Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelet kan börja!

Deltagarna är följande (och jag ser helst att ingen annan skriver något i tråden):

pokerpewe

Cleburne

fcmange

megakillah

Waggho

Albert

Hakflem

Det är dagtid fram till 18.00 imorgon (nätterna kommer att vara bra mycket kortare). När ni har bestämt er vem ni vill lyncha skriver ni i fetstil: Jag vill lyncha: XXXX, alternativt Jag vill inte lyncha någon.

Ni som tillhör maffian bör PM:a mig ert beslut om vem som skall dödas fortast möjligt nattetid så att dagtiden blir längre.

Lycka till och må det bästa laget vinna!

Postad

Onda bovar i vår snälla lilla by alltså? Låt oss starta en lynchmobb med högafflar, facklor och annat som hör en anständig lynchmobb till.

Tycker du att din granne helt plötsligt börjar bryta på italienska? Har din bror helt plötsligt börja köpa in en massa hästhuvuden hos slaktaren? Har din polare större kindpåsar än tidigare? Men ange dessa till den allsmäktiga lynchmobben då så vi kan arkebusera dom rackarna! Vi kan och kommer att skapa rättvisa i byn!

Hakflem, laglydig bybo och nybliven lynchmobbare.

Postad

I går kväll satt jag och läste i Bibeln som en god och Gudfruktig bybo bör göra. I stearinljusets sken fick jag syn på herr Albert nere vid brunnen. Jag kunde inte se exakt vad han gjorde, men något fick mig att börja fatta misstankar. Som en god granne ville jag inte lägga mig i andras angelägenheter, men när han hade strukit omkring där i flera minuter kände jag mig tvungen att lägga näsan i blöt. Jag drog på mig yllerocken och klev ut genom dörren. Då fick han syn på mig och la benen på ryggen. Ytterst misstänkt, men inte mer än så...

I morse var jag och hämtade vatten till min kära familj och vi la alla märke till att vattnet smakade väldigt...skumt. Då plötsligt insåg jag vad han hade gjort. Han måste ha tömt några av sina PET-flaskor med urin i vårt dricksvatten! Vem förutom en skum maffiatyp skulle försöka förgifta oss alla på detta sätt?

Jag vill lyncha: Albert

Postad

förlåt om jag förstör, men kan någon berätta för mig vad jag har gett mig in på?

agera först tänk sen är förövrigt mitt motto och anledning till att jag skrev upp mitt namn i deltagarlistan ;-)

Postad

agera först tänk sen är förövrigt mitt motto

Ha! Det är såna spontana lättmanipularade själar som maffian letar efter i sin rekryteringsprocess. Vi som är starka mentalt har av natur högre etik och moral och faller inte för locktonerna från de kriminella elementen.

Jag vill lyncha: fcmange

Postad

Bara ett litet inlägg från lekledaren:

När någon får fyra röster lynchas han direkt och spelet övergår till nattetid. Alltså: Har inte ngn fått fyra röster till kl 18.00 imorgon så blir ingen lynchad (vilket resulterar i att byborna torskar en spelare automatiskt iom att maffian kommer att slå till).

Sorry, fortsätt med spelet.

Postad

Agera först och tänka sen ger mig intrycket av en impulsiv person, Snabba cash som i sin tur får mig att tänka på Mafiosos. Helt klart är fcmange en av dessa förtvinade själar som förpestar vår by. När han sedan vägrar tömma byns enda dass är det väl ändå helt uppenbart? DET ÄR JU HANS VECKA.

Jag vill lyncha fcmange

Postad

Här har det hänt grejer! Jag måste säga att jag har tyckt att flera personer har betett sig misstänkt, t ex såg jag Hakflem och Cleburne (ett mycket omaka par) tissla och tassla och kasta nervösa blickar omkring sig fingrandes på en ring i månskenet vid dammen när jag gick min dagliga promenad nu imorse. Det kan dock röra sig om någon typ av sjuk kärleksaffär mellan de båda. Däremot har ingen betett sig så skumt som fcmange med sina uppenbara falska påståenden om att inte ens veta vilken by han bor i och vilka hans grannar är. Uppenbarligen är han nervös över att vara en mafioso och överkompenserar grovt med sitt beteende.

Jag vill lyncha fcmange

Postad

Nu har det tyvärr så att vår lilla by till stor del verkar befolkas av slöfockar som ligger hemma på sofflocket medan maffiamördare stryker omkring ute i natten och hotar oss. Något måste göras. Vad sägs om följande: Om man inte röstar alls under dagen så får man automatiskt en röst på sig som lynchoffer. Annars kan man ju köra bort dem och låta mer ansvarskännande individer ta över deras stugor.

Postad

Liket efter den snälle och lätt efterblivne bybon fcmange vajar i vinden. Ingen ville (eller kunde?) försvara honom när Waggho, Hakflem och pokerpewe lynchade honom trots att de inte hade majoritet.

20070829072340.jpg

Fcmange är ute ur spelet och får inte skriva mer i den här tråden.

Den som får flest röster lynchas hädanefter, ingen majoritet krävs framöver. Majoritetsbeslut kommer att återinföras när alla som är kvar känner sig engagerade.

Mafiosos, PM:a ert beslut om vem som skall dödas snarast.

Spelet övergår nu till nattetid. Tystnad råder tills det är dagtid igen (så fort beslutet från gangstrarna kommer).

Postad

När dagen gryr finner ni kvarlevorna efter Megakillah.

20070829073732.jpg

(Han förmultnade snabbt)

Maffian har slagit till och ännu en bybo ligger i jorden! Ni är nu fem spelare varav två är mafiosos! Hitta dem! NU!

Spelet övergår till dagtid.

Postad

En dag är passerad och redan befinner vi oss i en allvarlig kris om byn ska överleva denna natt. Efter lite analyserande har jag kommit fram till en slutsats som tyvärr har två olika alternativ.

1. Maffian spelar det klassiska "hålla låg-profil" spelet som en rookie-maffia oftast gör. Detta tyder på att Albert och troligen Waggho är maffiosor.

2. Maffian kanske avrättade stackars tysta Megakillah bara för att lura in oss på detta spår så vi själva avrättar nästa oskyldiga, nämligen just Albert.

Frågan är om en rookie-maffia kan jobba med sådant high-level-tänk redan? Jag tar det säkra före det osäkra och håller fast vid låg profil-teorin, tänder en fackla och börjar bege mig mot Alberts hem. Måtte herren förlåta mig om jag har fel.

Jag vill lyncha Albert

Postad

Ja precis som i pokern gäller det att inse vilken nivå fi tänker på. En lågprofilmaffia kan tyda på rookiespel eller att en mer erfaren och i grunden mer aggressiv spelare vill ge ett intryck av att vara rookie.

Själv håller jag ju mig själv utom misstanke men att Albert är skyldig låter rimligt. Så jag hakar på igen:

Jag vill lyncha Albert.

Postad

Själv vankar man fram och tillbaka och försöker få rätsida på det hela. Var Hakflems kärleksinvit nere vid dammen (som jag naturligtvis avvisade) ett försök att snärja mig och dra in mig i ännu mer samhällsomstörtande aktiviteter, d.v.s. maffiaverksamhet med mord och utpressning? Kanske, men jag har hela tiden misstänkt att det är brunnpinkaren Albert som smyger omkring och sprider ond bråd död i byn. Så får det bli.

Jag vill lyncha: Albert.

Postad

PET-pissaren Albert får vackert dingla i galgen. Protesterna uteblir. Tyvärr visar sig det att han tillhör byborna...

De snälla invånarna i byn reser dock en staty till Alberts ära.

20070829083154.jpg

Statyn över Albert

Fyra spelare kvar och hälften av dem tillhör maffian! Nu måste ni använda list bybor! Äh, ni är körda ändå...

Nattetid (tyst i tråden)

Mafiosos, take your pick...

Postad

För att vara "bybo" är han otroligt snabb att rösta för lynchmobben mot andra vilket kan betyda att han antingen har snabbast internet till sin stuga eller för att han börjar bli nervös och vill hålla borta fokusen på sig själv. Därför säger jag!

Lyncha hakflem

Postad
För att vara "bybo" är han otroligt snabb att rösta för lynchmobben mot andra vilket kan betyda att han antingen har snabbast internet till sin stuga eller för att han börjar bli nervös och vill hålla borta fokusen på sig själv. Därför säger jag!

Lyncha hakflem

Nu verkar det förvisso som att jag är än mer desperat att flytta bort fokus men till mitt försvar skrev jag det samtidigt som Jennez och i tron att lynchningen utförde först 22.00

Postad
Nu verkar det förvisso som att jag är än mer desperat att flytta bort fokus men till mitt försvar skrev jag det samtidigt som Jennez och i tron att lynchningen utförde först 22.00

Det är lugnt. Man lynchas så fort majoritet uppnås (eller om klockan klämtar). Nu är det dock natt, och därmed tyst! :D