Gå till innehåll

NLT- BB Special


psykologen

Recommended Posts

65k turnering. Efter två timmars spel ligger jag hyffsat till. Får en BB Special och får ett lite knepigt beslut. Det här är mycket ovanligt för min del.

 

************************

Seat 1: wrickrd (13725 in chips)

Seat 2: Johnny Fanta (26035 in chips)

Seat 3: RI Tony (13455 in chips)

Seat 4: ScootDoggy (4625 in chips)

Seat 5: nymftp2001 (6750 in chips)

Seat 6: ohstfan (1875 in chips)

Seat 7: HERO (9530 in chips)

Seat 8: JackJumper1 (7600 in chips)

Seat 9: Tamilen (14370 in chips)

HERO: posts small blind 100

JackJumper1: posts big blind 200

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [6s 7s]

Tamilen: calls 200

wrickrd: folds

Johnny Fanta: calls 200

RI Tony: folds

ScootDoggy: folds

nymftp2001: calls 200

ohstfan: folds

HERO: calls 100

JackJumper1: checks

 

*** FLOP *** [6d 3s 7h]

HERO: checks

JackJumper1: checks

Tamilen: checks

Johnny Fanta: bets 800

nymftp2001: folds

HERO: raises 800 to 1600

JackJumper1: raises 5800 to 7400 and is all-in

Tamilen: folds

Johnny Fanta: raises 18435 to 25835 and is all-in

 

Jag kan inte påminna mig att jag blivit check reraisad? någon gång när jag själv suttigt på ett monster.

 

Vad göra? Vad har de två Fi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en möjlighet att JackJumper1 försöker stjäla potten, men eftersom Jonny Fanta hänger på med en egen all in så skulle jag nog vilja placera honom på mist ett sett, möjligen en redan färdig stege. Du kianske har Jack slagen, men knappast Jonny. Tyvär är det nog bara att kasta in handuken och se dem göra upp utan dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaru inte lätt!

Dom kan ju faktiskt sitta med allt från överpar, 2 par, set och stegen.

överpar finns väl en liten möjlighet om Fanta snubben har spelat tomtigt PF.

men i detta läget så kan du gå från 10k till 30k och ligga mer än hyfsat till

och kanske kunna nå de större pengarna än att lägga dig.

men skulle tro att du kan leda mot ett tomtigt spelat överpar och ett sämre 2 par från Jacksnubben.

lite svårt att säga utan att veta hur dom spelat tidigare . men du kan ju åxå ligga rejält efter mot en floppad stege och set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tufft läge.

 

Jackjumper tror jag har lägre tvåpar som bäst, i värsta fall ett set eller färdig stege dock inte troligt, den andra snubben kan ha klantat till ett överpar rejält alt en färdig hand.

Jävligt svårt läge, beror dock på vilket skede i turneringen ni är.

Stackarna verkar hyfsat djupa och du är endast inne med 1600.

Näe mitt svar blir nog, i närheten av bubbla så ligger jag. Tidigt skede och stackbyggande är prio så åker nog pengarna in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett lägre 2par ?!

.. så han skulle callat på 3 6 / 3 7 ? nahh. det tror jag inte.

jag hade nog satt han på ett set eller overpair, hoppats på overpair och callat.

 

Jackieboy sitter i big blind och checkar..

 

jo jag ändrade mitt inlägg.. upptäckte det precis också trodde du menade killen som callade innan "Hero", ursäkta mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte ha foldat.

 

Ser ut som om Johnny Fanta försöker stjäla potten efter två checkar. Hero raisar inte alltför mycket, kan tolkas som informationraise.

 

JackJumper1 kanske tror att han är i ett utmärkt stöld läge, eller så har han tvåparet, ett överpar, triss eller stege.

 

Johnny Fanta kanske har limpat med ett högt par preflop och vägrar inse att han är slagen så han reraisar.

 

Fem personer såg floppen så man kan mycket väl vara slagen av triss eller stege.

 

Men kan man verkligen folda tvåpar i detta läge?

 

Jag tycker inte det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte ha foldat.

 

Ser ut som om Johnny Fanta försöker stjäla potten efter två checkar. Hero raisar inte alltför mycket, kan tolkas som informationraise.

 

JackJumper1 kanske tror att han är i ett utmärkt stöld läge, eller så har han tvåparet, ett överpar, triss eller stege.

 

Johnny Fanta kanske har limpat med ett högt par preflop och vägrar inse att han är slagen så han reraisar.

 

Fem personer såg floppen så man kan mycket väl vara slagen av triss eller stege.

 

Men kan man verkligen folda tvåpar i detta läge?

 

Jag tycker inte det!

 

Jag gillar ditt tänk här, särskilt i kombination med din signatur. ;)

 

Nu saknas det rätt mycket info i den ursprungliga posten, men jag tycker att det luktar set och hade foldat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte ha foldat.

 

Ser ut som om Johnny Fanta försöker stjäla potten efter två checkar. Hero raisar inte alltför mycket, kan tolkas som informationraise.

 

JackJumper1 kanske tror att han är i ett utmärkt stöld läge, eller så har han tvåparet, ett överpar, triss eller stege.

 

Johnny Fanta kanske har limpat med ett högt par preflop och vägrar inse att han är slagen så han reraisar.

 

Fem personer såg floppen så man kan mycket väl vara slagen av triss eller stege.

 

Men kan man verkligen folda tvåpar i detta läge?

 

Jag tycker inte det!

 

Sånt här typ av tänk brukar enligt egen erfarenhet vara rejält överanalyserande om man inte har spelat väldigt mycket med de inblandade förut.

 

Vad man gör i ett sånt här läge är en annan fråga. Problemet är ju att ju större chansen är att man är slagen (d v s antal spelare som höjer) desto bättre odds har man. Logiskt sett borde du dock vara slagen, JohnnyFantas linje ser verkligen ut som ett set eller möjligen 45s. Jag har svårt att se att han skulle limpa 36/37 och överpar finns ju bara inte. Det skulle ju vara 88/99 isåfall, men dem lär han släppa vid så här mkt action. Dessutom, kan han ha dessa två händer måste chansen vara rejält mycket större att han har ett set.

Detta förutsätter ju förstås att JF är hyfsat "stabil". Mot tomtar kan du nog syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sånt här typ av tänk brukar enligt egen erfarenhet vara rejält överanalyserande om man inte har spelat väldigt mycket med de inblandade förut.

 

.

 

Blir det inte alltid det när man analyserar i efterhand? :)

 

Jag har i alla fall inte kapacitetet att kunna redogöra för hur jag exakt resonerar under typ 10 sekunder. Oftast brukar jag söka i minnesbankarna efter liknande scenarion och gå på det som är generellt.

 

Den här situationen är dock ganska intressant med tanke på att jag var tvungen att omvärdera hela situationen och ta ett snabbt beslut om jag trots allt skulle riskera 40 BB. Jag blev lite ställd kan jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu saknas det rätt mycket info i den ursprungliga posten, men jag tycker att det luktar set och hade foldat.

 

Vad vill du ha för info? Hade inte sett allf för många händer vid bordet. Den ena killen har jag ingen read på. Fantakillen är en Gushansentyp (inte som han spelade i natt) som är oberäkneligt aggressiv. Han verkade bra och farlig. Turneringen karaktäriseras av löst spel där det är frekvent av tomtar. Det här är dock något efter RB periodens slut så spelet har skärpt till sig lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer resten av handhistorien. Själv satte jag Johhny Fanta på antingen ett set eller KK AA. Jag synade då jag inte tyckte det var så sannolikt att han hade ett set då det krävts att alla fyra korten hade legat på bordet om han inte hade haft 33. Jackjumper1 trodde jag hade A7.

 

HERO: calls 7730 and is all-in

 

 

*** TURN *** [6d 3s 7h] [Ts]

Johnny Fanta said, "we're ****ed, lol"

 

*** RIVER *** [6d 3s 7h Ts] [8c]

*** SHOW DOWN ***

 

HERO: shows [6s 7s] (two pair, Sevens and Sixes)

Johnny Fanta: shows [Ah Ac] (a pair of Aces)

SKOAL [observer] said, "tam we on"

HERO collected 3860 from side pot

JackJumper1: shows [As Ad] (a pair of Aces)

SKOAL [observer] said, "10"

HERO collected 23200 from main pot

Johnny Fanta said, "n"

HERO said, "dream hand"

*** SUMMARY ***

Total pot 27060 Main pot 23200. Side pot 3860. | Rake 0

Board [6d 3s 7h Ts 8c]

Seat 1: wrickrd folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Johnny Fanta showed [Ah Ac] and lost with a pair of Aces

Seat 3: RI Tony folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: ScootDoggy folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: nymftp2001 folded on the Flop

Seat 6: ohstfan (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: HERO(small blind) showed [6s 7s] and won (27060) with two

pair, Sevens and Sixes

Seat 8: JackJumper1 (big blind) showed [As Ad] and lost with a pair of Aces

Seat 9: Tamilen folded on the Flop

 

Ha Ha, vilken skön hand. Typ 100% att ta monsterpotten redan på floppen. 8-)

 

"Lite" ironiskt så åkte jag ut på en bra placering inte långt från finalbordet (1500 startande) när jag då även floppade tvåpar på BB. Den gången hade två personer bettat 2x16000 och jag satt på Q10o med 120 000 marker.

 

Fi satt på AA och KK och AA var shortstackad så den enda jag var rädd för var KK som självklart fick en triss på rivern. :cry:

 

Fru Fortuna måste vara en riktigt sjuk person.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...