Gå till innehåll

Vad kollar pokersajter när dom låser konton?


ninreb

Recommended Posts

En kompis spelade hos mig och vips låser xxx hans konto. Vad kollar pokersiter egentligen? kollar de ip nummer? kollar de nätverkskortsnummer eller va?`någon som vet?

 

 

* Lite RP och flytt till Onlinepoker - QoS *

 

nätverkskortsnummer??? vart vill du komma me de??? skulle snarare tro att kreditkortet man sätter in pengar med kollas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan väll alltid maila och fråga varför dem låst det.

 

Varför dem kan ha låst det kan vara att ni spelat på samma bord från samma IP.

Dem vill på nått sätt verifiera att det är han.

Han kan vara misstänkt för fusk / Chipdump m.m

Eller bara låsa bara för därför :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis spelade hos mig och vips låser xxx hans konto. Vad kollar pokersiter egentligen? kollar de ip nummer? kollar de nätverkskortsnummer eller va?`någon som vet?

 

* Lite RP och flytt till Onlinepoker - QoS *

 

 

Om ni nu spelade på samma "skin" ? Så är jag ganska säker på att pokersidan tror att du har två konton! Eftersom ni båda använt samma IP adress. Om jag får gissa så öppnade du ditt konto före din kompis? Därav har dem bara låst din polares konto.

 

Men men jag kan ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ip-adressen vore ju det logsika. Men man undrar ju ibland. Jag pratade med en datorkunnig vän och han sa att det t.ex. är möjligt att se om jag flyttar min laptop till en annan ip adress att det är samma dator tack vare något med näteverkskortet men även något annat nummer i datorn. någon som vet om det är detta de kollar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ip-adressen vore ju det logsika. Men man undrar ju ibland. Jag pratade med en datorkunnig vän och han sa att det t.ex. är möjligt att se om jag flyttar min laptop till en annan ip adress att det är samma dator tack vare något med näteverkskortet men även något annat nummer i datorn. någon som vet om det är detta de kollar?

 

Det går att kontrollera MAC-adressen som finns på nätverskortet som är unik, det är däremot ändå inte helt säkert eftersom att det går (om man haxxar lite) att byta MAC-adress.

Att det skulle vara något som dom kollar och spärrar konton för är däremot något jag verkligen inte tror.

 

Vad det andra nummret som han pratar om är vet jag däremot inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Det var Mac var det han sa med. Frågan återstår, är det detta pokersiter kollar eller nöjer de sig med ipnummer. mysteriet tätnar......

 

Jag spelar jämnt och ständigt från samma ip-adress när jag är hemma i min lya i linköping, vilket även min kompis som bor där gör (party).

Tror verkligen inte att det är något problem, inte heller att man spela från samma dator med olika konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Det var Mac var det han sa med. Frågan återstår, är det detta pokersiter kollar eller nöjer de sig med ipnummer. mysteriet tätnar......

 

Jag spelar jämnt och ständigt från samma ip-adress när jag är hemma i min lya i linköping, vilket även min kompis som bor där gör (party).

Tror verkligen inte att det är något problem, inte heller att man spela från samma dator med olika konto.

 

Det är olika på olika sajter. När jag skulle signa hos expekt var det riktigt krångligt att fixa ett till konto från samma dator/ip (min pojkvän hade redan ett). På party däremot gick det hur lätt som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var från party det krånglade för oss. frågan kvarstår, kollar de ip eller mac?

 

Jag fick mitt konto låst på Everest av två anledningar:

 

- Jag hade spelat från olika datorer med olika IP-nummer.

- Jag hade använt mitt e-kort för insättningar (vilket slumpar fram ett nytt nummer varje gång) så de trodde att jag hade använt olika kontokort.

 

Jag kontaktade dem också löstes det hela, det enda jag hade att inväda mot var att de inte kontaktade mig när de spärrade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick mitt konto låst på Everest av två anledningar:

 

- Jag hade spelat från olika datorer med olika IP-nummer.

- Jag hade använt mitt e-kort för insättningar (vilket slumpar fram ett nytt nummer varje gång) så de trodde att jag hade använt olika kontokort.

 

Jag kontaktade dem också löstes det hela, det enda jag hade att inväda mot var att de inte kontaktade mig när de spärrade.

Nej det gör dom aldrig, jävligt irriterande. Men troligen är det så att om dom skulle göra så så skulle det bli mer jobb. Genom att inte kontakta dig så väntar dom ut dig, svarar du är du seriös/svarar du inte var du mest troligt ett troll.

 

Värst i branschen är ändå Prima (med Gaming Club som största bovarna! Varning!). Stänger dom ditt konto vägrar dom att ens diskutera saken med dig. Jag känner folk som blivit av med 20.000$ för att dom spelade på samma ip (några tusen studenter i Uppsala delar på samma ip).

Ska du spela på Prima (särskilt TGC då) måste du kolla så att du inte sitter på delat ip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...