Gå till innehåll

Hur ska jag gå vidare?


spyse

Recommended Posts

Jag känner att jag står och trampar lite dött just nu, började i somras med att sätta in 70 sek på ladbrokes och spelade FL $0.1/0.2 och har spelat där och har spelat ihop $90, inte tillräckligt för att gå upp i nivå men alltid något.

 

Jag har spelat freerolls på en del sidor som jag sedan spelat upp och tagit ut eller har kvar ($32 på prima).

 

Jag har spelat en massa FL CG och CG NL ett fåtal gånger, men inte kunnat spela det ordentligt pga min rulle. Just nu spelar jag mestadels SnG på micro nivå och jag står stilla i min utveckling!!

 

Jag har läst Pokerhandboken, Super System samt vissa delar ur THPAF, har beställt Harrington on Hold'em Vol. 1 som borde komma i dagarna och jag hoppas att den ska ge mig något.

 

Nu undrar jag om någon har några tips på hur jag ska göra för att röra mig framåt, ja jag rör mig framåt hela tiden såklart men det märks inte så mycket eftersom jag tar det lugnt och riskfritt.

 

Någon bok att läsa? Spela någon annan nivå? Börja spela MTT (vilket jag tänkte göra efter att jag läst Harrington). Något som dykt upp i mitt huvud dom senaste dagarna som jag inte alls tänkt på och kan något om är att läsa psykologin runt bordet, tex shortstacken som dubblar upp precis före pengarna när han var grymm underdog kan få hela bordet att spela konstigt och jaga drag och potter med motiveringar som inte är av denna värld osv osv. Förmodligen kan man sammanfatta det ovanskrivna med att jag vill läsa något om poker psykologi och det kan stämma men jag känner mig inte helt 100 på att det är det jag menar :roll:

 

Så nu har jag väl skrivit det jag ville, så om någon har något tips vad som helst go for it.

 

 

ps. kanske en dum fråga men att läsa SSH vore väl en bra ide? ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du spelat så pass mycket och satt dig in i spelet med hjälp att litteratur etc. är det dags att gå vidare om du nu ämnar göra pokern till mer än underhållning. Låter verkligen som du är mer förberedd än de flesta spelarna på mikronivå. Dock handlar ju poker delvis om risker, det kommer du aldrig undan. Känns det obekvämt att gå vidare kanske du skall fundera på om det verkligen är värt att sätta dig in mer i spelet. Kanske inte är din grej då. No offence.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du spelat så pass mycket och satt dig in i spelet med hjälp att litteratur etc. är det dags att gå vidare om du nu ämnar göra pokern till mer än underhållning. Låter verkligen som du är mer förberedd än de flesta spelarna på mikronivå. Dock handlar ju poker delvis om risker, det kommer du aldrig undan. Känns det obekvämt att gå vidare kanske du skall fundera på om det verkligen är värt att sätta dig in mer i spelet. Kanske inte är din grej då. No offence.

 

Tror du missuppfattade mig, min försiktighet består i att inte gå upp i nivå när min rulle inte tillåter det, hade inget med mitt spel att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du spelat så pass mycket och satt dig in i spelet med hjälp att litteratur etc. är det dags att gå vidare om du nu ämnar göra pokern till mer än underhållning. Låter verkligen som du är mer förberedd än de flesta spelarna på mikronivå. Dock handlar ju poker delvis om risker, det kommer du aldrig undan. Känns det obekvämt att gå vidare kanske du skall fundera på om det verkligen är värt att sätta dig in mer i spelet. Kanske inte är din grej då. No offence.

 

Tror du missuppfattade mig, min försiktighet består i att inte gå upp i nivå när min rulle inte tillåter det, hade inget med mitt spel att göra.

 

Reagerarde bl.a. på att du köper böcker (med en rulle på $90) och tar det "lugnt och riskfritt". En liten bankrulle ändrar dock inte på kontentan av vad jag nämnde. Är du inte redo att (eller inte kan) satsa mer pengar på ditt pokerspelande efter X antal böcker och månaders av praktik så kanske det inte är din grej trots allt. No offence. Again. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget fel med lugnt och stabilt spel, speciellt under inlärningsperioden. Disciplin är nödvändigt för att kunna plussa stadigt och bra om man lär sig det tidigt.

 

Tror nog dock det är dags för dig att pressa dig själv lite mer och försöka maximera dina vinster lite. Det går inte ligga kvar och sega på microlimit fixed i all evighet.

 

Välj den högsta limit du har rulle för och gå in där helhjärtat. Om du bränner allt så ta en paus och gå igenom hand history och försök komma på var det brister. Sen försök igen.

 

Sen att du läser pokerböcker kan både vara bra och dåligt. Problemet med att läsa mycket böcker när man är nybörjare är att det ofta är så mycket information så man lätt blandar ihop grejer eller så fastnar inte allt. Om du ska plugga teori så ta en del i taget. Läser du super systems NL del så välj ut en mindre del i den , t.ex. hur man spelar AA, KK, QQ och försök få det sitta stenhårt innan du går vidare. Sen kan du jämföra den delen mot andra böcker och välja den stil du tror passar dig bäst.

 

Personligen tycker jag du ska plugga på hårt om position, position är nog det viktigaste som många nya spelare helt ignorerar eller inte förstår fullt ut.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte att spela lägre än 0.25/0.5 enligt mig. började där när jag startade blir ju inga pengar annars. Tycker du borde testa spela lite på 0.25/0.5. kanske inte med full buy in men nära max och kör koncentrerat 1 bord. Sen när du känner dig mer säker byt och kör fler bord.

 

 

Tycker inte det är ett bra råd, speciellt inte om man är en nybörjare med en väldigt tajt spelstil. Alldeles för lätt att bli överkörd av aggressiva spelare där. Sen kräver den nivån en bankrulle som jag inte tror trådskaparen sitter med för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...