Gå till innehåll

Avelat från Zorro-tråden


Tottyville

Recommended Posts

Ja. Väldigt logiskt Klyka. Vad vill du? Har du ingen du kan banna? Gå och starta en kontroversiell tråd vettja om något och sen försvinn spårlöst därifrån. Hej.

Tottyville, du är så jävla otrevlig att du borde ha blivit bannad för längesedan. Ibland vet jag inte om jag ska le roat åt den dynga du skriver (det händer) eller bara bli deppig över att det finns så trångsinta och dryga människor i det här forumet. Inte en enda av dina kommentarer till trådinledningen är relevant för det du skrev är bara en hånfull antydan om att jag inte förstår så grundläggande saker. Du har inte förstått att tråden handlar om den känsla ni får vid möten med skickliga bullys. Jag vet inte hur jag ska formulera mig tydligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han med fler är jävligt otrevliga å dryga på ett ruttet sätt. Gäller bara att inte ta det personligt. Fast det är klart - det är jävligt svårt för klyka att inte ta det fullkomligt idiotiska inlägget personligt. Sånt är idioti.

 

Däremot tycker jag hans första inlägg i tråden är bra. Kanske inte precis för dej, men för många andra. Tycker det bitvis var klatschigt och poängterande. Naturligtvis sker detta med hjälp av lite hån mot dej vilket inte var nödvändigt. Vad det beror på får man väl fråga honom eller nån till honom närstående om man vill veta antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kom ju knappast med något nytt under solen och därför tolkar jag hans kommentarer som renodlad hånfullhet. Vad vet han förresten om hur jag spelar?? "Sluta vara weak då" som om det vore det mest självklara i världen att själv börja spela som en bully mot en skicklig bully. Åtskilliga vet hur sådana försök brukar sluta såvida man inte har ett grymt kortsnitt. Min bror tycker att jag brukar spela lite för offensivt och riskabelt så den kommentaren var ganska missriktad ihuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kom ju knappast med något nytt under solen och därför tolkar jag hans kommentarer som renodlad hånfullhet. Vad vet han förresten om hur jag spelar?? "Sluta vara weak då" som om det vore det mest självklara i världen att själv börja spela som en bully mot en skicklig bully. Åtskilliga vet hur sådana försök brukar sluta såvida man inte har ett grymt kortsnitt. Min bror tycker att jag brukar spela lite för offensivt och riskabelt så den kommentaren var ganska missriktad ihuvudtaget.

 

Hej Softish, jag ser (och markerar) att du är inne på dina vanliga spår , varför har du bytt nick?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Väldigt logiskt Klyka. Vad vill du?

 

Är det så svårt att förstå? Du skriver ett drygt insinuerande inlägg och har då inte ens vett att ha rätt i din kritik. Du kastar dynga på OP för att han inte tycker att potter ska köpas till varje pris. Om du inte ser det idiotiska i det så borde du investera i en ödmjukare ton.

 

Och vadå logiskt? Vad har logik med någonting att göra? Du har ju bara fel, helt enkelt.

 

Har du ingen du kan banna? Gå och starta en kontroversiell tråd vettja om något och sen försvinn spårlöst därifrån. Hej.

 

Grattis, du är både grymt OT och helt osaklig i din argumentation (vad vill du säga med ovanstående). Blev det för jobbigt att tänka ut nåt vettigt att skriva?

 

Han med fler är jävligt otrevliga å dryga på ett ruttet sätt. Gäller bara att inte ta det personligt. Fast det är klart - det är jävligt svårt för klyka att inte ta det fullkomligt idiotiska inlägget personligt. Sånt är idioti.

 

Vad är det svårt för mig att inte ta personligt? Tottes dummdryga inlägg? Det var ju inte riktat till mig.

 

Hej Softish, jag ser (och markerar) att du är inne på dina vanliga spår , varför har du bytt nick?

 

Sluta spamma om det där nu. Om kontextus mot förmodan skulle vara Softish så har han bytt internetleverantör... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så svårt att förstå?

 

Ja. Hur orkar du ställa dig på samma läktare och skräna som en person som skriver samma dynga over and over again. Kortsnitt ftw.

 

Grattis, du är både grymt OT och helt osaklig i din argumentation (vad vill du säga med ovanstående). Blev det för jobbigt att tänka ut nåt vettigt att skriva?

Slöseri med tid imo. Sedan fick jag ur mig vad jag tyckte om din tidigare kontronversiella trådstart samt försvinnande ur den. Det om något var Ej vettigt.

 

Sluta spamma om det där nu. Om kontextus mot förmodan skulle vara Softish så har han bytt internetleverantör... :roll:

 

...

 

Orkar inte jiddra mer med dig Klyka, som sagt slöseri med min tid. Pm:a om du känner att du har tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Hur orkar du ställa dig på samma läktare och skräna som en person som skriver samma dynga over and over again. Kortsnitt ftw.[/b]

 

Jag bryr mig väl inte om "vems läktare" jag ställer mig på. Skriver du ett dumdrygt inlägg så ska du få höra det också.

 

Slöseri med tid imo.

 

Skönt att du iaf inser att ditt inlägg inte var vettigt. Hoppas att du sparar ännu mer tid nästa gång genom att inte skriva nånting alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F.ö. ang. ditt "kontroversiell tråd"-BS.. Skulle du kalla en diskussionstråd "kontroversiell" om den startats av vem fan som helst utom mig? Nope.. Av nån anledning tycker du inte att just jag får starta trådar som inte handlar om rosa moln och fluffiga nallar.

 

Och av nån anledning tycks du vara omåttligt intresserad av hur just jag ställer mig till alla inlägg i en debatt, eftersom du saknade mig så fruktansvärt mkt under de dagar då jag hade annat för mig än att skriva i en diskussion som faktiskt klarade sig alldeles utmärkt utan mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klyka har på alla sätt visat vem av er två som tänker längre än näsan räcker :-). Jag medger att jag har startat ett antal okonventionella trådar men vari ligger felet med det? Det görs trots allt aldrig utan eftertanke. Måste alla konventionella pokerämnen malas om i all oändlighet för att du ska vara nöjd Tottyville? Angående kortsnitt så syftade jag på hur svårt det kan vara att spela ut en skicklig bully om man inte har korten med sig. Låt säga att du blir utdragen gång på gång av en maniac, menar du på allvar att inte korten har ett visst inflytande?? Om du har ett "hotseat" så är det naturligtvis oändligt mycket lättare att hantera sådana spelare. Är det så svårt att inse att du t o m måste dryga dig? (kanske för lite erfarenhet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Talki´n to me? ;-)

 

F.ö. ang. ditt "kontroversiell tråd"-BS.. Skulle du kalla en diskussionstråd "kontroversiell" om den startats av vem fan som helst utom mig? Nope.. Av nån anledning tycker du inte att just jag får starta trådar som inte handlar om rosa moln och fluffiga nallar.

 

Och av nån anledning tycks du vara omåttligt intresserad av hur just jag ställer mig till alla inlägg i en debatt, eftersom du saknade mig så fruktansvärt mkt under de dagar då jag hade annat för mig än att skriva i en diskussion som faktiskt klarade sig alldeles utmärkt utan mig.

 

Viktigt att ha sista ordet Klyka. Jag skrev något om PM, du kanske missade det. Mitt sista inlägg i den här tråden är att ni utgör ett ganska gulligt radarpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viktigt att ha sista ordet Klyka. Jag skrev något om PM, du kanske missade det. Mitt sista inlägg i den här tråden är att ni utgör ett ganska gulligt radarpar.

Något du fortfarande inte har förstått är att Klyka bara upptäckte ett sakfel bland dina första dryga kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt sista inlägg i den här tråden är att ni utgör ett ganska gulligt radarpar.

 

Fortfarande svårt att komma på nåt vettigt att skriva? Tänk på tidsbesparingarna!

 

Viktigt att ha sista ordet Klyka. Jag skrev något om PM, du kanske missade det.

 

Jag skäms inte för att jag ogärna låter ett trolls osakligheter stå som sista ordet. Skit ska inte stå oemotsagd. Oavsett om du försöker köpa sista ordet genom att "skriva nåt om PM".

 

Något du fortfarande inte har förstått är att Klyka bara upptäckte ett sakfel bland dina första dryga kommentarer.

 

Precis så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Talki´n to me? ;-)

 

Oh ja.

 

Sluta spamma om det där nu. Om kontextus mot förmodan skulle vara Softish så har han bytt internetleverantör...

 

Det här är väl lite för avancerat för dig att förstå Klyka, men "Kontextus" skriver likadant som "Softish" i språket. Dels att han inte använder styckeindelning. Dels hur han uttrycker sig i meningar, att han använder "8-) " och ";-) " gubbarna i slutet av meningar. För att inte nämna att han startar sådana här trådar och liknande och att han nämner "flyt med korten" som genomgående faktor.

 

Det krävs en stor åsna för att inte inse att det är "Softish" och i så fall har han bytt inet leverantör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tycker den här åsnan att det ändå är dags för dig att sluta spamma. Också kan vi alla gratulera Softish till sitt nya internetabonnemang.

 

Edit: Ett litet extra grattis till djens för att hans argumentationsteknik efter lång tid i rännstenen med nöd och näppe kämpar sig upp till delad jumboplats jämte Tottyvilles.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tycker den här åsnan att det ändå är dags för dig att sluta spamma. Också kan vi alla gratulera Softish till sitt nya internetabonnemang.

 

Edit: Ett litet extra grattis till djens för att hans argumentationsteknik efter lång tid i rännstenen med nöd och näppe kämpar sig upp till delad jumboplats jämte Tottyvilles.

 

Och det där är så nära ni någonsin kommer få se Klyka skriva

"Okej, jag hade fel".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat:

Ursprungligen postat av AdslVerbe viewpost.gif

 

Han med fler är jävligt otrevliga å dryga på ett ruttet sätt. Gäller bara att inte ta det personligt. Fast det är klart - det är jävligt svårt för klyka att inte ta det fullkomligt idiotiska inlägget personligt. Sånt är idioti.

 

Vad är det svårt för mig att inte ta personligt? Tottes dummdryga inlägg? Det var ju inte riktat till mig.

 

??? Fattar inte riktigt vad du menar här Klyka (kan möjligen vara nån form av missuppfattning)

 

Vad jag menade var att tottyvilles ena inlägg till dej (nr11 i tråden)var riktat mot dej personligen på ett otrevligt sätt. Medans inlägg nr2 av totte var som många andra av hans inlägg lite hånande men då på ett pokerrelaterat vis. Sånt behöver man inte ta personligt på samma vis imo.

 

Jävligt synd att tråden spårat ur på detta viset. Själv hade jag sett fram intressant läsning på ämnet. Skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har nästan aldrig hänt att ett okonventionellt ämne har fått diskuterats fritt, d v s så som det var tänkt. Trådar som syftar till att resonera lite "out of the box" blir sönderspammade av dryga besserwissrar som avskyr allt nytänkande. För om man inte håller sig till den sedvanliga pokerteorin så är man tydligen bara värd kritik och hånfullhet. Jag syftar inte på att vända sig mot länge beprövade teorier utan på att man bör få uttrycka annorlunda tänkesätt. Felet i det här forumet är den utbredda bristen på respekt och någorlunda artighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har nästan aldrig hänt att ett okonventionellt ämne har fått diskuterats fritt, d v s så som det var tänkt. Trådar som syftar till att resonera lite "out of the box" blir sönderspammade av dryga besserwissrar som avskyr allt nytänkande.

 

Det är precis det här som är ditt stora problem, du ser dina trådar som intressanta och nytänkande när de inte är det. Majoriteten av dina trådar handlar om en sak, hur slår man en spelare som får bättre kort än mig? Det är precis samma sak som de flesta förlorande spelare skyller på, de har helt enkelt mer otur än sina motspelare. Det är inte nytänkande, det är bara löjligt.

 

Sen att du inte lyssnar när folk förklarar för dig att du har fel aproach på spelet gör att vissa blir irriterade. Mitt tips är att sluta fokusera på onödiga saker och istället sträva efter att spela så bra poker som möjligt. Istället för att fantisera om hur den aggressiva motspelaren ser ut så leta efter svagheter i hans spel och försök utnyttja dom.

 

 

(Jag gör ett antagande att det är du som är Softish, är du inte det så ber jag om ursäkt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm , undrar hur moderatorerna väljs här? Känns underligt att du blev moderator efter att ha läst denna tråd. Inte för att dryga inlägg som Tottis första är bra generellt, men när det handlar om ett svar till ett troll är det väl desto mer förståeligt att det skrivs.

 

Kan förresten nämna att båda softish och kont både kom från Tranemo och att kontextus account startades väldigt snart efter softish stängdes av. Mycket sammanträffanden!!

 

Topic är ganska intressant, problemet de flesta fiskar har när de går emot välspelande bullies är att gör det urskillningslöst och därför bara förlorar mera. Plötsligt börjar de reraisa med skit och förlorar eller så får de bara för sig att syna alla raises från bullyn med anytwo, vilket förstås inte fungerar. Den duktige spelarn är ju enda någorlunda selektivt aggressiv och raisar med hyfsade kort och i position, fisken tänker inte alls på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är precis det här som är ditt stora problem, du ser dina trådar som intressanta och nytänkande när de inte är det. Majoriteten av dina trådar handlar om en sak, hur slår man en spelare som får bättre kort än mig? Det är precis samma sak som de flesta förlorande spelare skyller på, de har helt enkelt mer otur än sina motspelare. Det är inte nytänkande, det är bara löjligt.

 

Sen att du inte lyssnar när folk förklarar för dig att du har fel aproach på spelet gör att vissa blir irriterade. Mitt tips är att sluta fokusera på onödiga saker och istället sträva efter att spela så bra poker som möjligt. Istället för att fantisera om hur den aggressiva motspelaren ser ut så leta efter svagheter i hans spel och försök utnyttja dom.

 

 

(Jag gör ett antagande att det är du som är Softish, är du inte det så ber jag om ursäkt)

Vår stil får medges vara ganska likartad men jag är inte Softish. För övrigt så borde du fatta att man inte känner sig särskilt ödmjuk mot folk som alltid tror sig veta bättre och hånar en mer än argumenterar. Hur brukar du själv reagera mot dryga typer?? Sedan har jag ett antal gånger märkt att folk inte har förstått andemeningen med tråden utan börjar pika mig för någon detalj som är ganska offtopic i sammanhanget. Du har uppenbarligen utsett dig själv till talesman för "alla andra" men jag har inte sett många argument som talar emot det jag själv har framfört. Alltför få tänker till en stund innan de kritiserar okonventionella resonemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...