Gå till innehåll

Syna all in på semibubblan med TT?


Recommended Posts

Här kommer en hand från gårdagens spel under coachning av Cyntax. Hur spelar vi den här handen?

 

Stats på FI:

Saw flop: 20%

Pre flop raise: 13%

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t150 (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Button (t2561)

SB (t2483)

Hero (t4445)

UTG (t872)

MP (t3139)

 

Preflop: Hero is BB with Tdiamond.gif, Theart.gif.

UTG folds, MP folds, Button raises to t2561, SB folds, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag synar utan att blinka.

 

Visst, pushen är stor i förhållande till blindarna och kanske lite okonventionell.

Men det kan ju tänkas vara en spelare som inte vill att vi ska pusha från bb över en standardraise som han tvingas vika.

 

Hur som helst måste han nog ställa halvbrett för att det här ska vara en fold. Dessutom, torskar vi så har vi ändå ett hyfsat läge.

 

Snabb ICM:

 

Fold: 28.3%

 

Syn vinst: 38.3%

 

Syn förlust: 16.3%

 

Vilket innebär att vi ska ha lite mer än 50% equity för att göra det här till en syn enligt ICM.

 

Vi har t.ex 53.156% mot 77+,A9s+,KTs+,QTs+,AJo+,KQo vilket är 10.3% av motståndarens händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag viker här. Du ligger bra till, Fi är tight och om du förlorar denna pott så ligger du ganska dåligt till. Tycker inte att det är rätt läge att ta ett 50 - 50, det ända du vill se igentligen är ju PP under TT.

 

Agree! Vad ställer han med liksom? Varför ta en 50-50 syn i det här läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok om du läser mitt :lol:

Jag tror inte att du har satt fi på rätt HD i det här läget, därav blir dina fortsatta kalkyler felaktiga, jag tror snarare 1010-AA, AK-AJ, möjligtvis KQ suited. Var landar vi då?

 

Varför pratar du då om 50-50?

 

Jag tror självfallet att händer som QQ+ är något underrepresenterade i den hd fi ställer med här. Och AJ men inte 77?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade foldat här med motiveringen att det känns onödigt att ta en chansning med 1010 här. Känns inte så sexigt att förlora mer än halva stacken när vi sitter som chipleader och inte har nån panik. Onödigt risktagande helt enkelt.

 

Det är möjligt att det är en chansning, men varför anser du att det är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt att det är en chansning, men varför anser du att det är det?

 

Jag tycker inte 1010 är tillräckligt starka för att riskera så pass mycket i detta skedet. I bästa fall så har Fi lägre pp men kan också sitta med högre pp eller två överkort och då anser jag att det är en chansning. Har inte hundra koll på odds men menar att en syn här är ett onödigt risktagande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold! Vi har ledningen i turneringen. Tar inte en coinflip nu. Ja, inte ens för en 65% vs 35% skjuter jag här. Jag är vek, jag vet. Men det viktiga är ITM nu och vi är i princip säkra på det. Varför gambla då, även om vi är favorit till att vinna. Förlorar vi ligger vi helt plötsligt 4'a. Kom ihåg att vi spelar $5/sng och jag räknar med att vi (jag och Max Cady) har större edge än 53,156% mot dom här tomtarna (min roi ligger på 57,5% på den här nivån sedan 19'e dec (kanske inte riktigt relvant)). Blindsen är för små för att försvara. Lägg dessutom till att jag gjorde en sökning på SharkScope och hittade EN som hade +ROI, resten hade fina kurvor som pekade mot mumindalen.

 

Det blev alltså en FOLD!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold! Vi har ledningen i turneringen. Tar inte en coinflip nu. Ja, inte ens för en 65% vs 35% skjuter jag här. Jag är vek, jag vet. Men det viktiga är ITM nu och vi är i princip säkra på det. Varför gambla då, även om vi är favorit till att vinna. Förlorar vi ligger vi helt plötsligt 4'a. Kom ihåg att vi spelar $5/sng och jag räknar med att vi (jag och Max Cady) har större edge än 53,156% mot dom här tomtarna (min roi ligger på 57,5% på den här nivån sedan 19'e dec (kanske inte riktigt relvant)). Blindsen är för små för att försvara. Lägg dessutom till att jag gjorde en sökning på SharkScope och hittade EN som hade +ROI, resten hade fina kurvor som pekade mot mumindalen.

 

Det blev alltså en FOLD!

 

Bra val! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade troligen synat, fi är visserligen inte megalös här, men hans HD är ofta väldigt viktad på ett sätt som är bra för oss. Han openpushar QQ+ väääldigt sällan, och desto oftare med t.ex. 77-99/AJ+.

 

Blindsen är för små för att försvara.

 

Blindsens storlek har ju väldigt liten (läs: ingen) inverkan på beslutet. Det ligger 2786 i potten , skit i vad blindsen ligger på. Jo, indirekt påverkar ju blindsens storlek hur mkt overlay det ligger i potten, men det räcker att titta på pottstorlek, vad det kostar oss att syna, och vilken equity vi förmodas ha, för att ta ett beslut, och här ser det rättså bra ut.

 

jag räknar med att vi (jag och Max Cady) har större edge än 53,156% mot dom här tomtarna

 

Edgen mot $5-muppar (som generellt synar på tooook för brett) är störst i de tidiga skedena av en SnG (de betalar av när vi har en hand, och muppar ut sig mot varandra fortare än duktiga spelare). På bubblan och ITM kommer största delen av vår edge från FE, dvs vi har störst edge mot fi som viker för mkt, inte mot fi som synar för mkt. Problemet är nämligen också att de ofta är för passiva, så de slår inte ut varandra så fort heller, vilket är hur andras löshet gynnar oss när vi inte är i handen. Hade fi varit lösa och tokaggressiva så hade vi fått omvärdera ICM lite här, då värdet av fold ökar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...