Gå till innehåll

Dagisplats till barn med pokerspelande förälder?


Recommended Posts

Vad jag förstår har barn till en arbetslös förälder inte rätt till en dagisplats idag.

 

Hur ligger det till om tex pappan spelar poker på heltid(Alltså inte är anmäld arbetslös/sjukskriven osv)? Är det kört att sätta ungen på dagis då?

 

Säg att man spelar på en site inom EU och myndigheter dyl vet om att alla inkomster kommer från pokerspel, vad har då kommunen för anledning att neka plats? Att man inte betalar skatt/att man"går hemma" eller vad?

 

Någon som har koll på området?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske det enda skälet till att jag inte lägger ned mitt vanliga jobb e att det verkar så råddigt att ordna dagis (annan lösning än dagis ej aktuellt) åt barnen i så fall. Vore mkt glad om nån har en aning om hur man ska göra. Olagliga förslag e inte aktuellt.

Starta företag? Måste jag inte göra nått på mitt jobb i så fall, dva hur mkt omsättning i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan hjälpa till med lite info.

 

a) det beror på vilken kommun du bor i, det är lite olika...

 

b) i vissa kommuner har du rätt till dagisplats oavsett, i andra bara 15h per vecka och i vissa får du själv välja hur många timmar...

 

c) desto fler timmar desto mer kostar det...

 

man kan starta eget företag om man vill det och gå den vägen, men kanske inte alls nödvändigt, då det kan räcka med att man säger att man "jobbar" heltid... men som sagt, man får ju betala därefter...

 

Ring kommunen och få bet att tala med placeringsassistenten (dom är säkert flera) så svara dom enkelt på dina frågor om vad som gäller i din kommun.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftet med mitt tidigare inlägg var att svara trådskaparen huruvida poker är en godkänd sysselsättning, vilket det självklart borde vara.

Jag har aldrig själv fått frågan om min sysselsättning är godkänd eller ej. Har man jobb så har man, det är egentligen ingen som ifrågasätter det. Det är inte min erfarenhet iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju altid anmäla dig till någon kurs på högskola/universitet eller liknande. Kommunen har inga krav på att du måste klara utbildningen så du behöver inte lägga ner mycket energi på det om du inte är intresserad.

 

OT: Jag är förskollärare och jobbar på dagis och måsta säga att dagis är mycket bättre än dagmamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: Jag är förskollärare och jobbar på dagis och måsta säga att dagis är mycket bättre än dagmamma.

 

Då antar jag att du jobbat som dagmamma också, eller?

 

Jag talar gärna om varför jag tycker "dagis" (förskola) är bättre än dagmamma, men eftersom jag tycker att det blir för off-topic för den här tråden startar jag en tråd i Off Topic och svarar där. Jag ska bara vinna/åka ut ur den här turneringen jag spelar så startar jag den tråden och lägger en länk här.

 

EDIT :

Ok, jag åkte ut med AA mot KK, det kom en K på river naturligtvis. Det gav mig lite tid att skriva ned mina tankar:

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=31385

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...