Gå till innehåll

NLT - Lägga eller syna med TPTK?


aglo

Recommended Posts

Game # 180930777 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Ullared"

Game ended 2005-12-03 18:54:16 GMT+01:00

 

Players:

zemakoff (EUR 45,40 in seat 1)

marvaap (EUR 51,20 in seat 2)

isbjorn (EUR 41,05 in seat 3)

placebo+_+ (EUR 50,05 in seat 5)

FJOMPAN (EUR 27,00 in seat 6)

 

Dealer: zemakoff

Small Blind: marvaap (0,25)

Big Blind: isbjorn (0,50)

 

placebo+_+ was dealt: Qd - Ad

 

placebo+_+ Raise (2,00)

FJOMPAN Fold

zemakoff Fold

marvaap Call (1,75)

isbjorn Fold

 

Flop 3h - Qc - 8h

 

marvaap Check

placebo+_+ Bet (4,00)

marvaap Call (4,00) <- Checksyn luktar färgdrag

 

Turn 3h - Qc - 8h - 9d

 

marvaap Check

placebo+_+ Bet (10,00)

marvaap All-In (45,20)

 

Måste lägga in €35 för att få chansen att vinna en pot på ~€40.

Syn eller lägg? Har tyvärr ingen read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi är fisk så skulle jag kunna sätta han på stegdrag+färgdrag med detta move och ifall fi är tajt/solid känns det på någe vis fel spelat med färdig stege, för han borde vilja få in dina pengar i potten.. genom check-syn alt check-miniraise på turn, möjligt att han är rädd för färgen. Men du har €16 inne i en pott, så känns som rätt så lätt fold om du kan ge fi credit för stege.. då du inte är commited.

 

Jag skulle dock sätta han på stegdrag+färgdrag, typ AJh men skulle även kunna göra detta move med TT/JJ då det finns mkt fina bluffmöjligheter. Risken finns även för set/färdig stege.. men vetefan, svårt på så låga nivåer att se någe mönster.

 

Potten är inte €35 som du skriver heller, utan du har laggt in €16 och han hela sin stack på ~50. Så du ska betala €35 för att gå in i potten på ~€65.

 

Jag skulle syna 50% av fallen och hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar på slöspelat set eller stege.

 

Många spelare skulle syna med JT och hoppas han har de implicerade oddsen med en syn på floppen (och före floppen).

 

En semibluff med färgdrag och gutshot är möjlig från en del spelare men mindre trolig.

 

KQ eller QJ tror jag inte på, på den här nivån skulle en person med de händerna bara syna hela vägen, eller reraisa på floppen för att ta reda på var de står.

 

KQh el QJh är möjliga händer, men känns som reraisen kommer lite sent i så fall.

 

Slöspelad KK eller AA är möjlig från en del spelare, om du tidigare varit aggressiv och ofta continuation betat.

 

Tycker som ovan att man bör syna ibland för att folk inte alltför lätt ska kunna köra med en, men det är inte fel att oftast folda, beror mycket på din image och vad som hänt tidigare. Om man ofta foldat efter en reraise skulle jag syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi är fisk så skulle jag kunna sätta han på stegdrag+färgdrag med detta move.

 

Jag tycker tvärtom. De enda spelarna jag skulle kunna syna detta mot är mot några av mina kompisar, vilka jag respekterar betydligt mycket mer än en average "solid" (läs förutsägbar) internetspelare. Känns som att check-call/check-raise är nötter 95% av fallen man spelar på internet.

 

På turn slår du bara ett fåtal händer och de flesta av dessa har rikligt med outs. 9Ts, KQs och liknande är väl möjliga men de vinner ändå mot dig ca 30% av gångerna. Desto fler gånger kommer han att ha 33, JT, Q9 och liknande.

 

Helt klart en fold utan någon annan read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi är fisk så skulle jag kunna sätta han på stegdrag+färgdrag med detta move.

 

Jag tycker tvärtom. De enda spelarna jag skulle kunna syna detta mot är mot några av mina kompisar, vilka jag respekterar betydligt mycket mer än en average "solid" (läs förutsägbar) internetspelare. Känns som att check-call/check-raise är nötter 95% av fallen man spelar på internet.

 

På turn slår du bara ett fåtal händer och de flesta av dessa har rikligt med outs. 9Ts, KQs och liknande är väl möjliga men de vinner ändå mot dig ca 30% av gångerna. Desto fler gånger kommer han att ha 33, JT, Q9 och liknande.

 

Helt klart en fold utan någon annan read.

Har du nog rätt i, var nog jag som inte tänkte riktigt på vad jag skrev :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...