Gå till innehåll

En Wannabees Vardag - 0.5/1 SvS


SunTzu

Recommended Posts

Hejsan!

 

Vem är jag, och vad är poängen med detta?

 

Jag heter Johan, och är 20 (strax 21, 7 juni för att vara exakt), och har spelat poker i en sådär 2 år. Jag har lirat på dom flesta siter vid nått tillfälle, men ingenting högt (0.50 dollars som mest). För tillfället lirar jag 0.5/1 på Svenska Spel, av den enkla anledningen att det är så otroligt lättförtjänta pengar. Jag kom nyligen tillbaka från en längre paus på ett par månader, och jag hoppas att en dagbok kan hjälpa mig att hålla mig kvar på spåret, och nånstans att skrika ut mina aggressioner över beats.

 

Jag spelar ett ganska tight/aggresivt spel, lite för lättläst bara, men det är inget större handikapp på dom här nivåerna. Tjänar en skaplig peng på det, lirar lite för mycket igentligen, blir alltid minst ett par timmar per dag. Jag är arbetslös (halvt frivilligt, orkar inte leta jobb igen), så jag siktar på runt 8-12 timmar om dan, 30 dar i månaden. Jag kör 4 bord.

 

Målet är att gå först över 10k i månaden, och sen 15.

 

Hoppas nån kommer tycka det är intressant iaf, tänker försöka posta nån tveksam HH per dag som ni kan klanka ner på och få mig att hålla mig på jorden ;)

 

Bankrulle: 8476 KR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 172
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Körde en 9 timmar idag, slutade på 456+.

 

Ganska svår motrigg, fick ett par nötter rivrade, och en 2% utdragning för 200 mot en legendarisk fisk. Inga HH, då jag startade dagboken efter att jag slutat spela för dagen ;)

 

Bankrulle: 8476 KR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är tveksamt faktiskt, har varit uppe på 1/2 när SvS först släpptes, och fisken var ganska mycket tajtare då, svårare att få dom att gå all in (vilket är så jag tjänar det mesta, med monster.

 

Fast i början av Juni går jag nog upp ett tag iaf, och ser efter hur läget är. Finns det nån här som kör regelbundet på 1/2 här?

 

Tack för uppmuntran förresten :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har spelat 6 sessions på 1/2 denna månaden, och har plussat på alla. Jag märker ingen större skillnad, förutom att det är lite mindre check/call och lite mer check/miniraise.

 

Lycka till förresten, ska bli intressant att följa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, kul att läsa om någon man spelar mot rätt ofta. Problemet är att jag inte vill tipsa dig om något så att du snor mina pengar :)

 

Och som nämnts angående 0.5/1 och 1/2 så tycker jag att den lägre är så sjukt mycket skönare och framförallt säkrare på. Spelade 1/2 i någon månad och hade mycket bättre plusdagar, men även fler antal minusdagar. Även om man kanske snittar lite högre på 1/2, så känns det mycket bättre att ha 95% plusdagar än kanske 70%.

 

Ett tips på fisk och bra värde på svenska spel annars: testa en annan flik...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, om du menar Omaha och dylikt så är det enorm fiskvarning på mig där :P Tror jag håller mig till att fylleslaska där :P

 

Tar nog och testar lite 1/2 om jag ser nått schyst bord uppe när det är torka på 0.5/1 borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom och lira Omaha! Värde!

 

Kongas: över 30 :shock:

Vad gör man efter 20?

 

 

 

 

 

 

 

:mrgreen:

 

Hehe samma sak som då man e 20 fast långsammare.

Omaha, ja värdet skulle slå i taket om jag satte mig ner där, kan knappt reglerna, men det ser verkligen skoj å actionfyllt ut, motsattsen som Texas Fullring..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja spela SH! Så mycket kassa spelare där, sen tjänar du mer också om du är en OK spelare.

 

Kungrikard är den dom drar in mest på 0,5/1? Nå hur mkt snittar du per månad, rikard? ;-)

 

I maj är jag redan över 20k endast på 0,5/1 spelet, o ska försöka ta 4-5k under helgen. Annars brukar det bli 20k per månad för 0,5/1 o 10k från annat spel o rb.

Har du slutat spela b0bb4n?

 

//

 

Geru, jag vet att SunTzu är duktig, gillar inte när han kommer in i rummen o tar mina fiskar bara :roll: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadfan drar du in typ 30K kr i månaden på NL 0.5/1 kr? :shock:

 

Snarare 20k, men den här månaden kommer det bli över 30k på 0,5/1 om jag inte får någon hemsk downswing, kanske är dags snart med tanke på att jag hade min senaste minusdag för 8-9 månader sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snarare 20k, men den här månaden kommer det bli över 30k på 0,5/1 om jag inte får någon hemsk downswing, kanske är dags snart med tanke på att jag hade min senaste minusdag för 8-9 månader sen.

 

Hur många timmar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snarare 20k, men den här månaden kommer det bli över 30k på 0,5/1 om jag inte får någon hemsk downswing, kanske är dags snart med tanke på att jag hade min senaste minusdag för 8-9 månader sen.

 

hehe, såååå sjukt :D Hur måpnga timmar om dagen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...