport Share Postad 24 April , 2009 har en strategi som funkar fint mot folk som fuskar. min strategi är att börja fejka sten, när fi fuskar och ser sten och ändrar sig till påse ändrar jag mig samtidigt till sax. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 24 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2009 Har din bror någon mailadress som jag kan få? Informationen i den här tråden kanske är värd ett par kronor för honom. Du kan få köpa min brors mailadress av mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 24 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2009 nöten skulle ju vara om han har pf account Min bror är kass på både datorer och poker, så PF-account har han INTE. :lol Klunsarskillsen vet jag dock inte, men kan tänka mig att han är randomdålig på det. Skulle inte förvåna mig om han drog till med ett annat move än sten, sax eller påse, tex. Pistol eller yxa eller nåt annat konstigt, för att förvirra i hopp om att han inte ska bli diskad, utan mest bara för att psyka lite... Nån ville veta lite mer om FI, så jag kan väl berätta att han är jävligt lik mig. Dock talanglös på datorer, poker, (eller ja iofs, inte så olik mig trots allt då, haha) men 4 år äldre än självaste Bossbaver, som fyller gubbe i sommar (30), det är han allt. I övrigt så tror jag oxå att han inte kommer börja med påse, för att det är "det töntigaste" av de tre. Så det står mellan sten eller sax i första, det tror jag starkt på. Vad tror ni om att jag börjar med Sten då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr-flow Postad 24 April , 2009 Rapport Share Postad 24 April , 2009 Min bror är kass på både datorer och poker, så PF-account har han INTE. :lol Klunsarskillsen vet jag dock inte, men kan tänka mig att han är randomdålig på det. Skulle inte förvåna mig om han drog till med ett annat move än sten, sax eller påse, tex. Pistol eller yxa eller nåt annat konstigt, för att förvirra i hopp om att han inte ska bli diskad, utan mest bara för att psyka lite... Nån ville veta lite mer om FI, så jag kan väl berätta att han är jävligt lik mig. Dock talanglös på datorer, poker, (eller ja iofs, inte så olik mig trots allt då, haha) men 4 år äldre än självaste Bossbaver, som fyller gubbe i sommar (30), det är han allt. I övrigt så tror jag oxå att han inte kommer börja med påse, för att det är "det töntigaste" av de tre. Så det står mellan sten eller sax i första, det tror jag starkt på. Vad tror ni om att jag börjar med Sten då? Om han troligtvis börjar med sten/sax är det ju ganska logiskt att börja med sten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 24 April , 2009 Rapport Share Postad 24 April , 2009 I övrigt så tror jag oxå att han inte kommer börja med påse, för att det är "det töntigaste" av de tre. Så det står mellan sten eller sax i första, det tror jag starkt på. Vad tror ni om att jag börjar med Sten då? Finns ju inget annat än att börja med sten då om man inte vill välja vinst/torsk framför vinst/split. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Late Postad 25 April , 2009 Rapport Share Postad 25 April , 2009 Mitt tänk om jag möter vad jag tror är en glad amatör lyder: Efter många klunsningar så har jag märkt att många gärna vill börja med stenen. Kanske för att den känns stark för dem och att de vill visa att de ska dominera? Är de lite mer advanced players börjar de gärna med saxen för de vet att jag börjar med påsen mot weak players, då börjar jag med stenen. Så först får vi ha någon read, är han en glad amatör kör jag på påsen som första val. Vi antar att han är en amatör och att han väljer sten. Givetvis får man anpassa sig efter hur första rundan utspelade sig och därefter lägga ut sin taktik. Jag brukar försöka tänka 1Steg längre, 2 steg blir nog overkill. Exempel: Round 1 tog jag påse och fi sten. Fi tror nu att jag kommer ta sten. För att han tror att jag tror att han kommer ta sax. Därför tar jag istället nästa alternativ vilket då för mig blir sax eftersom han anpassar sig och tar påse för han tror jag kommer ta sten. Så lyder mitt resonnemang hoppas det hjälpte något även fast det blev lite blurrigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Memory Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 http://pokerforum.nu/forum/videoanalyser/34535-rubbe-spelar-sten-sax-pase.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 6 Maj , 2009 Rapport Share Postad 6 Maj , 2009 Har ni spelat än? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 6 Maj , 2009 Rapport Share Postad 6 Maj , 2009 Precis som djupstackat PLO så är sten-sax-påse ett sofistikerat spel där frirullar spelar stor roll. 1:a rundan tar folk alltid sten, eller tror att du tar sten och tar därför påse. Alltså är påse en frirulle. Om det blir lika så tar de antingen sax eller sten, alltså är sten frirulle. Vinner du första så tar motståndaren antingen sten igen, eller sax. Alltså är sten frirulle. Mao, första rundan tar man alltid påse, andra rundan alltid sten. Tredje rundan har man alltså antingen 2 vinster, 1 vinst och 1 oavgjord, eller 2 oavgjorda. Eftersom man föregående runda gjort påse och sen sten så kommer motståndaren tro att man antingen kör sax, eller fejkar att man kör sax men istället gör påse, och kommer därför välja sax eller sten. Således frirullar man tredje rundan genom att välja sten. Om det fortfarande är spel efter att man kört påse, sten, sten så kommer motståndaren fixera vid att man antingen kommer fortsätta sten eller köra sax. Alltså kommer motståndaren välja mellan påse och sten, varvid påse frirullar. Osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 19 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 Maj , 2009 Har ni spelat än? Nej vi har inte det, min bror chickade ur, men jag ska ta till mig tipsen och försöka lira om nåt annat, med nån annan Tack för tipsen alla Jag återkommer så snart jag har litat nån match. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts