Skadast Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 Är det någon här som slår mitt alldeles nyligen satta världsrekord i vet_inte_vilken_typ_av_turnering_jag_spelar? Hursomhelst... jag hittade en MTT €20 buy in Holdem NL på b2b. Anmälde mig och gick för att pinka. Turneringen drog igång enligt schemat och efter 47 min märkte jag att jag inte kunde gå all in med mina rockets jag just floppat set med. Det visade sig vara en €10 PL jag anmält mig på Det värsta av allt är att jag är nykter, eller det kanske är precis det som är problemet Håller just nu på att tilta och klonka mig fram till finalbordet Citera
gdaily Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 Anmält mig en gång till Omaha Pot-limit, trodde jag. Blev Omaha hi/lo limit visade det sig, svd både fel spel och bettingstruktur. Citera
rosen Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 satte mig på ett cashgamebord omaha hi o trodde det var HI/lo, lyckades trippla inköpet tills jag till slut sprang in i nöthögen med nötlow o 2par typ. spelade kanske 4-5 bord o efter det kollade jag lite nogrannare vad det var för spel. Citera
SubZero Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 NL Holdem turnering, efter några händer så ville jag höja. Men till min förvåning fanns det ingen slider! Jag vägrade inse att det var fixed limit och väntade på att slidern skulle komma tillbaka. Till slut vann jag hela skiten så jag accepterade min förlust av slidern ändå. Citera
Supra Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 Jag satt vid ett PLO-bord i ca 45 min och lyckades plussa 4 inköp då jag plötsligt fick dela en pot med mitt topset. Omaha hi/lo spelades det tydligen. Citera
cafka Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 Tidigare ikväll när jag testade WSOP-spelet till Xbox fick jag för mig att det hade seriösa problem. Jag kunde inte förstå att BB fick höja mig (SB) när jag hade synat honom före floppen. Förklaring? ... Nej, jag fattar inte heller det. Grejen var ju att det hade bara varit ett temporärt feltänk och strypts i sin linda om jag inte hade suttit på MSN Messenger. Jag har ju spelat tillräckligt mycket poker (dvs, mer än en gång) att begripa såna fundamentala koncept, men i ett par minuter kollapsade hjärnan helt och hållet. Pokerförvirring? Citera
Kollikock Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 Jag skulle lira en PL O/8 SnG en gång. Men jag var inte så uppmärksam så det blev en FL O/8 SnG istället. Det tog mig ett varv att upptäcka det och då blev jag lack så jag betade max på VARJE gata i VARJE hand under en lång lång tid. Det tog evigheter innan det började bli något i potterna och när blindsen väl steg så fick jag bättre klonkarskillz än jag någonsin haft tidigare. Det var helt absurdt att jag kunde beta och höja på allt och motståndarna blev argare och argare och ville hela tiden att jag skulle åka ut. Men jag klonkade järnet. Till slut när vi bara är tre kvar har jag 65% av markerna och börjar spela så bra jag kan istället. Jag är nära att åka ut och går tillbaka till min vinnande strategi och kommer snabbt upp mig i markerantal och slår ut en av dem och har lite drygt hälften av markerna. Jag kör på och vinner skiten. Helt sanslöst. Han som kom tvåa spelade riktigt uselt. Han synade vid ett tillfälle ner mig med andraparet toppkicker och ingen låg. Jag scoopade förstås med mitt överpar och nötlåga. Citera
King_ingo Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 Jag hade lite dåligt med marker i slutet av första timmen i en MTT. Titar ner i hålet och hittar AQs en kille höjer den andra höjer allin. Jag funderar en stund och kommer fram till att jag antingen dubblar eller så köper jag in mig igen. Den tredje synar också dom visar AA KK och jag åker ut. Till min förvåning så var det en freezout så där var jag borta. Det som är skojigast med det hela är att jag brukar förakta rebuyturns för jag har inte så bra koll på det. Men jag var helt säker på att jag spelade en sån. Citera
Hjort Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 Anmält mig en gång till Omaha Pot-limit, trodde jag. Blev Omaha hi/lo limit visade det sig, svd både fel spel och bettingstruktur. En gång spelade jag FLO high i en kvart innan jag fattade att det inte var FLO8. Hann cappat rätt hyffsat med nötlågdrag och liknande innan dess. Det var först när jag kom till showdown mot lågen när den andre killen bara hade hög och jag inte fick halva potten som polletten trillade ned. I turneringar så jag så klart blandat i PLO med PLO8; FLT, NLT och PLT med varandra. Men aldrig någon längre stund. Cashgamemässigt så har jag kört draw och PLO samtidigt, vilket kan bli lite konstigt när man blir jätteglad över trissen i given på omaha. Sen var det ju den där gången i en mixgameturre när vi spelade potlimit draw och jag trodde att vi spelade potlimit lowball. Fick en rätt mycket marker med en färdig åtta i given. Citera
påker Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 Underbar tråd. Här är nåt jag och min polare skrattar åt närhelst vi kan. (Dålig humor, jag vet) Bestämde mig för att lira en freeroll (tror jag det var) på True Money Games... snacka om förvåning när ett stort jävla backgammon-bräda dök upp och täckte hela skärmen. Har aldrig spelat backgammon förut.. blev inte nån prisplats direkt. Citera
Manolito2k Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 snacka om förvåning när ett stort jävla backgammon-bräda dök upp och täckte hela skärmen. lol Citera
Sagge Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 Jag skulle lira en PL O/8 SnG en gång. Men jag var inte så uppmärksam så det blev en FL O/8 SnG istället. Det tog mig ett varv att upptäcka det och då blev jag lack så jag betade max på VARJE gata i VARJE hand under en lång lång tid. ... Jag råkade ut för en variant av den där. Trodde att jag anmälde mig till en TH NL S&G men det var FL. Det var en $10 och jag ville verkligen inte spela den så jag tänkte att jag skulle testa hur långt jag kom om jag betade max hela tiden. Det roliga var att jag kom riktigt långt Mins inte exakt var jag hamnade, men det har nog faan hänt att jag åkt ut tidigare ibland när jag har försökt spela bra Citera
Mjonasson Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 För någon månad sedan satte jag mig för att spela en vanlig $10 Texas NL SnG på Party... förstå min förvåning när jag hittade fyra kort i pocketen istället för två. Tvåpar preflop var lite ovant och jag blev lite konfunerad när jag inte vann på trepar i första handen Det var då jag insåg att jag råkat anmäla mig till em Omaha Hi/Lo PL. Under första perioden försökte jag googla fram reglerna då jag aldrig spelat eller ens sett ett spel Omaha tidigare. Men det gick bra, kom tvåa i turneringen //MJonasson Citera
Klyka Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 Back in the days, när jag bodde i en ovanligt pokerintresserad studentkorridor utspelade sig följande episod: Jag sitter inne på mitt rum, dörren till korridoren som brukligt öppen. Plötsligt hör jag hur någon i panik ropar mitt namn, varpå jag hastar in i hans rum. Där sitter han och spelar en NL Omaha-turnering, utan att ha en aning om hur det går till. Inte heller jag hade en aning om hur det gick till, så jag rusar in på mitt rum, kopplar upp mot godtycklig pokerhemsida och läser mig till att det är som THE fast med fyra hole cards varav man måste använda två, varken mer eller mindre. Återvänder till hans rum och delger mina nyvunna kunskaper. Naiva som vi var trodde vi då att saken är biff, tills vi efter ett par händer inser att odds mm blir fullkommligt annorlunda. Återvänder än en gång till mitt rum, konsulterar snabbt några hemsidor, plockar upp lite strategi och efter mitt livs snabbaste plugginsats går jag och föreläser för min korridorare. Det som sedan följer är en lärorik men sorglig resa mot Gul. Dock en nyttig intensivkurs i en för oss ny form av poker. Citera
Recommended Posts