Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har ganska nyligen börjat spelat FLT SH $2/4. Har spelat ca 13k händer, och har en winrate på 2,37 BB/100 händer. Jag tycker jag har ganska bra koll på hur jag ska spela, men enligt de trådar jag hittat här och på 2+2 är jag för passiv på sista gatan. De flesta händer jag spelar är det jag som sköter bettandet, men då jag kommer till slutet och någon/några fortfarande är med check-syn jag ofta av rädsla för att bli höjd. Framför allt om ett tredje kort i samma färg eller en stegchans uppenbarar sig.

Här kommer två händer som jag funderade länge på om jag skulle betta sista gatan. Är en check rätt här?

För båda händerna gäller att jag var ganska ny vid bordet och möter okänd spelare. Jag är mr_gapeno.

Hand 1

Seat 7: mavrojim

Seat 8: JanMolby

Seat 9: mr_gapeno [ KH,AH ]

Seat 10: scot333

ANTES/BLINDS

scot333 posts blind ($1), mavrojim posts blind ($2).

PRE-FLOP

JanMolby folds, mr_gapeno bets $4, scot333 calls $3, mavrojim calls $2.

FLOP [board cards 7D,5D,KS ]

scot333 checks, mavrojim checks, mr_gapeno bets $2, scot333 calls $2, mavrojim calls $2.

TURN [board cards 7D,5D,KS,AS ]

scot333 checks, mavrojim checks, mr_gapeno bets $4, scot333 calls $4, mavrojim calls $4.

RIVER [board cards 7D,5D,KS,AS,2D ]

scot333 checks, mavrojim checks, mr_gapeno ???

Hand 2

Seat 5: donation box

Seat 6: mr_gapeno [ 10S,10H ]

Seat 9: hplandl4u

Seat 10: dasilvas51

ANTES/BLINDS

donation box posts blind ($1), mr_gapeno posts blind ($2).

PRE-FLOP

hplandl4u calls $2, dasilvas51 calls $2, donation box folds, mr_gapeno bets $2, hplandl4u calls $2, dasilvas51 calls $2.

FLOP [board cards 3S,7D,8D ]

mr_gapeno bets $2, hplandl4u calls $2, dasilvas51 calls $2.

TURN [board cards 3S,7D,8D,KC ]

mr_gapeno bets $4, hplandl4u calls $4, dasilvas51 folds.

RIVER [board cards 3S,7D,8D,KC,5D ]

mr_gapeno ???

Postad

Hand 1: Solklar bet. Även om man blir checkraisad av smygspelat färgdrag emellanåt så är det ett gigantiskt misstag att inte värdebeta liknande situationer.

Hand 2: Håller med lethe, utan read betar jag o foldar mot en raise. Annars är det ett ganska skönt move att inducera en bluff och sedan flyga in en blixtsnabb syn. Sånt kan framkalla kamin hos donkarna :)

Postad
[...]Annars är det ett ganska skönt move att inducera en bluff och sedan flyga in en blixtsnabb syn. Sånt kan framkalla kamin hos donkarna :)

Kaminen är bra, men frågan är hur bra det är att visa fi att vi är i auto-call mode. Vi vill ju att fi ska bluffa så mycket som möjligt i dessa situationer så det kanske är bättre att se ut som man var nära att mucka. Bara en tanke...