Fred7 Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 Live cash game, privat, 7 spelare, blinds 2/3 kr Fi är bästa spelaren vid bordet, den ende som är mer rutinerad och påläst än jag själv, vilket innebär att resten av bordet inte är speciellt insatt i spelet. Fi i cut-off höjer till 10 (har ca 350 i stacken) Jag synar på knappen med Ah Jc (har ca 280) Blindsen lägger sig Han limpar näst intill aldrig, så han kan ha allt möjligt, eftersom det är en ganska lös stämning vid bordet. Han har t.o.m. visat händerna Q6s och 73s. Jag kanske bordet ha höjt, men räknar med bra betalt vid träff. Flop: Jd 5d 2d Fi checkar till mig Jag satsar 20 Fi synar Väntade mig bet på den här floppen, mitt spel är väl standard, han var nog mer eller mindre säker på att jag skulle beta när han checkade Turn: 2s Fi satsar 40 Här har jag absolut ingen aning om vad jag ska göra. Känns som att man kan argumentera för alla beslut. Hjälp tack. Citera
Fred7 Postad 5 December , 2005 Författare Rapport Postad 5 December , 2005 Är beslutet fruktansvärt enkelt, fruktansvärt svårt, eller fruktansvärt ointressant? Citera
Horrorshow Postad 6 December , 2005 Rapport Postad 6 December , 2005 Jag skulle reraisa kraftigt. Höjer han tillbaka då så har han dig antagligen slagen, synar han bara så sätter jag honom på QJ, KJ. Du har position på honom så se till att utnyttja det fullt ut. Citera
Hjort Postad 6 December , 2005 Rapport Postad 6 December , 2005 Här har jag absolut ingen aning om vad jag ska göra. Känns som att man kan argumentera för alla beslut. Hjälp tack. En höjning kan man i vart fall inte argumentera för. Jag skulle reraisa kraftigt. Höjer han tillbaka då så har han dig antagligen slagen, synar han bara så sätter jag honom på QJ, KJ. Du har position på honom så se till att utnyttja det fullt ut. Det kunde man tydligen. Ja, för nötfärgen skulle ju definitivt slå om och riskera en fold från en sämre hand och kåk samt tvåpar skulle ju absolut också alltid trycka. Standardfrågorna här är: Vilka bättre händer lägger sig? Vilka sämre händer synar? En stor höjning här leder mestadels till att man pissar bort allt värde med AJ om inte motståndaren är dålig nog att syna ned med dåligt par ur position eller naket färgess. Alternativt att en hand sämre än färg och bättre än TPBPTK är trolig och att han lägger många av dem. Jag skulle nog typiskt syna här och se vad som händer på rivern. Problemet med det är att man har massivt omvända implicita odds. Citera
loka2 Postad 6 December , 2005 Rapport Postad 6 December , 2005 Turn: 2s Fi satsar 40 . 2an kan omöjligt ha hjälpt honom så jag hade gjort en kraftig reraise precis som Horrorshow säger för att göra en färg eventuell färg riktigt dyr. och sedan check/synat turn om ett kommer upp. Citera
Timmi Postad 6 December , 2005 Rapport Postad 6 December , 2005 Min första tanke: Om han alltid bettar preflop och bettar på floppen. Varför gör han det inte nu? jo han har floppat ett monster (som sagt bara min första tanke när jag läste) ex. Ax Citera
Emilio Postad 6 December , 2005 Rapport Postad 6 December , 2005 Resonerar som Timmi. Jag tror han har floppat färgen och vill skydda sig mot kåken när bordet parar sig. Citera
Fred7 Postad 6 December , 2005 Författare Rapport Postad 6 December , 2005 Tanken att jag leder, men vill försvara mig från på rivern genom att höja är alltså idiotisk? Höll ofta på med sånt tidigare, tänkte göra det här också. Slutade dock med att jag synade ner. Han betade halv pott på river. Citera
Recommended Posts