Gå till innehåll

Hierarkin på våra fängelser


Jennez

Recommended Posts

Lite OT men wtf? Ska tomtarna där inne, som också är dömda för grova sexualbrott, ge sig på en annan snubbe som är dömd för i princip samma sak? Jag kan liksom köpa att "vanliga" fångar ger sig på sexförbrytare för att brotten ofta är mycket råa och hänsynslösa men om dårarna ska ge sig på sin egen sort blir det ju bara riktigt skruvat. Men för all del, släpp ut hela Norrtäljeanstalten i rastgården så kanske vi sparar lite pengar om de gör upp på allvar. Eklund är ju ingen sparris så han kanske kan plocka Hagamannen och ett par till innan han själv blir övermannad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 87
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ska vi tippa att det kan bero på att Eklund haft ihjäl en 10-årig flicka och att det *gasp* finns en pecking-order till och med bland våldtäktmän?

 

Självklart är det ju det det beror på men det som är stört är ju att det öht finns en hierarki bland sådana här nötter. Hagamannen är alltså lite över Ulf Olsson och Eklund? Trez intressant. Nu är jag ju ingen sexförbrytare (än :mrgreen: ) men jag skulle nog bedöma att Hagamannens brott är värre än Eklunds och Olssons.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delade av då inget hade med OP att göra :-P

 

Är det något som är stört så det den mentala bilden jag får av Eklunds avdelning. Kan liksom inte riktigt se mig Hagamannen, med Ulf Olsson i släptåg, smyga upp på Eklund i duschen för att ge honom en bötning.

 

Jennez, håll dig i skinnet. Någon sa visst att vi alla killar är potentiella våldtäktsmän :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delade av då inget hade med OP att göra :-P

 

Är det något som är stört så det den mentala bilden jag får av Eklunds avdelning. Kan liksom inte riktigt se mig Hagamannen, med Ulf Olsson i släptåg, smyga upp på Eklund i duschen för att ge honom en bötning.

 

Jennez, håll dig i skinnet. Någon sa visst att vi alla killar är potentiella våldtäktsmän :ola:

 

Det är ju sant iofs, men det gäller för alla kvinnor också. Vem vet vad som händer i framtiden? Ingen kan förutsäga vad som händer med en enskild individs psykiska hälsa. Om två år kanske jag ligger i tornet på domkyrkan och snipar studenter utanför universitetet medan TF våldtar pensionärer i Knäred.

 

Ska inte ens gå in på vad Devalanteriel kan få för sig om han blir tillräckligt pressad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta skulle kunna bli en grym dokusåpa för femman. :shock:

 

Fanns ett program på femman där dom filmade inne från ett fängelse i USA.

Alla som var långt ner i hierarkin typ sex-brottslingar och folk som mördat kvinnor fick automatiskt ett icke-dödande knivstick i magen direkt när dom kom in i fängelset :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken typ av brottslingar är s.a.s högsta hönset?

 

Har hört två påståenden kring detta av två personer som båda påstådde sig ha jobbat inom kriminalvården (det var två gymnasielärare om ngn undrar). Den ena sa att bankrånare hade högst status och den andra sa att sådana som ägnat sig åt ekonomisk brottslighet var kungarna eftersom de kunnat kapa åt sig en jäkla massa pengar utan att använda våld.

 

Spela roll egentligen. Är man i finkan, vilket man måste vara för att kunna åtnjuta statusen, så är man ju en loser ändå. "Grattis, du är nu chef över sågspånet i slöjdsalen". Något att skriva hem till mor om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela roll egentligen. Är man i finkan, vilket man måste vara för att kunna åtnjuta statusen, så är man ju en loser ändå. "Grattis, du är nu chef över sågspånet i slöjdsalen". Något att skriva hem till mor om...

I lol'd.

 

Ungefär som på Efterlyst då programledarn sa till GW "Svartenbrandt ska ju visst vara jäkligt intelligent dessutom" varpå GW svarade "Intelligent och intelligent, vi snackar ju trots allt om en man som har spenderat 60% av sitt liv bakom galler" :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är det ju det det beror på men det som är stört är ju att det öht finns en hierarki bland sådana här nötter. Hagamannen är alltså lite över Ulf Olsson och Eklund? Trez intressant. Nu är jag ju ingen sexförbrytare (än :mrgreen: ) men jag skulle nog bedöma att Hagamannens brott är värre än Eklunds och Olssons.

 

Märklig bedömning, Jennez.

Hagamannen slaktade inte några barn, vilket både Eklund och Olsson gjorde.

 

Våldtäkt och mord på barn är fortfarande det värsta du kan göra.

Även bland snabbknullare av normalgraden. D.v.s. de som attackerat vuxna kvinnor. Många av dessa har egna ungar dessutom.

 

Så skruvad är hackordningen på kåken likförbannat.

Det är aldrig så att "vi har gjort ungefär likartade brott". Hierarkin gäller stenhårt, inte bara på kåken, utan även på rättspsyk numera.

 

Rånare står högt i kurs. Bankrånare och värderånare då.

Folk som rånar panschisar eller handikappade hamnar jävligt långt ner på stegen.

 

När det gäller mördare, är det en annan bag.

Det handlar mycket om VEM du släckt och i vilket sammanhang.

Polismördare får alltid cred i de här kretsarna, t.ex.

 

Utvecklingen de senaste 20 åren, visar också att gängtillhörigheten är viktigare än den var förr.

Kåkarna i Sverige har utvecklats efter amerikansk modell.

Som allt annat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...